fbpx

Kona 10 Hei Hei 100

„Hej, ha nekem egyszer egy kényelmes XC fullym lehetne!” – sóhajtottam fel egy derékleszakító hosszú kemény edzés után. És csodák csodája lett is… Igaz, hogy csak pár hétig, de addig teljes volt a Konával az örömöm.

Kona 10 Hei Hei 100

Kona 10 Hei Hei 100

A váz

Az elmúlt 10 évben a Kona sokat invesztált a szkandium technológiába. Ismert, hogy ez az egyik legkönnyebb és legerősebb fém a világon, emellett kiváló menettulajdonságokkal is rendelkezik. Ezért nem meglepő, hogy a Hei Hei vázhoz is ezt választották. A szkandium ötvözet kétszer olyan erős, mint a 6061-es vagy a 7005-ös alumínium, így lehetővé teszi a mérnököknek, hogy sokkal kevesebb anyagot használjanak. A menetkényelme ezzel szemben hasonló az acélhoz. A csövek alakját és szemcseszerkezetét magas nyomáson, folyadék segítségével Hydroforming technológiával alakítják ki. A hydroforming különösen előnyös a hegesztési pontoknál, ahol így erős kötés alakul ki plusz súly hozzáadása nélkül. A hegesztések a Hei Hei vázon nemcsak erősek, hanem szépek és egyenletesek is. A Kona felsőcsöve lejtős, hajlított kialakítású, így alacsonyabb az átlépési magasság. A bowdenezés a felsőcső alatt fut, a sárférőhely megfelelő, a tám- és láncvillák egyenesek, 2 kulacs is felszerelhető rá. A láncvilla aszimmetrikus, mely azt a célt szolgálja, hogy a terhelésnek kitett oldalon a több anyag és a specifikus geometria jobban elviselje a fékezéskor fellépő csavaró erőhatást.

Kona 10 Hei Hei 100

Kona 10 Hei Hei 100

Teszt a luxustáborban

A Bringabanda egyesület Várgesztesen tartotta évadnyitó MTB hétvégéjét a villaparkban (Köszönöm a meghívást). Remek alakalom nyílt itt arra, hogy ismeretlen terepen, a gyönyörű Vértesben próbáljam ki a Kona tudását. A változatos terepformák ideális körülményeket teremtettek a teszteléshez. Aszfalton tettük meg a szombati túra első kilométereit, ahol a tagot és a telót lezárva tényleg merev gépként működött a rendszer. Egyedül a gumik brummogása mutatta, hogy nem egy országútin ülök, egyébként pogózásmentesen szépen lehetett haladni.

Kona 10 Hei Hei 100

Kona 10 Hei Hei 100

Az aszfaltról letérve a homokos, sodrós erdei utakon a Kenda Small Block külső a sűrű mintájával meglepően jól kapaszkodott. A Vértesre jellemző, hogy a szilárd talaj időnként elfogy alólunk, és kavicsos-süppedős homokdűnéken vagyunk kénytelenek tekerni. Ilyenkor jól jön, hogy a Shimano XT Shadow váltó gyorsan terelgeti a láncot a könnyebb fokozatok felé. Bár a váltórendszer többi tagja Deore, ez nem érezhető a teljesítményen. Egy meredekebb ösvényre betérve kezdődött az igazi móka. Mászásnál tökéletes volt a súlypont, a hátsó kerék nem kapart el, a gép orra sem kezdett ágaskodni. A Recon SL Solo villa és a Fox Float RP2 tag szépen a talajon tartotta végig a kerekeket. Tarvágás utáni fadarabokkal teli emelkedőkön is feltekertünk. No ekkor jött el igazán a Hei Hei ideje… Sikerült békés nyugalomban állandó pedálfordulatszámmal haladni. A lényegre lehetett koncentrálni: a szép körkörös hajtásra. A mozdulatok folyamatosságát nem tudta megtörni a rengeteg akadály, Sokkal kevesebbet kellett gépészkedni, mint a saját merevfarú Konámmal, a Hei Hei szépen kimozogta az egyenetlenségeket.

Kona 10 Hei Hei 100

Kona 10 Hei Hei 100

Gánt felé lerobogtunk egy szuper kanyargós ösvényen. Fülig ért a szám. A hatalmas 680 milliméteres Kona XC/BC riser kormánynak és a rövid 95 milliméteres Kona XC/BC kormányszárnak hála nagyon könnyen lehetett manőverezni a fák között. Azzal nem is nagyon kellett foglalkozni, hogy időnként gyökerek sziklák keresztezték az ösvényt. Igazán élvezetes volt egy-egy nagyobb kőről elugrani és finoman földet érni. Nem kell nagyobb ugratókra gondolni, hiszen maximum 1 métert úsztam a levegőben. A földet éréskor nem sikerült felkoppintani sem a villát, sem pedig a tagot, holott az ajánlott gyári légnyomásértékeknél kevesebbet fújtam beléjük. Alacsonyabb nyomáson sokkal élettelibbnek tűnt a mozgásuk. Nagy sebességnél teljesen el tudtam engedni magamat, nem féltem egy esetleges eséstől, teljesesen megbíztam a bringában. Egy mély nyomvályús erdészeti úton elengedett fékekkel csak élveztem a száguldást. Hirtelen lesodródtam a középső biztonságos részről a keréknyomba. Ilyen szituációban korábban már számtalanszor egekig szökött az adrenalinszintem. Most azonban teljesen ura voltam a helyzetnek. A tag összenyomódott, picit kiemeltem a gép orrát és azzal a lendülettel ki is tudtam ugratni a gödörből. Szerencsére a Kenda külső oldalsó bütykei eléggé jól tartottak, és remekül felkapaszkodtak az árok oldalán.

Kona 10 Hei Hei 100

Kona 10 Hei Hei 100

Hihetetlen magabiztosságot adott a szépen, érzékenyen dolgozó Fox Float RP2 tag. A Boost Valve rendszerű csillapítása igény szerint állítható, amely a FOX legújabb, bejegyzett, pozíció érzékeny csillapítás-technológiája. A hajtás himbáló hatását kivédi a 2 állású DOHC ProPedal, mely ki-, vagy fix értékkel bekapcsolható. A merevfarú gépem után felüdülés volt a himbilimbi Hei Hei, ezért a túratáv 80%-a folyamán nyílt állásban hagytam a tagot, hadd dolgozzon alattam. ProPedalt párszor a mászásnál kattintottam csak be. Nemcsak az RP2 tag, hanem a komplett bringa is jobban bírta az egész napos túrát mint mi. Ő karbantartás nélkül várta a következő napot, de nekünk villapark wellness szolgáltatásait kellett igénybe vennünk.

Kona 10 Hei Hei 100

Kona 10 Hei Hei 100

Alkatrészek

A vasárnapi háziversenyen sajna nem vettem részt, mert igaz hogy Wooky velem volt, de az erő már nem annyira. A gépet versenykörülmények közt így nem teszteltem. Nem is nagyon sikerült volna, mert a házunk előtt igazi tesztközpontot állítottunk fel. Jó páran ki is próbálták a Konát. A légnyomás és nyereg állítgatással szépen telt az idő, így majdnem le is késtük a rajtot. Sok pozitív kritikát kapott a kerékpár. Volt, akinek a remekült eltalált divatos barna váz tetszett, másoknak a saját márkás kormányon, kormányszáron és nyeregcsövön megjelenő kis Kona jel jött be. Akadt, aki a fehér himbakarra és kiegészítőkre csorgatta a nyálát. Igen Shimanóék is követik a divatot az M575-es fehér fékszettel és a PD-M520 pedállal. Amilyen jól néz ki a fék, olyan jól is fogott, igazán szépen adagolhatónak bizonyult.

Kona 10 Hei Hei 100

Kona 10 Hei Hei 100

A párnázott WTB Rocket V Comp nyereg a nap végén is kényelmes volt. A kerékszett és a teleszkóp számos Bikemag tesztben szerepelt már. Az ipari csapágyas Mavic Crossride most is hozta a tőle elvárható futásteljesítményt, merev volt, jól bírta a kis ugratókat, elpusztíthatatlan darab. Talán a hatalmas buszkormányon változtatnék, biztos, hogy vágnék a szélességéből, de a többi alkatrész így jó, ahogy van.

Kona 10 Hei Hei 100

Kona 10 Hei Hei 100

A Shimano Deore / XT rendszer teljesítményét már számtalanszor kiveséztük, most is remek produkciót mutatott be a sor, a váltó és a lánc. Az erőt és a merevséget sugározó optimalizált súly-merevség arányú Hollowtech II üreges Shimano SLX hajtókar igazán szép darab. Nem is volt vele gondom, szépen csendben forgott egész nap a lábaim alatt.

Kona 10 Hei Hei 100

Kona 10 Hei Hei 100

Összegzés

Versenyen nagyon fontos, hogy minden körülmény között megfelelő legyen a tapadás. Erre a kihívásra remek megoldás a könnyű scandium vázú, 100 mm rugóúttal rendelkező Kona Hei Hei. Valószínű, hogy a gramm-mániás cross country versenyzők nem 12,5 kg-os gépet fognak választani, de maratonokhoz vagy túrázáshoz igazán ideális társ lehet. Biztonságosan, kényelmesen és villámgyorsan lehet vele – a Rock Shox Recon SL Solo villának és a Fox Float RP2 rugóstagnak hála – leszáguldani a lejtőkön. Az emelkedőkön remekül dolgozik együtt a Shimano Deore / XT meghajtás és a Mavic Crossride kerékszett. Hosszú ideig a társunk lehet, hiszen alkatrészei megbízhatók és a vázra élettartam-garancia jár.

Kona 10 Hei Hei 100

Kona 10 Hei Hei 100

InfoBox:

Forgalmazó: X-Factor, www.xfactornet.hu
A termék a forgalmazó honlapján ide kattintva érhető el.
Származási hely: Tajvan
Vázgarancia: élettartam
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 16”, 17”, 18”(tesztelt), 19”, 20”, 22”
Ajánlott fogyasztói ár: 619.900 Ft

Vázanyag: Kona Race Light Scandium Butted
Villa: RockShox Recon SL Solo; 100 mm út
Rugóstag: Fox Float RP2; 4”
Kormánycsapágy: TH ZST
Hajtómű: Shimano FC-M660; 175 mm; 42/32/22 fog
Középrész: Shimano FC-M660
Lánckeréksor: Shimano Deore (11-32); 9 seb.
Lánc: Shimano CN-HG53
Hátsó váltó: Shimano XT Shadow.
Első átdobó: Shimano Deore FD-M591
Fék: Shimano M575 Disc 6” hidraulikus tárcsafék 180 / 160 mm tárcsa
Fékkar: Shimano M575 Disc
Váltókar: Shimano Deore
Első agy: Mavic Crossride Disc
Hátsó agy: Mavic Crossride Disc
Külsők: Kenda Small Block 8 Kevlar; 26 × 2,1”
Felni: Mavic Crossride Disc
Kormány: Kona XC/BC (680 mm / 31,8 mm)
Kormányszár: Kona XC/BC (95 mm / 31,8 mm)
Markolat: Kona Race Light
Nyeregcső: Kona XC/BC (27,2 mm)
Nyereg: WTB Rocket V Comp Cr-Mo
Pedálok: Shimano PD-M520

Kona 10 Hei Hei 100

Kona 10 Hei Hei 100

Geometriai adatok:
Fejcső-szög: 70,0 fok
Nyeregvázcső-szög: 73,5 fok
Tengelytáv: 1106 mm
Láncvillahossz: 432 mm
Nyeregvázcső-hossz: 483 mm
Felsőcsőhossz: 570 mm (csőközéptől csőközépig)
Vízszintes felsőcsőhossz: 597 mm
Kormányszárhossz: 120 mm
Középcsapágy-magasság: 335 mm
Tömeg: 12,46 kg (pedál nélkül)

Szöveg: Kiss CADMan Árpád
Fotó:
Lcs

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.