A Merida nemzetközi csapatától és a hazai forgalmazó BikeFuntól idén is meghívást kaptunk a mallorcai sajtótáborba, ahol szombaton délelőtt sajtótájékoztatón mutatták be a világ egyik legsikeresebb montis csapatát és saját fejlesztésű fegyvereiket.
96, az idén még nem sokat mond a szám, azonban 2009-től így hívják a Merida össztelős karbon zászlóshajóját. Az új gép alapja a Ninety Six-re keresztelt váz, (az elnevezés a hátsó felfüggesztés útja mm-ben) amely 18”-os méretben 1860 grammot mutat a mérlegen, benne a DT Swiss lock-outos karbon rugóstagjával. Ezzel a tömeggel a világ második legkönnyebb karbon össztelós vázát hozták össze a Scott Spark után, ám a cél nem a legkönnyebb, hanem a legmerevebb és leginkább verseny orientált váza volt, ami sikerül. Független tesztintézet mérése szerint az új Ninety-Six 25%-al jobb merevség/súly faktort produkált, mint a legkönnyebb Scott. Nem csoda, hogy komplett kerékpárrá építve az új Team gép 9 kiló alatti súlyt produkál, elöl-hátul közel 100mm rugóúttal, tárcsafékkel, blokkolható felfüggesztéssel…
A Merida partnert váltott a karbonváz gyártásban, az új fejlesztések és az új gyártó együttesen hozták a kitűnő eredményt. Az új gép természetesen hosszú fejlesztés eredménye, melyben szorosan együttműködött a csapat sztárversenyzője Ralph Näf. A cél az volt, hogy a merev vázzal azonos geometriájú össztelós gépet alakítsanak ki, ahol a felfüggesztés karakterisztikája a legjobban megfelel a versenyző stílusának. Az eredmény természetesen éles helyzetben mutatkozik meg, a 2007-es Fort Williamben rendezett világkupán Ralph Näf második helyezett lett a prototípus géppel.
A váz két fő technológia újításon alapul, az egyik a Monocoque kialakítású nyeregvázcső középrész kapcsolat, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy ez egy darabban alakítják ki és kompletten kerül be, ami megnöveli a középrész merevségét, biztosítja, hogy kiállva tekerésnél se mozogjon be a középcsapágyház. A másik újdonság a Double-Chamber technológiának keresztelt csőtechnológia, ami vékonyabb falvastagságú csöveket használ annak segítségével, hogy középen egy erősítő „lemez” fut végig a csövek belsejében, így növelve a merevséget és csökkentve a súlyt egy időben.
A felfüggesztési rendszer előnye, hogy a nyeregből kiállva tekert emelkedőkön és sprinteknél sem mozdul meg feleslegesen a felfüggesztés, mivel a versenyző súlypontja a rugóstag hátsó rögzítő szeme fölé esik. A csapat tagjai ezzel a vázzal nyomják a 2008-as szezon versenyeit, különösen a maratonokat, azonban az oilmpiai futamon Pekingben merev vázzal mennek, mivel előzetesen úgy tudni az olimpiai pálya nem lesz túl technikás, így fontosabb lesz az alacsony súly, mint az össztelós rendszer.
Kereskedelmi forgalomba 2008 év végétől kerül a Ninety-Six, és elérhető lesz 3 különböző színben, és különböző felszereltséggel SRAM vagy XTR rendszerrel a Manitoun kívül az új Sid telóval illetve a DT új csúcstelójával.
Írd ide a hozzászólásod: