fbpx

Látványos hőtérképek Budapest, Szeged, Debrecen, Győr és Székesfehérvár biciklis útvonalairól

Merre tekertek a 2019 tavaszi és őszi Bringázz a Munkába! kampány résztvevői a játék 5 legbiciklisebb városában? A játékhoz használt Bike Citizens alkalmazásban rögzített utazásokat anonim módon összesítve kiderül, mik voltak a legnépszerűbb útvonalak. Érdemes összehasonlítani a korábbi térképekkel, hogy népszerűbbé váltak-e egyes útvonalak, vagy ma már másfelé bringázunk a munkába, hol lenne szükség fejlesztésekre?

Több mint 906 ezer kilométert tekertek összesen azok, akik részt vettek a 16. és 17. Bringázz a munkába! országos kampányában idén májusban és szeptemberben. A nyereményjátékkal összekötött népszerűsítő kampányhoz csatlakozó 8675 ember száma pontosan megegyezik a Bács-Kiskun megyei Jánoshalma lakosságával.

Így együtt összesen:

  • 906 074 kilométert bringáztak – vagyis 255-ször tekerték le a Giro d’Italia 2019-es távját;
  • 16 240 491 kcal energiát égettek el izmaikban – aminek pótlásához 84 148 pohár banánturmix elfogyasztására lenne szükség;
  • 130 456 653 forint benzinpénzt spóroltak meg – amiből 8215-ször lehetne megtankolni egy átlagos benzines autót;
  • 144 066 kilogramm szén-dioxid kibocsátását kerülték el, majdnem pontosan ennyit bocsát ki 15 perc alatt a legnagyobb hazai szénerőmű

Budapest, Szeged, Debrecen, Székesfehérvár a kampány 5 legbringásabb városa

Az öt legbringásabb vidéki város sorrendje, a letekert bringás napok számát tekintve:

  1. Szeged – 10 129 nap,
  2. Debrecen – 4114 nap,
  3. Székesfehérvár – 3701 nap,
  4. Győr – 3670 nap,
  5. Veszprém – 1511 nap.

Az öt legbringásabb vidéki város sorrendje a megtett kilométereket tekintve:

  1. Szeged – 36 368 km,
  2. Székesfehérvár – 33 103 km,
  3. Debrecen – 18 901 km,
  4. Győr – 14 184 km,
  5. Veszprém – 11 546 km.

Budapest 103 647 bringás nappal és 687 269 km-rel más ligában játszik, ezért nem hasonlítjuk össze a többi hazai nagyvárossal.

Érdekes ugyanakkor, hogy míg Szeged tavasszal abszolút első lett (a bringás napokban és a távolságban is), ősszel Székesfehérvár a távolságot tekintve alaposan otthagyta:

Szeged májusban: 22 677 km, szeptemberben 13 691 km;

Székesfehérvár májusban: 12 215, szeptemberben 20 912 km.

A 2019-es Bringázz a Munkába kampányok eredményeit, a legbringásabb cégeket és támogatókat itt olvashatod.

Nézzük a térképeket!

Bár a Bringázz a Munkába kampány hőtérképei nem mutatják meg, merre teker a felnőtt lakosság naponta kerékpárra ülő 17%-a, mégis következtetni lehet belőlük a legbringásabb városok legfontosabb és leginkább hiányzó kerékpáros útvonalaira.

Tisztán látszik például, hogy Budapesten mennyire hiányzik egy pesti belvárosi észak-déli tengely, aminek kialakítását a pesti alsó rakparton és kiegészítéseit a belvárosi utcákon javasoltuk. Az is feltűnő, hogy a pesti belváros egyetlen kijelölt észak-déli tengelye egy kerülőt téve azon a Bajcsy Zsilinszky úton vezet, aminek egy szakaszán az V. kerületi önkormányzat nyáron megszüntette a kerékpárutat.

  • Támogasd a Kerékpárosklub bringás fejlődésért végzett munkáját! Tagsági akciónkban 103 nyeremény és garantált jubileumi Critical Mass ajándékpólók várnak.
    Részletekért kattints ide!

Jól látható, hogy mennyire hiányoznak például a dél-pesti kerületek vonzó összeköttetései, így ez a terület jóval halványabban jelenik meg.

Az is látszik ugyanakkor, hogy a 11. kerületben nyáron átadott Etele úti és Fehérvári úti kerékpárutakon és sávokon kicsivel megnőtt, illetve a kétoldali kerékpárút kiépítésével részben áthelyeződött a biciklis forgalom.

Érdemes más városok és kerületek térképeit is átböngészni ilyen szemmel. A 2019 tavaszi kampány hőtérképeit itt, a 2018 tavaszi kampány hőtérképeit pedig itt találod.

  • Budapest

  • Szeged

  • Debrecen

  • Székesfehérvár

  • Győr

A hőtérképek nagyobb felbontásban itt nézhetőek meg.

Csatlakozz helyi szervezeteinkhez!

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy kényelmesebben kerékpározhassanak, akik már így közlekednek, és biciklivel induljanak el, akik még nem teszik. Erőnket a közösségünk adja. Csatlakozz!

Országos területi szervezeteink elérhetőségeit itt találod.

Ne maradj le a következő Bringázz a Munkába játékról!

Kövesd a kampány Facebook oldalát és Instagram csatornáját, iratkozz fel hírlevelünkre!

 

A nyereményjátékkal összekötött Bringázz a Munkába kampányok a Magyar Kerékpárosklub szervezésében, a védjegyoltalom jogosultja, az Innovációs és Technológiai Minisztérium hozzájárulásával és az Aktív Magyarország anyagi támogatásával valósultak meg.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo