fbpx

Gepida Alboin 1000 Speed – A 45-öt bírod?

Pedelec kerékpároknál előbb-utóbb előkerül a sebesség limitációjának témaköre. Erre húzott ütőkártyát az egyik legnagyobb hazai gyártónak számító Gepida, és megépítette a sebességmániások és commuter felhasználók vágyálmát, az Alboin 1000 Speed modellt, mely s-pedelec kategóriába tartozik, vagyis a rásegítés egészen 45 km/h-ig segíti haladásunkat. Ám ez a sebesség nincs ingyen, nagyon is jelen kell lenni a pedálozásnál.

Az Alboin modellcsalád hagyományos verziói mind cross, mind trekking felszereltségben a hazai vásárlóközönség egyik legkívánatosabb alternatíváinak számítanak, köszönhetően a remek ár-érték arányának, kellemes vonalvezetésének és természetesen a kerékpárokhoz járó örök élettartam vázgaranciának. A bemutatott példányon végigvezetve szemünket egy klasszikus trekking kerékpár jegyeit vélhetjük felfedezni, vagyis a kényelem oltárán sem kell áldoznunk a sebesség javára. Sárvédői az SKS műhelyéből származnak, amennyire hatékonyak, annyira tartósak is. Lámpái az akkumulátorról üzemelnek és igen szép vetítési képpel rendelkeznek.

A felszerelés részét képzik a járműkategóriának megfelelő világítás, visszapillantó, fényvisszaverők, elektromos duda, illetve a rendszámtábla tartó. Ugyanis ezek tőlünk nyugatabbra rendszámköteles gépek, nálunk egyelőre segédmotoros kerékpárok szabályozása vonatkozik rájuk, tehát rendszám nem, de érvényes jogosítvány, smk. bukósisak és biztosítás igen.

A motor persze a Bosch műhelyéből kerül ki a gyártói preferenciáknak eleget téve. Igazából a motor szempontjából nincs nagy variálásra lehetőség, ez az egyetlen 45 km/h-ig rásegítő típus. A Performance Speed 350W névleges teljesítményből dolgozik a lábunk alá maximálisan 63Nm-es nyomatékot biztosítva. Turbo üzemmódban legfeljebb 275%-os rásegítést képes ráadni.

 

Fékek tekintetében a Magura MT4e típust kapjuk a bringával, mely kapcsolja a féklámpát és szakítja a rásegítés áramkörét használat közben. Váltásból egy stabilan jól szolgáló 10 sebességes Shimano Deore váltókart és egy XT Shadow hátsó váltót kapunk.

 

Kijelző a jól bevált Bosch Intuvia, a rendszer meghajtásáért pedig az 500Wh kapacitású akku felel. Üzemidő tekintetében ez az akku kb. 60-80 kilométeres hatótávot garantál, de kompatibilis a Dual Battery rendszerrel, vagyis ez feltornázható egészen 120-150 km környékére is.

 

A kerékpár alapjául szolgáló hydroforming eljárással készült alumínium váz a 6061es anyagból épült és a márkához hűen örökélet garanciát vállalnak rá. 2019-re a típust átnevezték, s kapott egy kis ráncfelvarrást. Szóval, aki azonos felszereltségű bringát keres, de ez már kifutott, annak célszerű a Fastida XT modellt is számításba vennie, vagy az integrált akkumulátorral felvértezett Fastida XT Pro-t.

Ajánlott fogyasztói ár a friss Fastida XT modellnél: 1 100 000 Ft

Specifikációk:

További képek:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo