fbpx

Megérkezett az új Shimano Ultegra és Ultegra Di2 szett!

Az utóbbi évek slágerterméke volt az Ultegra szett, legyen szó mechanikus, vagy az elektromos Di2 kivitelről. Igazából ár/érték arányban verhetetlen volt, alatta csak az új Tiagrát volt értelme megvenni. Most pedig itt az új R8000 és R8050-es szett, ami minden elemében megváltozott, nem csak ráncfelvarrás történt!

Több, mint gyönyörű!

Több, mint gyönyörű!

Az Ultegra szett már eddig is tökéletesen alkalmas volt versenyzésre, és ezt most már a Shimano is nyíltan kijelenti. Persze tőlünk kedvezőbb gazdasági helyzetben lévő országaiban simán megveszik a bringások hobby kerékpározásra, sportolásra. Most pedig egyszerre érkezett meg a mechanikus és az elektromos szett.

FC-R8000

shimano_ultegra_R8000_r8050 11

Az új hajtókar megkapta a 9100-as Dura Ace kinézetét, és lecsorgott ide is az aszimmetrikus kialakítás illetve a négy karos lánckerék felfogatás. 2 grammal könnyebb lett a hajtómű az előző generációhoz képest, de itt már nagy csodákat nem lehet művelni. A nagy lánctányér üreges Hollowglide kivitelű, ami nagyobb merevséget, így pontosabb váltást eredményez. Négyféle áttétellel lehet majd választani: 53-39T a versenyzőknek és erős bringásoknak, 52-36T a még mindig erős bringásoknak, 50-34T az átlagos sportolóknak, és végül 46-36T a cyclocrossosoknak.

ST-R8050/8070 Di2

A Di2 váltókarok most már képesek a Synchronized Shifting-re és a semi-syncro üzemmód is elérhetővé vált, így akár el is hagyható a bal oldali váltás, ami hegyikerékpáron még érhető, hiszen a váltókart nem kell felrakni a bringára, de országútin kevésbé látjuk értelmét. Ehhez szükség lesz a BT-BN110-es akkumulátorra is, mert csak ez tartalmazza a szükséges chip-et. A váltásérzeten is változtattak, ami azt jelenti, hogy határozottabb mozdulat kell a váltáshoz, így viszont kesztyűben jobban lehet érzékelni a folyamatot. Természetesen elérhető lesz a mechanikus fékes Di2 (8050), illetve a hidraulikus tárcsafékes Di2 (8070) is.

A szatelit gombok szintén megvásárolhatók lesznek, méghozzá többféle kivitelben, ugyanis lesz kormányvégbe dugható triatlon/időfutam verzió, és felső fogáshoz használható kétgombos is. Az E-Tube app segítségével szabadon konfigurálható lesz nagyjából minden amit szeretnénk, de ehhez azért nem árt mélyebben ismerni a rendszert, vagy olyan boltban beállíttatni ahol kenik-vágják a Di2-t. Az ST-R8050-es Di2 karok 285 grammot nyomnak, a hidrós 8070-es 320 g, a mechanikus 8000-es pedig 438 gramm.

FD-R8000/8050

Első váltóból szintén egy „kicsit” nehezebb Dura Ace lett, mivel mind a bowdenvezetésük, mind a kialakításuk megegyezik. A bovdenezés kicsit bonyolultabb lett, viszont egy nagyságrenddel jobb első váltási gyorsaságot kapunk a régi Ultegrához képest. A Di2 verzió pedig hozza a szokásos gyorsaságot, amin nehéz lenne már javítani.

RD-R8000/8050

A hátsó váltó szintén megkapta a Dura Ace „low profile Shimano Shadow RD” formáját. A mostani Ultegra is szemet gyönyörködtető látvány, de az új Dura Ace és most már Ultegra látványa más liga. Pozitív értelemben. Az új hátsó váltók már teljesen a lánckeréksor alatt helyezkednek el, ami nem csak a mechanikai sérüléstől véd, hanem a váltás finomságát is javítja. Kétféle kanálméret lesz: az SS azaz rövid kanalas verzió maximum 30-as nagy lánckereket tud elvinni, a GS vagyis hosszú kanalas kivitel pedig az új „montis” 34-essel is elboldogul.

BR-R8000/8070

A fékek hagyományos két forgáspontos mechanikus verzióban érkeznek, de már az összes ma használatos konzol szabványhoz igazodnak. Immáron mindegyik patkófék kompatibilis a 28 mm széles gumikkal! Emellett itt a 8070-es hidraulikus fék még nagyobb fékerővel, Flat Mount konzollal és 280 grammos súlyban. A megosztó kinézetű féktárcsák 212 grammot nyomnak. Ami a durva különbséget jelenti az az, hogy párban! nyomnak 492 grammot a fékek tárcsástól, miközben a mechanikus fék pár 360 gramm, tehát alig van már különbség a mechanikus és a hidrós szettek között.

CS-M8000

shimano_ultegra_R8000_r8050 19

A 11 sebességes lánckeréksor hatféle áttétellel érkezik: 11-25T, 11-28T, 11-30T, 11-32T, 12-25T, és 14-28T. Újdonság viszont a nagyobb átfogást jelentő 11-34-es (CS-HG800) kazetta ami országúti agyakra (spacerrel) és hegyikerékpárokra is felrakható lesz. Mondjuk ezek jó rondák egy országútin….

PD-8000

shimano_ultegra_R8000_r8050 12

Az új Ultegra SPD-SL pedálokon csökkentették a stopli magasságát a tengelytől, ami most már csak 0,7 mm. Emellett 12 grammal könnyebb is lett, így 248 grammot mutat a mérleg.

Új agyak és kerékszettek is érkeznek az új szettel. A WH-RS700-as kerekek alu magos karbon felnisek, illetve tubeless gumival szintén kompatibilisek. A WH-RS770-es lesz a tárcsafékes kivitel csőtengelyekkel szerelve.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo