Milyen úton és módon oldható meg a CRM bevezetése úgy, hogy szakértői segítséget is igénybe veszünk az implementáláshoz? Mikor lehet indokolt a tanácsadó segítségével megoldott bevezetés, illetve milyen előnyökkel járhat együtt mindez?
Ezekkel a kérdésekkel foglalkozunk kiemelten a bejegyzés keretei között. Reméljük, hogy ezzel extra segítséget adunk a CRM minél hatékonyabb bevezetéséhez.
Miért lényeges kérdés a CRM szoftver minél gördülékenyebb bevezetése?
CRM szoftvert leginkább a hatékonyságnövelés, ezen keresztül pedig a tartósan eredményes működés érdekében szokás implementálni. A leginkább optimális forgatókönyv pedig úgy néz ki, hogy a CRM bevezetése nem állítja meg indokolatlanul hosszú ideig a profittermelést.
Persze ennek a megvalósítása sokszor könnyebb elméletben, mint gyakorlatban. Sokszor évek óta alkalmazott folyamatok és munkamenetek azok, amiket modellezni és szoftveresen reprodukálni szükséges.
Mindezt nehezítheti pluszban az a körülmény is, ha nem feltétlenül vagyunk 100%-ig tisztában a választott szoftver képességeivel. Ezt lehet persze eredményesen áthidalni a megfelelő külső segítséggel.
A személyre szabott és szakértői segítséggel megtámogatott CRM bevezetés szükségessége
Jó példa lehet a MiniCRM, a CRM rendszer, aminek a bevezetéséhez szakértői támogatás is kérhető. Erre leginkább olyan esetekben lehet szükség, amikor a technikai beállítások, a szoftver használata vagy pedig a folyamatok kidolgozása és modellezése nem feltétlenül megy egyedül.
Persze olyan eshetőség is könnyen elképzelhető, amikor a tudás és az affinitás rendelkezésre áll, csak épp a kapacitás hiányzik. Ilyenkor szintén kiemelt hozzáadott értéke lehet annak, hogy a szolgáltató kérésre tanácsadót biztosíthat a számunkra.
Vagyis kapunk egy külsős partnert, aki készséggel segít a CRM bevezetésében. Vagyis elvégzi a szükséges beállításokat, és helyettünk kattintja össze azokat a folyamatokat, amelyekre feltétlenül szükség lesz a gördülékeny használathoz.
Milyen előnyökkel járhat, ha a CRM bevezetése szakértői segítséggel történik?
Eleve az időfaktort kell kiemelni kapásból. Elvégre annál gyorsabb munkamenetet nehéz elképzelni, mintha olyan dedikált személy segít a CRM bevezetésében, aki mondhatni csukott szemmel is boldogul a szoftver használatával.
Persze cégen belül is extra lehetőséget teremthet mindez, hiszen gyorsan megtanulható a használat, ha látjuk ennek a menetét külső segítségtől. Talán ennél komolyabb hozzáadott értéke lehet persze annak, hogy a külsős tanácsadó jól ismeri a szoftver képességeit.
Vagyis a mi oldalunkról csakis az igényre vagy a megvalósításra váró eredményre lesz szükség. A szakértő segítségével történő CRM bevezetésnél tehát a „hogyan” kérdésre jó eséllyel praktikus választ fogunk kapni.