fbpx

A reális megítélés elengedhetetlen a vállalkozások életében

Csak úgy fog jól teljesíteni, és ezáltal tartósan fennmaradni egy vállalat, ha reálisan látja önmagát. Vagyis ha a vezetők veszik a fáradságot arra, hogy időről-időre önrevíziót tartsanak, amely során feltérképezik a szervezet aktuális helyzetét. Ha ezt valóban és pontosan megteszik, akkor látni fogják, hogy szükség van-e esetlegesen változtatásokra, sőt akár már az is világos lesz, hogy az milyen módon valósítható meg.


Mai cikkünkben egy olyan modellt mutatunk be, amely tökéletesen alkalmas arra, hogy a szervezet szerkezetét értékelje, valamint a szükséges változásokat beindítsa.

Fontos a külső és a belső vizsgálat is

Nyilvánvalóan akkor járunk a legjobban, ha mind belsőleg, mind pedig külső szakértők bevonásával is megvizsgáljuk vállalatunk állapotát, helyzetét. Ez utóbbira tökéletes megoldás lehet a Szinergia Kft. szakértőinek tanácsadása akár a projektmenedzsment érettségi szintjét érintően is.

Az előbbire viszont a szervezet menedzsmentje tökéletesen fogja tudni alkalmazni a McKinsey 7s modelljét, amely a teljes szervezetet feltérképezi. De nézzük is meg, hogy mit is jelent a 7s!

A hét fontos alappillér

Talán elsőre nagy szavaknak tűnnek, de ha alaposan mögéjük nézünk, bizony jócskán találunk tartalmat minden szó mögött. Éppen ezért fontos tudatosítani, hogy nálunk mi hogyan működik ezek közül, ugyanis minden vállalatban hatalmas szerepet játszanak a következők:

  1. Stratégia: Az a tervezési és döntéshozatali metódus, amely irányítja a szervezet, és kijelöli az irányokat.
  2. Szerkezet: Mindazon formális és informális megállapodások összessége, amelyek alapján felosztásra kerülnek a feladatok.
  3. Rendszerek: Azon folyamatok és szabályozások összessége, amely szerint és ami alapján a szervezet elvégzi a tevékenységét.
  4. Értékrendszer: Minden hitvallás, elv és attitűd, amelyet a szervezet tagjai közösen vallanak és magukénak tudnak.
  5. Képességek: Mindazon képesség és kompetencia, amely ahhoz szükséges, hogy a szervezeten belüli tevékenységek ellátásra kerüljenek.
  6. Személyzet: Az emberi erőforrások összessége, a szervezet minden szintjét érintve.
  7. Stílus: Az a hozzáállás és vezetési stílus, amelyet a vállalat vezetői alkalmaznak és magukénak vallanak.

Ezek közül a stratégia, a szerkezet és a rendszer lesz a kemény tényező, amelyek a vállalat szilárd és stabil alapját adják. Az értékrendszer, a képességek, a személyzet és a stílus lágy tényezőknek számítanak, amelyeket sokkal jobban érintenek a változások, mint a kemény faktorokat.

Ne feledjük: ez belső használatra van!

Ahogy már korábban is írtuk, fontos, hogy külső és belső értékeléseket is tartsunk. Ha viszont a McKinsey-féle modellt szeretnénk használni, akkor figyelembe kell venni, hogy ezt belső elemzésre dolgozták ki.

Bátran éljünk vele, hiszen sokkal hatékonyabbá válik vele a munkavégzés, sőt még jobb munkahellyé válhat a vállalatunk.

(X) Támogatott tartalom

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo