fbpx

Mongoose Capture 2010: a stílusos beugrós

Számos neves hazai és külföldi bringás kezdte karrierjét Mongoose gépek nyergében. A cég idén is széles választékot kínál BMX-ekből. Az alsó-középkategóriába tartozó Capture már rendelkezik mindazokkal a fontos tulajdonságokkal, melyek visszaadják az igazi BMX-ek hangulatát, használhatóságát.

Mongoose Capture 2010

Mongoose Capture 2010

Mély bordó fényezést kapott a váz, melyet sokan dicsértek. Geometriája az alsó kategóriás Mongoose-okról köszön vissza, csakúgy, mint az anyaghasználat is. A Hi-Ten acélötvözet még nem olyan erős és könnyű mint a 4130-néven futó Cr-Mo vázanyagok, de már ezek is jól bírják a nyúzást. Az alapanyagon kívül még nagyban befolyásolja a váz élettartamát, erősségét a hegesztések minősége, és a csőcsatlakozások pontos kimunkálása is. Jelen esetben egyikkel sincs probléma. A fejcső még külön megerősítést is kapott alul, míg a támvilla benyúlik egészen a felsőcsőig. A papucsok egyszerű kovácsolt alkatrészek, minden sallangtól mentesek. A középcsapágyház az USA BB és Euro BB közötti szabvány alapján épült „közepes BB”.

Mongoose Capture 2010

Mongoose Capture 2010

A bordó fényezéshez jól passzol a fehérre festett villa, mely szintén Hi-Ten acélból készült papucsai 10 mm-es tengelyt fogadnak, féktüskéire pedig kizárólag U-fék kerülhet. A jó fékérzésért felelős még az ügyesen elvezetett fékbowdenház is – melyről egy megfelelő helyre pontosan felforrasztott csövecske gondoskodik.

Mongoose Capture 2010

Mongoose Capture 2010

A kerekeket nagyon helyesen választották meg. Elöl bőven elegendő a 36 küllős kerék, míg hátul jó szolgálatot tesz a 48 küllő. A gumik 2,125 méretűek és erős oldalfalúak, így sem aszfalton, sem pedig döngölt talajon nem jöttek zavarba, mindig könnyen irányíthatók és kiszámíthatók voltak. Ballonosságuknak köszönhetően az utazásaim simák voltak. A feketére festett fékfelület sajnos ront a fékhatáson, de idővel úgyis lekopik, és akkor várhatóan már jobban fog a fék. Probléma esetén egy kis kátrány – mint tudjuk – csodákra képes…

Mongoose Capture 2010

Mongoose Capture 2010

Nemcsak a villa, de a kormány is fehér fényezést kapott, és természetesen az amúgy nagyon kényelmes, és jó fogást biztosító markolat is fehér. A festékréteg miatt kicsit jobban meg kellet húzni az 50 mm hosszú kormányszár bilincsét, de más problémám nem volt vele. Ha már kormány, akkor nem mehetek el szó nélkül a Mongoose Rush RX402 fékkar mellett sem. Főleg, hogy mind az első- mind a hátsó fékérzés bőven felülteljesítette az elvárásokat. A rotorral szerelt bringáknál általában nagyon elő kell feszíteni a hátsó fék rugóit, hogy a bowdenház éles törései miatt megnövekedett súrlódást legyőzze. Jelen esetben azonban a rotor alsó felénél egy „pipát” illesztettek be, így adott íven fut a bowden, és nem tud megtörni a ház sem.

Mongoose Capture 2010

Mongoose Capture 2010

Nem férhet bele minden extra hatvanezer forintba, így a nyereg sajnos még a régi 13-as villáskulccsal állítható átmenőcsavaros megoldással rögzül a hagyományos nyeregcsőhöz. Viszont dizájn tekintetében telitalálat ez a fekete-fehér Mongoose minta. Csakúgy, mint az áttetsző Mongoose Poly Carbon pedál is, amely meglepően jól tapad és bírja a kiképzést. Ugyanakkor nem meglepő módon a háromrészes hajtómű is nevetve ellenállt minden kivégzési kísérletemnek. Az erős acélcsövek és a nagyátmérőjű csapágyak ugyan nem könnyűek, de valóban mindent kibírnak, hajlásnak, csavarodásnak semmi jelét nem mutatták. Ha valaki nem súlymániás, örök darab lehet a bringán…

Mongoose Capture 2010

Mongoose Capture 2010

InfoBox:

Forgalmazó: Mali Kft.
Származási hely: Tajvan
Vázgarancia: 1 év
Alkatrész-garancia: 1 év
A termék a forgalmazó weboldalán ide kattintva érhető el.
A termék a gyártó weboldalán ide kattintva érhető el.
Ajánlott fogyasztói ár: 59.900 Ft

Vázanyag: Hi-Ten acél
Villa: Hi-Ten acél, 10 mm-es tengelyt fogadó papucs
Hajtómű: 3 részes; acél; 175 mm; 36 fog
Szabadonfutó: Odyssey; 13 fog
Lánc: KMC Z-510
Fékkar: Mongoose Rush RX402
Fék: Tektro FX340 alu U-fék
Első agy: Mongoose; 36 furat; 10 mm tengely
Hátsó agy: Mongoose 48 furat; 14 mm tengely
Felnik: fekete alu; szimpla fallal; első: 36 furat; hátsó: 48 furat
Küllők: ED; fekete húzott acél; 2 mm
Külső gumik: Innova; 20 × 2,125”
Kormány: Mongoose Hi-Ten; 7,5”
Kormányszár: Mongoose sort-a-light; 50 mm
Markolat: Mongoose Kraton
Nyeregcső: acél; 25,4” × 250 mm
Nyereg: Mongoose Slim
Pedál: Mongoose Poly Carbon

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 74,5 fok
Nyeregvázcső-szög: 71,0 fok
Nyeregvázcső-hossz: 245 mm
Felsőcsőhossz: 520 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 514 mm
Tengelytáv: 930 mm
Láncvillahossz: 362 mm
Fejcsőhossz: 100 mm
Középcsapágy-magasság: 295 mm
Tömeg: 13,81 kg (2 db peggel)

Szöveg: Spálya
Fotó:
Alma, Spálya

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo