fbpx

Magellan Polaris – “a mi bringánk”

Igazi régi motoros már a Polaris, mely a 12. generációnál jár, hiszen már a Magellan márka indulásakor is ott volt a paletta közepe táján, és ott van még most is rendületlenül. Mintha nem öregedne, tartja a lépést a világgal, mindig egy kiegyensúlyozott középkategóriás monti volt, és nagyon baráti árával mindig jó vételnek számított. Ennek tetejébe néha még nagyon eltalált színével is felhívta magára a figyelmet, gondoljunk csak az első királykék bringákra, vagy éppen a tavalyi hófehérre. Most sem tudnék róla rosszat mondani, sem külcsín, sem tartalom, sem ár szempontjából.

fotók: elcsé

fotók: elcsé

Kezdjük az első benyomásokkal! Az összképet rendkívül pozitívnak éreztem. Dögös megjelenésű ebben a fehér-fekete színkombinációban, a határozott átmérőjű csövekkel, tárcsafékekkel. Kicsit talán a tavalyelőtti Pyxis-re hajaz. Szerintem első ránézésre jóval drágább gépeket idéz ez az idei Polaris. De lássuk részletesen!

A váz egyszerűbb fajta alu, az első háromszöget a masszív átmérőjű kör keresztmetszetű, míg a hátsót a félkör keresztmetszetű csövek jellemzik. A láncvillák közötti átkötő elem idén rendes cső, nem pedig az elmúlt években látott kitámasztó rögzítő elem. A papucsok is nagyon korrektek, a geometria is nagyon rendben van, a 18”-os gép nagyon kezes bárányként viselkedett alattam, a vázmerevségre sem nagyon lehet panaszom. A fejcső-alsócső találkozásában lévő felülhegesztés viszont az egyszerűbb verziók közé tartozik, láttunk Magellánon már jobbat is, de talán ebben a felhasználói körben ez éppen elmegy.

A Dart villa eléggé megszokott ebben az árkategóriában, úgy mozgott, ahogy egy ilyen árú villától elvárható. Merevségre nem okozott neki gondot a tárcsafék, extraként pedig a kormányról lockolható.

A meghajtás elemeinek zömét adó Deore komponensek szépen muzsikáltak, leszámítva az átdobót, mely már a kezdetektől fogva kotyogott. A top swinges első váltóknál ez régóta jellemző probléma, éppen ezért egyre több gyártó a sokkal tartósabbnak bizonyuló felül bilincses hagyományos verziót szereli a gépeire. Kár, hogy itt nem ez történt. A hajtókar lógott ki még kicsit a sorból, mely egy egyszerűbb típus, ami ebben az árkategóriában elmegy, de ráadásul négyszögtengelyes verzióban, ami azért ma már nem számít korszerű megoldásnak. Persze tudomásul kell venni, hogy ezért az árért ez fért bele.

A fékek típusa az egyik legjobb választás, mivel még sohasem sikerült csalódnom bennük. Adagolhatóságukat, fékerejüket, megbízhatóságukat sok drágább fék is megirigyelhetné, igaz nem pillesúlyú darabok. A gépen egyébként nem az eredeti Shimano tárcsák voltak, hanem a forgalmazó kínálatába nemrég bekerült Ashima tárcsák egyike, mely kicsit könnyebb, mint a Shimano, teljesítményére pedig nem lehet panasz. A fékek amúgy egész jó gurigákat lassítanak: a WTB felniken szintén WTB külsők feszítenek. Ez a másik pont, amire nem tudok gyengébb jelzőt használni, mint: frenetikusan jó! Ezek a Weirwolf gummák minden körülmények közt maximálisan teljesítettek: istenien tapadnak, kapaszkodnak, miközben kellemesen alacsony gördülési ellenállással bírnak – csak ajánlani tudom.

magellan-polaris_2

A többségében saját márkás Bike Positive kiegészítőkben hibát nem találtam, az alapméretes befogójú 580 mm-es kormány a megfelelő kezelhetőség mellett érzésem szerint már elég kellemes rezgéselnyelést is biztosít. Azért egy-egy WTB még ide is becsúszott, aminek csak örülhetünk. Nagyon kényelmes és strapabíró darab a Rocket-V nyereg, bár a feliratokat az első esésnél elhagyja. A másik a Weirwolf markolat, mely kemény terepen is nagyon kényelmes és biztos fogást ad.

A gép összességében annyira eltalált darab, hogy a feltételezett felhasználási kört figyelembe véve nem is nagyon változtatnék rajta semmit, esetleg a hajtókart-középcsapágyat egy Octalinkes vagy integrált tengelyesre, mondjuk SLX-re cserélhetnénk – abban az esetben, ha tényleg komolyan gondoljuk a tekerést. Amúgy így jó, ahogy van. Itt a végén mindig összevetjük az árat a teljesítménnyel, és most arra a kijelentésre kell ragadtassam magam, hogy ez az egyik legjobb ár-érték arányú bringa, ami nálam eddig megfordult! Úgyhogy aki idén középkategóriás monti vásárlásán töri a fejét rendszeres hegyi kalandokra, de fél ilyen bizonytalan időkben sok pénzt kiadni, az nagyjából kompromisszummentes társra találhat a Polaris személyében.

Megjelent a Bikemag 2009. május-júniusi lapszámában.

[poll id=”141″]

FORGALMAZÓ Cseke Zrt.
SZÁRMAZÁSI HELY Magyarország/Tajvan
VÁZGARANCIA 3 év
ALKATRÉSZ-GARANCIA 1 év
AJÁNLOTT FOGYASZTÓI ÁR 160.000 Ft

TESZTELT BRINGA MÉRETE 16″
ELÉRHETŐ VÁZMÉRETEK 14″, 16″, 18″, 20″, 22″
VÁZANYAG 6061 alu
VILLA Rock Shox Dart 2 LO Pop-Lock; 100 mm út
KORMÁNYCSAPÁGY Bike Positive Smart Head hagyományos 1 1/8″

HAJTÓMŰ Shimano M442 / 22-32-44 fog
KÖZÉPCSAPÁGY Shimano UN26 négyszögtengely
lÁNCKERÉKSOR Shimano HG50 / 11-32 fog 9 seb.
LÁNC Shimano HG53
VÁLTÓKAROK Shimano Deore
ELSŐ ÁTDOBÓ Shimano Deore
HÁTSÓ VÁLTÓ Shimano Deore

FÉK Shimano M486 hidr.tárcsafék; 160 / 160 mm
FÉKKAROK Shimano M486

ELSŐ AGY Bike Positive All Terrain MTB disc komplett kerék
HÁTSÓ AGY Bike Positive All Terrain MTB disc komplett kerék
FELNIK Bike Positive All Terrain MTB disc / 36 furat
KÜLLŐK rozsdamentes fekete; 2 mm
KÜLSŐK WTB Weirwolf Comp; 26×2,1
KEREKEK TÖMEGE gyz-ral, tárcsákkal (e / h) 2138 g / 2711 g

KORMÁNY Bike Positive Direct 6061 alu; 580 mm
KORMÁNYSZÁR Bike Positive Tribal; 25,4 mm befogó
MARKOLAT WTB Weirwolf
NYEREGCSŐ Bike Positive Ride; 27,2 / 400 mm
NYEREG WTB Rocket-V Comp
PEDÁL BTS XC Comp alu

ÖSSZTÖMEG: 13,73 kg (pedál nélkül)

GEOMETRIA
Fejcsőszög 71 fok
Nyeregvázcső-szög 73 fok
Felsőcsőhossz 565 mm
Vízszintes felsőcsőhossz 585 mm
Nyeregvázcső-hossz 450 mm
Láncvillahossz 425 mm
Középcsapágy-magasság 304 mm
Tengelytáv 1052 mm
Kormányszárhossz 75 mm

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo