fbpx

Sigma Buster 800 első lámpa

A Sigma Buster 800 első lámpa kis mérete ellenére óriási fényerővel rendelkezik, hiába “csak” 800 lumen a fényárama ennél erősebbnek tűnik. A sportcélú bringások garantáltan szeretni fogják, mert nagy fényerejének köszönhetően nyugodtan mehetünk vele komolyabb terepre vagy nagy sebességű országúti bringázásra jól fogunk vele mindent látni.

A sötétség és a rossz látási viszonyok nem kell, hogy megakadályozzanak abban, hogy kimenjünk terepre bringázni vagy akár elmegyünk az országútinkkal edzeni, elég csak egy jó lámpát vennünk ami megfelelően világítja meg előttünk az utat. Szerencsére a technika folyamatosan fejlődik és már egyre könnyebb ilyen lámpát beszerezni, pl a híres német gyártó, a Sigma is kínál nagy fényerővel rendelkező, okosan tervezett első lámpát, amivel nekivághatunk az éjszakának. A Sigma Buster 800 a kis mérete ellenére egy elég komoly lámpa, a nevében található 800 lumen már önmagában beszédes, viszont a lámpa fényét látva pozitívan fogunk csalódni.

A Sigma Buster 800 első lámpában a fény forrása egy Cree led, ami a legerősebb üzemmódban 800 lumen fényerővel képes világítani, a gyári adatok szerint akár két órán keresztül. Ezenkívül még két folyamatos fény üzemmód található a Buster 800-ban, 400 lumenen 3 óra, míg 150 lumenen 5 óra az üzemideje a lámpának. A 400 lumen a Sigma messzire világító optikájával már az a kategória, amivel nekivághatunk a terepnek (bár én felfelé 150 lumenen, lefelé pedig 800 lumenen használnám) és tempós országútizásra is alkalmas. Ha csak látszódni szeretnénk arra két villogó üzemmódot kínál a Buster 800, egy nappali 200 lumenes villogót, illetve egy éjszakai 600/150 lumenes villogó fényt. Mindkettőnél garantáltan látszódni fogunk, ettől biztosan nem kell tartanunk. Az üzemmódok között a lámpán található egyetlen gomb nyomogatásával tudunk váltani, de érdekesség, hogy előre beállított profilok találhatók a lámpában, pl ha a kettes profilt választjuk akkor csak a folyamatos fények között tudunk lépkedni, ami egy okos megoldás azok számára, akik éppen városon kívül használják a lámpát és látni akarnak vele, így nem kell két felesleges üzemmódot átlapozni mindig amikor fényerőt akarnak váltani. Ezenkívül memória funkció is található a Buster 800-ban, mindig abba az üzemmódba kapcsol vissza a lámpa ahol kikapcsoltuk. Különlegesség még, hogy nem egy hosszú gombnyomásra kapcsol be a lámpa, hanem két rövidre, ezzel elkerülve a véletlen bekapcsolást. A kikapcsolás viszont már egy hosszú nyomásra történik meg.

A Buster 800-on az aktuális üzemmódok kijelzésén felül az akkumulátor töltöttségét is láthatjuk egy 5 fokozatú kijelzőn 6 lépcsőben, ahol úgy jön ki a 6 lépcső, hogy az utolsó visszajelző lámpa képes színt váltani. Okos megoldás, hogy bekapcsolás nélkül is meg lehet nézni a töltöttséget a gomb megnyomásával. Az akkumulátor feltöltése az USB-C porton keresztül történik és egész gyors, nulláról kb 4 óra alatt töltődik fel teljesen.

IPX4 vízvédelemmel látták el a Buster 800-at, ami fröccsenés védelmet jelent, kisebb esőtől nem kell tartanunk, de szakadó esőbe már ne vigyük ki, mert nem egy búvárlámpa. A lámpa konzoljának felszerelése szerszámmentes, bár nem a leggyorsabb, viszont cserében nagyon stabil és úgyis mindig a lámpát vesszük le a konzolról és nem a konzolt a kormányról, az előbbi pedig egy mozdulattal megtehető. Kapható hozzá többféle konzol, például gopro és sisak konzol is, ráadásul a Buster 800 tényleg elég könnyű, ezért bátran felrakhatjuk a fejvédőre, nem fog tőle leszakadni a nyakunk.

Teszteredmény: Az idei lámpakörképünk egyik meglepetése. Könnyű, kis méretű lámpa 800 lumen fényerővel, ami valóban messze világít. A fénye homogén, szembarát a színhőmérséklete, körülbelül egy sáv szélesen terít, és távolra ellátunk vele, egyedül közvetlenül a bringa előtt két oldalt gyengébb csak egy kicsit a fénye, de ez nem zavaró. Extrémebb terepre és gyorsabb országútizáshoz is ajánlott. A méretéből adódóan az üzemidő nem végtelen, de 2-3 órás éjszakai bringázások minden gond nélkül bevállalhatóak vele. A lámpakörkép összesítését ITT találod!

Ajánlott fogyasztói ár: 29 990 Ft
További információkért kattints ide.

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo