Idén még jobban beleerősít az osztrák gyártó, elég csak a honlapukra pillantani: 12 kategóriában összesen 120 (!) különböző modellt találunk. Tehát, aki még nem tette meg, mostantól jobb, ha elfelejt kis tüchtig manufaktúraként gondolni a KTM-re. Minden igényt kielégítő géppark, az eddig is megszokott, kizárólag minőségi bringákkal. Természetesen komoly női részleggel rendelkeznek, ebből mutatjuk be a merevvázas montit, a Penny Lane-t.
Penny két színben kapható, a bemutatott krém/zöld kombináción kívül fehér/kék vázzal érhető még el. Persze nem csak a színe miatt kiáltották ki a sógorok női váznak. Geometriája a hölgyek testarányaihoz igazított. Ejtettebb és rövidebb a felsőcső, még a legnagyobb tesztelt 47 cm-es váznál is csak 52 cm a valós távolság a villanyak és a nyeregcső között. Jóval túllóg a nyeregvázcső a felsőcsövön, a támvillák is felette csatlakoznak, így igen alacsony átlépési magasságot kapunk, ami szintén fontos a hölgyeknek, hogy kényelmesebben, biztonságban érezzék magukat. Szerencsére nem kell lemondanunk a KTM-től megszokott többi magas színvonalú műszaki megoldásról sem. Ezúttal is megtaláljuk a vaskos hátsó papucsokat a láncvillán elhelyezkedő tárcsafékszemmel, a merevítést a fejcsőnél, a jól bevált felsőcső oldalán futó bowdenvezetést. A váz lehetővé teszi masszív kétcsavaros kitámasztó, illetve csomagtartó felszerelését is. Bár ha valakinek ilyen ambíciói lennének, szinte tuti talál megfelelőbb gépet túrázáshoz a cég kínálatából, hiszen talán még mindig abban a legprofibbak. Ez most viszont egy igazi belépő szintű, terepre való női XC kerékpár.
A villán a matrica passzol a gép dizájnjához, sajnos ez szinte a legjobb, amit el lehet mondani róla. Azért megfelelően érzékenyen mozog, a rugóerőt jól lőtték be a kisebb súlyú hölgyek alá. Sajnos csillapítással nem rendelkezik, így keményebb terepen bajba juthatnak vele a kezdők, ha túlságosan bátrak. Mechanikus módon lezárható, elkerülve így, hogy emelkedőnek felfelé himbálózzunk. A talaj egyenetlenségeit tehát egész szépen elnyeli, arra megfelel, de idővel – ahogy gyorsul majd az újdonsült tulajdonos -, hamar eléri a határait.
Már csak azért is, mert ettől eltekintve a többi alkatrész nagyon rendben van a gépen, sokáig ki tudják szolgálni a remélhetőleg egyre magasabb igényeinket. Nem spóroltak filléres kínai eredetű cuccokkal, mindenhol a „nagy S” apróságait találjuk, a legeldugottabb középcsapágytól egészen a fékig. A kerekek erős darabok, magam is használtam sokkal durvább bevetésre is ezt a felnit, így állíthatom, hogy nagyon megbízható. A svájci küllők és a kiváló Schwalbe terepkülsők teszik tökéletessé az egészet.
Az előzetes várakozásoknak megfelelően semmi különlegeset nem nyújt a gép a nyeregből szemlélve, de nem is ez a dolga, hanem az, hogy a lehetséges bevetési területeken megbízhatóan működjön, gazdájának ne a műszaki részletekre, hanem a kerékpározás élményére kelljen odafigyelnie. A fékek jól harapnak, és jól is adagolhatók, egyedül az első fékpipa elől száműzném a „blokkolásgátló, erőszabályzó” kis rugós elemet. Így is fejre tudunk állni vele simán, ellenben sokkal kevésbé határozottan érezni a fék fogáspontját. A nyereg sportos, de női kialakítású, zselével töltött kényelmes példány.
Utólag a villát lehet cserélni egy csillapítással rendelkező példányra, de ez erősen felhasználófüggő. Ha a pasinkkal vagy a barátnőnkkel erdei ösvényeken szeretnénk kirándulni, arra megfelel.
Összefoglalva egy nagyon jól sikerült nőknek tervezett montit kapunk, az átlagosnál egy hajszálnyit borsosabb áron, cserébe az egyedibb megjelenésért és az osztrák precizitásért.
[poll id=”94″]
Eredetileg megjelent a Bikemag 2008. november-decemberi lapszámában.
Forgalmazó: HT Sport Kft.
Származási hely: Ausztria, Mattighoffen, www.ktm-bikes.hu
Vázgarancia: 5 év
Vázméretek: 37 cm; 42 cm; 47 cm
Alkatrész-garancia: 2 év
Ajánlott fogyasztói ár: 129.000 Ft
Vázanyag: Alumínium 6061
Villa: SunTour SF8-XCT V2 MLO; 80 mm út
Kormány: Kateem Art-64; 610 mm
Kormányszár: Kateem AS-158; 4×2 csavaros; 80 mm; 10 fok
Kormánycsapágy: Ritchey OE A-Head; 1 1/8”
Nyeregcső: Kalloy SP-359; 300 mm hossz / 27,2 mm átmérő
Nyereg: Selle Royal Viper Lady
Hajtómű: Shimano M410; 170 mm karhossz
Középcsapágy: Shimano ES25
Váltókarok: Shimano Alivio
Agyak: Shimano RM40 és RM30-8
Lánckeréksor: Shimano HG40
Lánc: KMC HG 8
Fék: Shimano M422
Fékkar: Shimano Alivio
Első váltó: Shimano M311
Hátsó váltó: Shimano Deore
Felni: Rigida ZAC2000; 36 furat
Küllők: DT Swiss; 2 mm
Külsők: Schwalbe CX-Comp; 26”×2,0
Pedál: KTM VP-992
Markolat: KTM
Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 71 fok
Nyeregvázcső-szög: 72 fok
Nyeregvázcső-hossz: 470 mm
Felsőcsőhossz: 550 mm (csőközéptől csőközépig)
Vízszintes felsőcsőhossz: 520 mm
Tengelytáv: 1060 mm
Láncvillahossz: 430 mm
Kormányszárhossz: 80 mm
Középcsapágy-magasság: 300 mm
Súly: 13,5 kg (pedállal)