fbpx

Hogyan növelhetjük a helyi vállalkozásunk online láthatóságát?

A fizikai üzlettel rendelkező vállalkozásoknak legalább olyan fontos az online marketing, mint a kizárólag neten értékesítő cégeknek. Milyen eszközökkel érhetjük el a helyieket? Hogyan pörgethetjük fel okosan az eredményeinket? Az alábbiakban ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat!

Miért olyan fontos a helyi online marketing a lokális vállalkozások körében?

2024-ben a tudatosan felépített online jelenlét már minden vállalkozás életében elengedhetetlen. Egy gyors, mobilbarát weboldal és legalább egy aktív közösségi média oldal már megfelelő alapot biztosít ehhez. Azonban ahhoz, hogy az adott település vagy lokáció felhasználói ránk találjanak, a weboldalunkat folyamatosan optimalizálni kell. Ehhez érdemes egy profi SEO ügynökség segítségét kérni, akik már pontosan ismerik, hogyan kerülhetünk a találati lista élére a vállalkozásunkkal.

Mit jelent a lokális SEO?

A helyi keresőoptimalizálás egyetlen dologban különbözik a hagyományos SEO-tól: itt az optimalizáció során a lokációt is a kulcsszavak szintjén szükséges feltüntetni. Magyarul a weboldalt úgy kell optimalizálni, hogy a “kulcsszó + lokáció” keresésekre is hatékonyan szerepeljen az organikus találati listában. Így nagyszerűen elérhetjük a közelben tartózkodó vagy konkrét helyszínre kereső felhasználókat.

Minél többször tűnik fel a helyszín a hozzánk köthető tartalmakban, annál nagyobb eséllyel rangsorolunk majd elől a helyi keresésekben. Pontosan emiatt kell a honlapunkon is összekötni a lokációt a releváns kulcsszavakkal, és “párban” szerepeltetni őket.

Nézzük meg példával is levezetve!

  • Ha a vállalkozásunk lakásfelújítással foglalkozik, és a budapesti lakosokat szeretnénk megcélozni, akkor értelemszerűen a “lakásfelújítás Budapest” lesz a fő kulcsszavunk. Persze még precízebben, de szűkebb rétegre is célozhatunk, ha a “lakásfelújítás Budapest XV. ker” kulcsszóval tervezünk. A választott kifejezés rendszeres használata nagyot lendíthet a forgalmunkon. Ehhez viszont a technikai SEO sem maradhat el, amely megfelelő alapokat biztosít a további keresőoptimalizálási munkálatokhoz.

Mutatjuk a leghasznosabb tippeket a helyi SEO fellendítéséhez!

  • Töltsük ki részletesen a Google Cégprofilunkat. Ez a lépés elengedhetetlen ahhoz, hogy a helyi keresések első 3 találata közé kerüljünk a térképes listában. Itt a vállalkozásunk a pontos címünkkel, telefonszámunkkal és felhasználói véleményekkel jelenhet meg. Kiemelten figyeljünk rá, hogy az adatainkat és a cégünkkel kapcsolatos leírásokat minél precízebben és részletesebben adjuk meg.
  • Adjuk hozzá a kulcsszavakhoz a lokációnkat. Mindig az előzetes kulcsszókutatás eredményei alapján jelenítsük meg a főoldalon és a releváns aloldalakon a lokációval összekötött kulcskifejezéseket. A meta elemeink legyenek egyediek, azaz készítsünk saját címeket és meta leírásokat, továbbá a weboldalunkra feltöltött képeknek is adjunk pontos neveket.
  • Gyűjtsünk pozitív értékeléseket. Minél több elégedett vevőnk ír rólunk véleményt, annál hitelesebbek leszünk az érdeklődők szemében. Ha a vállalkozásunkról 50 pozitív értékelés található a Google Cégprofilunkban, a konkurenciának pedig csak 15-20, akkor minden bizonnyal mi fogjuk nyerni a csatát. Kérjük meg ügyfeleinket és vásárlóinkat, hogy a közösségi médiában is írjanak egy rövid értékelést rólunk.
  • Integráljuk a Google Térképet a weboldalunkba. Így megkönnyítjük a Google keresőrobotok munkáját, mivel a saját rendszerükön keresztül azonosíthatnak minket. A honlapunkra érkező felhasználók pedig pillanatok alatt megtervezhetik a hozzánk vezető útvonalat. A térkép bekötése után ellenőrizzük kétszer, is hogy valóban a helyes címet adtuk-e meg.
  • Tüntessük fel pontos címünket a közösségi médiában is. Legyen szó a Facebook, Instagram vagy TikTok oldalunkról, mindenhol szerepeljen a címünk. Mindenképp használjuk ki bátran ezeket a lehetőségeket, még akkor is, ha az egyik platformon kevésbé vagyunk aktívak. Ugyanis soha nem tudhatjuk, melyik oldalról fog érkezni a következő vásárlónk.
  • Építsünk linkeket a helyi weboldalakra. Keressünk fel minél több népszerű helyi médiumot, majd jelenítsünk meg olyan cikkeket a weboldalaikon, amelyekben ránk mutató linkek szerepelnek. A linképítésnek köszönhetően egyre feljebb és feljebb kúszhatunk a Google organikus találati listájában. Támogassuk tehát rendszeresen a helyi intézményeket, és cserébe kérjünk linképítési lehetőségeket.

2024-ben az online marketing eszközök használata már létfontosságú, ha helyi vállalkozásunkat szeretnénk megismertetni a közeli felhasználókkal. Már régóta nem elég néhány szórólapot kihelyezni vagy a helyi TV-ben és újságokban hirdetni, hiszen az internetről sokkal célzottabban és nagyobb mennyiségben szerezhetünk ügyfeleket, vevőket. Vágjunk bele minél hamarabb a lokális SEO-ba, és adjunk egy esélyt a fenti tippeknek is!

(X) Támogatott tartalom

Hozzászólások

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo