A középcsapágyszabványokkal foglalkozó átfogó technikai ismertető után most a második legtöbb bizonytalanságot okozó kompatibilitás-kérdést vesszük napirendre. A váltórendszerek csereszabatossága az 1990-es évek elejétől két évtizeden keresztül ...
Az ELTE magkémikusát, Dr. Nagy Sándort, kerékpáros berkekben leginkább szakavatott kerékpáros túrázóként, illetve könyvszerzőként ismerjük. Utóbbiból négyet jegyez, a Bicajoskönyv, illetve a Kerékpárosok könyv kétségtelenül a 80-as évek hiánypótló ...
A Shimano Dura-Ace Di2 elektronikus vezérlésű országúti szettet immár négy éve nyúzzák a profik a legjelentősebb országúti- és ciklokrossz világversenyeken. A technológia már bizonyított, itt volt tehát az ideje, hogy lejjebb csorgassák a japánok az ...
A régi Bikemag olvasóknak a cím ismerős lehet, hiszen a magazin 2005. augusztusi számában ugyanezzel a címmel jelent meg egy összehasonlító írás, az akkor a piacon fellelhető országúti alkatrészcsaládokról, és a mögöttük lévő tervezési ...
A váltórendszer teljesítményét bizonyos mértékig meghatározza a láncvonal, mely azt mutatja, hogy az első lánckerekek milyen távol vannak a váz középvonalától, azaz mely hátsó lánckerékkel vannak egy vonalban. A jelen rövid írás elmagyarázza a ...
A kerékpározás sokkal élvezetesebb, ha a váltórendszer jól és megbízhatóan működik. Ezzel szemben a pontatlan, kerregő hang, a lánc folyamatos vagy váratlan megugrása tönkreteheti a kerékpározás élményét. Szerencsére a váltók nem túl bonyolult ...
Visszatekintve 2008-ra, úgy tűnik, igen vállalkozó szellemű voltam, mivel az országúti kompakt áttételezés mellett a két lánctányéros montis áttételezést is próbára tettem. Ha az XC versenyzők gépeit látván, esetleg a jelenlegi váltáshibák ...
Az alkatrészgyártók arra törekednek, hogy termékeiből a lehető legtöbb fogyjon. Ezt több módon érheti el: kínálhat a konkurenciánál magasabb technikai színvonalat, alacsonyabb árakat, vagy úgy alakíthatja ki rendszerét, hogy kizárólag a saját ...