Nem mindenki áldozza féléves munkabérét kerékpárra, illetve sem ideje, sem energiája nincsen arra, hogy több tízezer kilométert belehajtson a szeretett masinába. Nos számunkra készül már egy ideje a Magellan Gemini, és a 2007-es modell végre megjelenésével is feledteti, hogy nem egy méregdrága géppel állunk szemben. Lássuk, hogy mire is futja másfélszázezer forintból!
Mindenekelőtt egy hagyományos, nem összecsiszol hegesztésekkel illesztett 7005-ös aluból készült strapabíró vázra, melyet igényes és jó minőségű fényezéssel látott el a gyártó. Ebbe egy masszív Kinesis villa került, amely paramétereit tekintve jól illeszkedik a vázon végigvezetett geometriai koncepcióba. Eszerint akár 28 mm széles külsővel is szerelhetjük a kerekeket, minden egyes kritikus ponton elfér majd. Ennek tetejébe még akár egy vékony sport sárvédő is szóba jöhet, ehhez a hátsó papucson még tartószemeket is találunk. Ezek a dolgok azok, amelyek jogos igényként merülhetnek fel egy olcsó országúti sportkerékpár esetében, ezért az ilyesmiért mindenképpen piros pont jár. No meg a kifogástalan vázgeometriáért is…
Alkatrészek
A Shimano Sora és 2200-as szériájának keveréke fűszerezve némi Srammal és TruVativval. Először próbálhattam ki élesben a Sram lánckeréksorát, és elmondhatom, hogy váltásteljesítményben hozza a Shimano színvonalát. A fékváltókart azon fogyatékossága teszi alkalmatlanná a versenyhasználatra, hogy alsó fogásból csak egy irányba lehet váltani vele, de a Sora/2200 szériát nem is versenyhasználatra szánták. A hajtómű kidolgozás- és technikai színvonal tekintetében nagyon szimpatikus volt, később a menettapasztalatok rontják le némileg ezt a kedvező képet.
Kerekek
Bár ez első ránézésre talán nem egyértelmű, de esetünkben nem egy gyárilag fűzött kerékszettel állunk szemben – hiszen ebben az árkategóriában ez még nem egyeduralkodó trend -, hanem egy annak látszani kívánó egyedileg összeállítottal. A kúl megjelenést a felnifuratok kiosztása hivatott biztosítani, a masszív Weinmann felniket fekete küllők kötik össze az egyszerű ipari csapágyas Bike Positive agyakkal. Ez az egyszerűség az első agynál nem okoz problémát, de mint az a menettapasztalatokból kiderül, a hátsó agyon még lenne mit finomítani. A gyorskioldó nélküli tiszta tömeg az első kerék esetében 881, míg a hátsónál 1137 g. Ez megfejelve a drótfalcos külsőkkel és az általam eddig mért legnehezebb belsővel (Duro típusú, 142 gramm, de cserébe minden bizonnyal sok felütéses defektet túlél majd) belsőkkel, egy igencsak súlyos kerékszettet kapunk. Ne feledjük azonban, hogy az alsó kategóriában járunk, ez pedig itt teljesen természetes.
Kiegészítők
Oval és Bike Positive. Előbbi gyártó a stucnit és a nyeregcsövet prezentálta, mindkettő kifejezetten könnyű darab, különösképpen stucni. A Bike Positive a kormányt, a kormánycsapágyat és a nyerget szállította, mindegyik tisztességes darab. A színharmóniát megbontó piros színű koptatóval ellátott nyereg nagyon könnyű, ellenben igencsak spártai kényelmet nyújt, soha nyerget ennyit még nem állítgattam, mint ezt.
Menettapasztalatok
Ha egy szóval kéne jellemeznem a gépet, az a következő lenne: stabil. Ez úgy értem, hogy mindenféle szituációban biztosan kezelhető, fekszi az utat, biztonságban érzi magát az ember a nyergében. Tetemes súlya ellenére kellőképpen fürge mozgású, és egyáltalán nem hiperaktív a fara, mint egykori saját Magellanomnak. Miután eddig minden Sorával szerelt teszbringára más típusú fékszett került, ezért kíváncsian vártam, hogy hogyan teljesít az alsókategóriás homogén Shimano fékrendszer. Nos, a fékérzés kissé nyúlós, a fékteljesítmény pedig kétforgáspontos felépítéshez képest kevéskére sikerült. A váltórendszer meglepően jól működik, ez különösen igaz az átdobóra, amely – hála a váltást könnyítő szegecsekkel gazdagon megszórt nagytányérnak – felső kategóriát idéző módon végzi a dolgát. Az viszont nem tetszett, hogy az odalépéskor amúgy is hajlékony hajtómű csillagán a tányérok olyan oldalirányú ütéssel helyezkednek el, hogy nagyon nehéz úgy beállítani az átdobót, hogy soha ne érje a lánc a keretet. A hátsó agy reteszelésével sem voltam elégedett, kicsit túl elnagyoltra/pontatlanra sikerült, így bizonyos hajtókarfordulatnál valami megmagyarázhatatlan szerkezeti játék következtében érezhetőek a hajtási holtpontok, ami számomra zavaró volt. Mindezek ellenére kellemes kilométereket töltöttünk együtt…
Összességében egy jó ár/érték arányú alsókategóriás országúti sportgéppel állunk szemben, amely a későbbiekben egy fékpofatuningot mindenképpen megérdemel, illetve ami engem illet, a hátsó agyat is cserélném idővel.
[poll id=”35″]
Eredetileg megjelent a Bikemag 2007. augusztusi számában.
Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 72,5 fok
Nyeregvázcső-szög: 74,0 fok
Tengelytáv: 989 mm
Láncvillahossz: 408 mm
Nyeregvázcső-hossz (ülőcső tetejéig mérve): 560 mm
Felsőcsőhossz: (csőközéptől-csőközépig): 540 mm
Átlépési magasság: 790 mm
Stucnihossz: 110 mm
Középcsapágy-magasság: 275 mm
Súly: 9,57 kg (pedál nélkül)
InfoBox:
Forgalmazó: Cseke Zrt.
Származási hely: Magyarország / Tajvan
Vázgarancia: 3 év
Vázméretek: 54, 56 (tesztelt), 58
Alkatrész-garancia: 1 év
Ajánlott fogyasztói ár: 149.000 Ft
Váz: Magellan Gemini AL-7005
Villa: Kinesis; alu szárak, váll és nyak (695 g)
Hajtómű: TruVativ Isoflow Road; 170 mm; 39/53 fog (792 g)
Középrész: TruVativ Square LE; 108 / 68 mm
Lánckeréksor: Sram PG-850; 12-26 (225 g)
Lánc: Shimano CN-HG50
Fékváltókarok: Shimano ST-2200; 8 fokozat
Hátsó váltó: Shimano Sora RD-3300
Első átdobó: Shimano FD-2200; bilincses
Fék: Shimano Sora BR-3300; (351 g/pár)
Első agy: Bike Positive; ipari csapágyas; 28 furat
Hátsó agy: Bike Positive; ipari csapágyas; 28 furat
Felnik: Weinmann DPX; szimplán szegecselt; 28 furat
Küllők: 2,0 mm; fekete
Külsők: WTB Camino; 23-622; drótos (322 g)
Kormány: Bike Positive; ergonomikus; 26,0 mm / 440 mm
Stucni: Oval R100; 26,0 mm / 110 mm (135 g)
Kormánycsapágy: Bike Positive; 1 1/8”; hagyományos. A-head
Nyeregcső: Oval; 27,2 mm / 280 mm (246 g)
Nyereg: Bike Positive (Velo) Road Race; Cr-Mo pálcás (218 g)
Bandázs: parafa műanyag borítással