fbpx

Csepel 2017: egy rendhagyó interjú a jövő év újdonságairól

A kiállításon járva hazai cégeket is találtunk. Az egyik ilyen a nagy múltú Csepel, melynél a termékfejlesztésért felelős egyik srácot Nagyfügedi Zsombort, vagyis bringás körökben ismertebb nevén Fityiszt kérdeztük az újdonságokkal, trendekkel kapcsolatban!

2017 Csepel Torpedo alu

2017 Csepel Torpedo alu

– Bikemag: Új országúti bringa jól látom?

– Fityisz: Igen!

– Bikemag: Menj a fenébe, ne szívass! Bővebben 🙂

– Zsombor: Ő az új alu Torpedo, ami egy belépő szintű országúti, olyan 140 000 Forint fogyár környékén fékváltókarral, az alkatrészek pedig az eddigi acél Torpedo-ról érkeztek.

– Bikemag: Végre kiválthatná a retrónak nevezett devecseri lomis fosokat nem?

– Zsombor: Igen, részben ebben is reménykedünk, igazából ebben az ársávban nem lehet itthon hasonlót kapni és lesz még 48-as vázzal is, így csajoknak, gyerkőcöknek is tudunk majd új, garanciális országúti bringát kínálni.

Csepel Torpedo 3* -ránfelvarrva

Csepel Torpedo 3* -ránfelvarrva

– Zsombor: Ez pedig az acél Torpedo, ami a Royal-ok színvilágában pompázó városi, túra kerékpár. A fixik kinézetét követi, de rendes láncváltós rendszer van rajta, így hegyre is könnyebben lehet vele menni. Némi geometriai változtatást eszközöltünk rajta és csomagtartó konzollal is elláttuk. Ez tavaly még nem volt rajta, de igényként merül fel, és pont ez az előnye a kisebb cégeknek, hogy egy változtatás akár egy szezon alatt is át tud futni a rendszeren.

2017 Csepel RoyAl

2017 Csepel RoyAl

– Bikemag: És ő kicsoda, micsoda?

– Zsombor: Ez az új RoyAl aminél a dizájnon kívül jelentősen átdolgoztuk a geometriát is, például elhagytuk a hajlított nyereg vázcsövet, amit az előző modellnél több kritika is ért…

– Bikemag: Mi volt a kritika? Hiszen jól nézett ki!

– Zsombor: A kritika az volt, hogy a nyeregmagasság állításával a nyereg-kormány távolság (vagyis az effektív felsőcsőhossz) jelentősen változott, ami persze jogos, ezért most változtattunk, …így majd megkaphatjuk, hogy a régi sokkal jobb volt 😉

Ezt a módosítást a RoyAl-on kívül , és a ****-os (4 csillagos) CroMol vázas Royal-on is elvégeztük, így az is teljesen megújul 2017-re.

Csepel Rapid 3* "Low cost gravel"?

Csepel Rapid 3* “Low cost gravel”?

– Bikemag: Jól látom, hogy ezen a gépen négy! kulacstartó szem van?

– Zsombor: Igen, jók a szemeid Thommey! Visszahoztuk a Rapid márkanevet, ami eddig egy városi bringa volt, az most kapott egy gravel bike kinézetet és felhasználási területet. És igen, valóban öt kulacstartó szem párat találsz rajta. Három a vázon egy-egy a villa két oldalán. A felsőcsövön pedig az új bikepacking táskáknak való szemeket látod. Tervezzük, hogy legyen nekünk is ilyenünk, de sok gyártónál látsz már ilyet most is a kiállításon. Amúgy Hi-Ten acélból készül, és a Torpedo Aluhoz hasonlóan szintén 140 ezer Ft körül lesz az ajánlott fogyasztói ára, tehát szélesebb rétegnek szól, mint a legtöbb gyártó gravel bike-ja. Külön váz/villa szettként is elérhető lesz. Ez arról szól, hogy kimenj vele a világból, átmenj tökön, paszulyon, vagyis kicsit a régi Csepel Apollo reinkarnációja. De most már sok csomaggal is megteheted mindezt.

csepel_schwinn_kerekparok13

– Bikemag: És azért valljuk be, hogy az ilyen jellegű kerékpárt vásárlók többsége túrázásra veszi a bringáját, nem pedig versenyzésre…

– Zsombor: Ezt mi is így látjuk, ezért magasabb a homlokcsöve, így nem annyira görnyedős, kényelmesebb ülni rajta. Jelenleg a belépő szintű Shimano Tourney szettel és Csepel alkatrészekkel lesz elérhető, de tervezőasztalon vannak a komolyabb felszereltségű specifikációk is, attól függően, hogy mennyire indul be ennek a gépnek a népszerűsége itthon. Terveink között szerepel egy új Sorás, vagy Tiagrás CroMo (4*) modell, csúsztatható ejtő papuccsal, tárcsafékkel szerelve.

– Bikemag: Mi a változás a divatos városi szaladgálós vonalon?

– Zsombor: A 3 csillagos Royal típusunk is új geometriát kapott, a régi slopingos volt, az új viszont egyenes felsőcsövet kap minden vázméretben. Ezen felül a kónuszus agyak helyett ipari csapágyasokat fogunk használni. Ezek is saját márkás kiegészítők, de sajnos kicsit emelkedni fog az ár is, persze jobb cuccokat kapsz érte.

csepel_schwinn_kerekparok20

– Bikemag: Most nézem hogy mind a két single speed (egysebességes) bringa flip-flop kerekekkel készül?

– Zsombor: Igen, alapból lehet mind a két hajtási móddal használni. Örökhajtósként fixi módban, vagy a kereket megfordítva a racsnis felével single speedként. Egyébként alapból így adjuk át a bringát, hiszen a fixi hajtás rutint kíván.

csepel_schwinn_kerekparok18

– Bikemag: Szerencsére fék is van rajta, nem úgy mint sok városi „menő” gépen!

– Zsombor: A KRESZ szabályok megkövetelik, egy kerékpáron legyen is fék, ha otthon leszedi róla a tulajdonos, az a saját felelőssége!

2017 Csepel Royal Frisco

2017 Csepel Royal Frisco

– Bikemag: Mi a helyzet a nagy sikernek örvendő „camping” bringával?

– Zsombor: A Frisco továbbra is szívünk csücske, de ugye nem „camping” mert nem összecsukható, viszont fürge teljes értékű városi gép, és az elővárosi vonalakon ingyenesen hordozható kerékmérettel rendelkezik.

– Bikemag: Várjál! Ezt így ahogy van viheted vonaton ingyen? Nem kell összecsukhatónak lennie, meg csomagméretnek megfelelnie?

– Zsombor: A MÁV szabályzata azt mondja ki, hogy 20” vagy annál kisebb kerékméretű kerékpárt díjmentesen szállíthatsz. Ezt mi ki is próbáltuk, tehát az ország egész területén ingyen viheted magaddal a Frisco-t! A magam 190 centis magasságával is egy ilyet használok, és abszolút kényelmes közlekedni vele.

csepel_schwinn_kerekparok34

2017 Csepel Tacskó

– Bikemag: Te jobban látod ezt. Kik a vevői a Tacskónak? Akiknek anno gyerekkorukban volt, vagy régen is Csepeljük volt, esetleg teljesen más réteg?

– Zsombor: A Tacskót azok veszik meg általában akik ezzel tanultak meg kerékpározni, tehát a mi korosztályunk (35-45) aki ezen nőtt fel. Mások általában nem is értik. Néha cruisernek nézik 🙂 Az érzelmekre akartunk hatni, ami össze is jött. Arra törekszünk, hogy minél több hazai alkatrésszel szereljük fel, így jövőre már magyar sárvédőkkel készül majd, melyek Sárospatakon készülnek. Egyébként az csomagtartóink 99%-a is innen származik már.

– Bikemag: Ezekről itt mit tudnál mondani? Végre pofás városi gépek! Ez azért nem volt jellemző az utóbbi években (trollolo) 😀

– Zsombor: Teljes ráncfelvarráson esett át a teljes Csepel Urban & Onroad városi, trekking kerékpár paletta. Új vázakat és új felszereltségeket kapott a színes kiegészítők mellett.

E mellett teljesen megújulnak az acél vázas városi kerékpárjaink, egyrészt kikerült a névből a Schwinn, így már a nemzetközi piacon is árusíthatjuk őket, másrészt modernizáltuk a kinézetüket. Trendibbek lettek a Budapest, Cruiser és Landrider modellek, jobb cuccokat kaptak és jobban megfelelnek a nyugati sztendernek. Ezek ott „olcsó” gépek, itthon inkább a középkategóriába tartoznak.

2017 Csepel E-Gear elektromos kerékpár

2017 Csepel E-Gear elektromos kerékpár

– Bikemag: Gondolom ezt itt nem a hazai piacra szántátok Shimano Steps elektromos meghajtással, és Alfine Di2 elektromos vezérlésű agyváltóval?

– Zsombor: Tapasztalatunk szerint Nyugat-Európában ennél a kategóriánál az agyváltós modellek a legeladhatóbbak, és tőlünk itt kicsit más a fájdalomküszöb a vételár tekintetében. Sokat kísérleteztünk vele, hogy megfelelően merev legyen ezzel az alacsony átlépési magasságú vázzal. Többféle meghajtást is néztünk mi lenne a jó, nyilván itthon nehezebben megfizethető a minőségi cucc, de végül a Shimano mellett tettük le a voksot, és ha már a hajtás az, akkor legyen az agyváltó is, és ha már elektromos, akkor legyen a váltás is az! Így 2500 EUR az ára, de ez pedelec kerékpár vonalon meglehetősen kedvezőnek mondható. Próbáltunk kompromisszumok nélkül gondolkodni, már közel járunk hozzá.

Köszönjük az interjút, és sok energiát kívánunk a fejlesztésekhez, és megújuláshoz! A 2017-es Csepel bringák hamarosan felkerülnek a cég weboldalára.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo