Napról napra egyre többen gondolkodnak webáruház-indításban. Ennek legfőbb oka az, hogy megváltozott a vásárlói szokásrendszer, és egyre több ember vásárol online. Cikkünkben utánajártunk az indítással kapcsolatos legfontosabb információknak.
Minimál költségvetés esetén nem érdemes egyedi webáruházban gondolkodni, érdemes inkább a bérelhető változat mellett dönteni. A harmadik lehetőség a nyílt forráskódú webáruház, mely esetében a bővítményekért és az extrákért kell fizetni. A bérelhető webáruház költsége körülbelül 10-20 ezer forint havonta. Az egyedi webáruház több 10 ezer forinttól kezdődik, a nyílt forráskódú webáruház 50-100 ezer forinttól.
A domainnév minden esetben a célnak megfelelő legyen
Szükség lesz egy domainnévre is, amin elérhető lesz a webáruház. Magyar piac esetén a .hu végződés mellett érdemes dönteni, nemzetközi piac esetén pedig a .com végződés a megfelelő. A domain költsége körülbelül 1-3 ezer forint évente. Emellett egy tárhelyre is szükség van, amit érdemes a dominnévvel együtt megvásárolni. A tárhely ára körülbelül 5-10 ezer forint évente.
Az említettek mellett egy megbízható online számlázó programra is szükség lesz. Webáruházak esetében érdemes automatizálni a bizonylatok kiállítását. Az online számlázó program díja havonta körülbelül 1-2 ezer forint. Mindemellett a vállalkozói költségekkel is számolni kell, például a másodállású egyéni vállalkozó költségeivel.
Az online vásárlási tranzakció partnerek költségével is számolni kell
Az SSL tanúsítvány járul hozzá ahhoz, hogy biztonságos legyen a fizetés. Az ára ezer forinttól egészen 20 ezer forintig terjedhet évente. Az online vásárlási tranzakció partnerek költségével is számolni kell, melyek többnyire jutalékos alapon működnek az egyszeri szerződéskötési díj kifizetése után, mely néhány 10 ezer forintot jelent. A szolgáltatónak fizetett jutalék többnyire 1-3 százalék között mozog.
Emellett számolni kell a termék-előállítás vagy a beszerzés költségeivel is. Utóbbit dropshipping webáruház működtetésével lehet csökkenteni. A termékek előállításának vagy beszerzésének költségei elsősorban attól függenek, hogy milyen lesz a profit. Lehet 10 százalék, de akár 90 százalék is – valamint a webshop adózásáról se feledkezzünk meg.
A kezdeti termékfeltöltés költségével is számolni kell
Az említettek mellett a logisztikai kiadásokkal is kalkulálni kell, melyek díjai teljesen egyediek, körülbelül 15-20 ezer forinttól indulnak havonta. Ha a kiválasztott platform lehetővé teszi a tömeges termékfeltöltést, akkor rengeteg időt és energiát lehet megspórolni. Ha munkaerő felvételére van szükség a kezdeti termékfeltöltéshez, akkor 150-250 ezer forintos díjjal kell számolni.
A jogi és a könyvelési díjakkal is számolni kell, melyek több 10 ezer forintot is jelenthetnek havonta. Mindemellett számolni kell a marketingköltségekkel is, melyek néhány 10 ezer forintnál kezdődnek.
(X) Támogatott tartalom