A Shimano felső kategóriás országúti alkatrészeiről már részletesen olvashattunk a Retroblog sorozatban, beleértve a cikk egyik főszereplőjén található első generációs Crane-ről. Az első nagy versenysikerekig a japánoknak tizenöt évet kellett várni, ...
Ha már az első igazán modern alkatrészcsaládok bemutatásával belekóstolgattunk a 90-es évekbe, a Retroblog most egészen 1994-ig merészkedik, amikor a francia Mavic piacra dobta a forradalmian új ZAP elektromos váltórendszert...
Nem fékvátókaros, ...
Feltesszük az „i”-re a pontot, a Shimano Dura-Ace történet cikksorozatot egy ikonikus Colnago gyöngyszemmel zárjuk. Ez lehetőség ad arra, hogy összegezzem a különböző Dura Ace alkatrész-generációkkal szerzett tapasztalataimat, illetve csapást vágjak ...
A sorozat első két része több mint két évtizedet ívelt át. Érdekes sikertörténet van kibontakozóban, mivel a Shimano már egyáltalán nem kullog a nagy olasz vetélytárs mögött. Éppen ellenkezőleg, mind az alkatrészek teljesítménye, mind a profi ...
Most a Dura-Ace történet második epizódjával párhuzamban egy érdekes retrobicajt mutatok be, egyben összehasonlítást végezek három másik Dura-Ace-es bicajjal. Volt életemben egy olyan (sajnos elég rövid) időszak, amikor egyszerre birtokoltam egy EX ...
Az előző részben a 70-es évek kerékpározási kultúrájáról és az akkori alkatrészgyártásról meséltem. Szó volt arról, hogy milyen merész és ambiciózus lépés volt a Shimano részéről, hogy belekezdett minőségi, illetve versenyhasználatra szánt ...