Érdekes kérdést feszeget a Velonews.com cikke, vagyis a valaha legkisebb különbséggel megnyert Párizs-Nizza eldőlhetett volna-e Alberto Contador javára, ha más kerékpáron versenyez?
Contador (Trek-Segafredo) mindössze 2 másodperccel veszített a ...
A nagy kerékpáros „igazságok” közül manapság egyre több értékelődik át: sorozatunk - amelyben az egykoron kőbe vésett, és évtizedeken át elismételt szabályok megdőlését vesszük sorra – ezennel véget ér. A sor kétségtelenül folytatható lenne: a ...
Folytatjuk háromrészes sorozatunkat, amelyben az egykoron kőbe vésett, és évtizedeken át elismételt szabályok megdőlését vesszük sorra. A régebbi dogmák közül nem mindegyik élte túl a műszaki és edzéstudomány fejlődését: a 21 század egyértelműen új ...
Fokozatosan minden teljesítmény-orientált kerékpáros ráébred, hogy az aerodinamika fontosabb, mint a tömeg minimalizálása: egy légellenállás-csökkentésre optimalizált váz, alkatrész vagy ruházat segítségével jelentős teljesítménynövelés ...
Az aerodinamika „Öveges professzorával”, Mark Cote-val készült interjú második részében a Specialized szélcsatornában készített vizsgálatokról lesz szó: hogyan dolgozik a fejlesztőcsapat a profi versenyzőkkel, továbbá az általános aerodinamikai ...
Mark Cote az aerodinamika megszállottja. A lehető legkisebb légellenállásra való törekvés manapság egyre fontosabb szerepet kap a kerékpársportban. Cote a Specialized fejlesztőmérnöke, és bő egy éve lehetőséget kapott, hogy kollégájával, Chris ...
Retroblog sorozatunkban eddig még nem esett szó az olasz kerékpárkészítés egyik legnevesebb mesteréről, Ugo DeRosáról. A hiányosságot egy kétrészes cikkben pótolnám, amelynek első részében a korábbról származó, az 1990-es évek elején a ...