fbpx

Selle Italia Turbomatic Gel Flow Team Edition nyeregteszt

45.000 Ft egy nyeregért??? Igen! Ezt is megéltük! A Selle Italia „rövid”, hétnevű nyergének személyében egy igazi csúcsmodellt tesztelhettünk! Már most előre bocsáthatom, nagyon különleges élmény volt…

Selle Italia Turbomatic Gel Flow Team Edition nyereg

Selle Italia Turbomatic Gel Flow Team Edition nyereg

Először még csak szemezgettem vele a bemutató állványon. Tetszett a forma, az ötletes kétféle színösszeállítás, és a finoman kidolgozott részletek, de akkor még nem tudtam, hogy hol is helyezkedik el a ranglétrán. Elkértük hát ezt is tesztelésre. Kiírták, elvittük. Otthon a kibontás és mérlegelés után megláttuk a szállítón az árát..

Bazzzzzzz… Ennyiért a magyar átlagpolgár komplett kerékpárt szokott vásárolni, majd dicsekszik mindenkinek, hogy mennyire drága bicajt vett… Miután összevakartuk az állunkat az ár-sokkból, utánanéztünk a dolgoknak. Kiderült, hogy a Turbomatic, a cég zászlóshajója, már ami az országúti nyergek palettáját illeti. 15 éve van jelen a Selle Italia palettáján, azóta fejlesztik töretlenül, így nem csoda, hogy nagyobb népszerűségnek örvend a profi versenyzők körében, mint a legendás Flite vagy az SLR.

Selle Italia Turbomatic Gel Flow Team Edition nyereg

Selle Italia Turbomatic Gel Flow Team Edition nyereg

Ha egy mondatban szeretném összefoglalni, hogy mit is „tud” a nyereg, akkor csak annyit mondhatnék, hogy gyakorlatilag egymaga tartalmazza szinte az összes fejlesztést, amit a gyártó az egyes modellekben csepegtet, csak itt egyben megkaphatsz mindent, ráadásul kompromisszumok nélkül. Hogy mik is ezek? Lássuk sorjában:

Termet / tömeg:

– Ez egy nagy méretű nyereg. Hosszú, és közel olyan széles, mint egyes női nyergek. Az orra is kellemes szélességű, és ez is párnázott. Mindez idáig semmi extra, hiszen vannak egyéb nagy, kényelmes, széles nyergek, de ez ráadásul könnyű is. Még éppen belefért a könnyű nyergek 250 g-os lélektani határába, ami annak fényében, hogy mi mindent tud, nem rossz teljesítmény.

„Cerka vájat”:

– Attört ülőfelület, Love Chanel, Comfort Zone, Anatomic design, Body Geometry, vagy nevezd akárhogy, a lényeg, hogy a felszabadult férőhely által a cerka vérellátása menet közben sem szenved csorbát. Jól beállított nyeregpozíció esetén a fütyivég zsibbadását el lehet felejteni. Az sem mellékes szempont, hogy alulról hűti a szerszámot.

Selle Italia Turbomatic Gel Flow Team Edition nyereg

Selle Italia Turbomatic Gel Flow Team Edition nyereg

Zseléáramlás:

– A zselés nyergek általában kényelmesek, de nehezebbek mint a szivacsos társaik. Ez mégis könnyű. A kiemelt fontosságú helyeken van különösen jó rezgéscsillapítású gélbetét, ami integrált csillapítóként működik, és nagyon hatékonyan veszi le az ütések „élét”.

„Kárbonos ecsém, kárbonos”:

– Mármint a pálca. Részben ennek is köszönheti a kellemes össztömegét a nyereg, de gyanítható, hogy az árat is rendesen megdobja. A pálcák aszimmetrikus kialakításúak, és bár a magasságuk 9,4 mm, mégis nagyon jó a rugalmasságuk. Szemmel láthatóan hajladoznak, mint a kolbász, de az alapanyaguk miatt nem kell a törésüktől tartani. Könnyű, kényelmes és irgalmatlanul drága.

Szuszpensön szisztem:

– Mert hogy ez is van benne. És itt nemcsak a marketinggépezet legfrissebb varázsszavával állunk szemben. Szerencsére nem a raktárost nevezték át „készletgazdálkodási manager”-nek… A pálcák mindhárom végén van egy rezgéselnyelésre, hajlásra, és szögelfordulásra is képes kapcsolódó felület, ami hatalmas elmozdulási lehetőséget, és mozgásteret biztosít a nyereg számára.

Jó bőr:

– Ha ez a nyereg egy csaj lenne, ezt mondanánk rá, és nem is állítanánk valótlanságot. A teljes burkolat első osztályú, feszes, „narancsbőr -mentes” bőr, tartós festéssel, precíz kidolgozással.

Selle Italia Turbomatic Gel Flow Team Edition nyereg

Selle Italia Turbomatic Gel Flow Team Edition nyereg

Pattanjunk már rá végre!

Szóval: felszereltem. Ránézésre csodaszép. Áramvonalas, de mégis kellemesen szögletes formák, és ívek jellemzik. Pont mint egy Lamborghini Gallardót. Ez a kissé szögletes kialakítás nekem nagyon bejön, nem úgy mint a mostanában egyre jobban elterjedő „szopottgombóc” design. De ez persze csak szubjektív magánvélemény, így kéretik a helyén kezelni.

Felpattanok rá, még a szobában, és… recseg. Nem is kicsit. Ha szemernyit is megmozdulok rajta azonnal hülye hangot hallat… Rühellek minden ciccegést, kattogást, zümmögést, recsegést, pattogást, ami a bicajból jön.

Selle Italia Turbomatic Gel Flow Team Edition nyereg

Selle Italia Turbomatic Gel Flow Team Edition nyereg

Bakker… ilyen az én formám… Gondoltam. Vagy sikerült kifognom egy hibás mintapéldányt, vagy ezek az olaszok tényleg egy recsegő szutykot akarnak horror áron rásózni a jónépre? Ilyen, és ehhez hasonló gondolatok kavarogtak a fejemben, és már tervezgettem, hogy mit mondok majd a forgalmazónak, miért viszem vissza azonnal a csúcsmodellt.

De mivel perceken belül indulnom kellett, és már nem fért bele egy újabb nyeregcsere, ezért úgy döntöttem adok neki egy esélyt, hátha…

Menet közben is recsegett, de ezen felül fel sem tűnt, hogy van valami alattam. A jó nyereg akkor jó, ha nem is érzed a jelenlétét. Már órák óta ügyeztem a városban, mikor bevillant, hogy hoppá… hát én most éppen nyerget tesztelek, de teljesen meg is feledkeztem róla… A város alapzaján már a recsegés sem szűrődött át, így menet közben ez sem volt zavaró tényező. Este hazafelé menet a csendesebb utcákban azért még hallottam, ahogy „beszél hozzám”, de már korántsem olyan mértékben, mint reggel, amikor elindultam.

Kopik be? Vagy mi a túró? Gondoltam másnap kap még egy újabb esélyt, mivel alapvetően kényelmesnek találtatott.

Selle Italia Turbomatic Gel Flow Team Edition nyereg

Selle Italia Turbomatic Gel Flow Team Edition nyereg

Másnap kézzel megnyomkodva, még mindig „beszélget”, de már szolidabb a hangja. Mindegy, nyomassuk, hiszen erről szól a tesztelés. Furcsa, de másnap még kényelmesebbnek találtam. Sőt, egyre kényelmesebbnek. Az orra kellőképpen széles a stabil az irányításhoz, nem vágja oldalról a lábamat, mint az extrém lapos típusok. Kiülni is simán ki lehet a hegyére, lehet rajta könnyen ficeregni, a bőrfelület kellemesen csúszós, semmi nem gátolja, hogy oda mozogj rajta ahova csak akarsz. Többféle üléspozíciót is lehet használni rajta, sőt, még totál felegyenesedve, elengedett kézzel pihentetve is kényelmes.

Aztán soook-soook km következett. Három hétig volt szerencsém használni. Aszfalton és terepen egyaránt kipróbáltam. Volt a teszt alatt jó néhány nap, amikor nagyjából egész nap nyomattam. A nyereg szó szerint egyre jobb lett. A használat során a nyereg rugózási rendszere „bekopott” most már eltűnt mindenféle zavaró zaj és hanghatás, de megmaradt az elképesztő rugalmasság és kényelem. Hozzá kell tenni, hogy a nyereg rugalmassága teljesen kontrolált és irányított, szóval nehogy valami instabil takonyra gondoljatok, amikor rugalmasságról beszélek.

A nyereg összes rugalmassága kb. így alakul: zselé-szivacs, 8-10 mm, nyeregtest: 10-12 mm, pálca alatti gumipárnák, 2-3 mm, karbon pálca: 4-5 mm. Összeadva ez kb. 25-30 mm, ami nagyon-nagyon komoly teljesítmény az elit verseny nyereg kategóriában. Így már nem csoda, hogy elképesztően kényelmes a cucc. Gyakorlatilag a nyereg összes részegysége kiveszi a részét az ütések csillapításából, maximalizálva ezzel a kerékpáros komfortérzetét, hogy neki tényleg csak a tekeréssel kelljen foglalkoznia. Nem véletlenül választják előszeretettel azon versenyzők, akik a fél életüket a nyeregben töltve élik le. Mivel a széria versenygépek is már jóval az UCI hivatalos súlyhatára alatt vannak, ezért a 250 g-os tömeg teljes mértékben elfogadható a nyújtott teljesítmény függvényében.

Ha megteheted, ne habozz kipróbálni! Nagyon fájó szívvel adtam vissza, de ha lesz egyszer egy Gallardóm, garantáltan veszek mellé egy ilyet…

Selle Italia Turbomatic Gel Flow Team Edition nyereg

Selle Italia Turbomatic Gel Flow Team Edition nyereg

Termékadatok:

Forgalmazó: Paul Lange Hungary Kft.; www.paul-lange.hu; www.lanchalozat.hu
A nyereg a gyártó oldalán ide kattintva érhető el.
A nyereg a forgalmazó oldalán ide kattintva érhető el.
Ajánlott fogyasztói ár: 44.990 F

Hossz: 275 mm
Szélesség: 150 mm
Magasság: 55 mm
Pálca anyaga: Karbon
Pálca vastagsága: 7 × 9,4 mm
Tömeg: 251 g

Szöveg és fotó: Ardó Tamás

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo