Profi tervezést, komoly logisztikai előkészületeket igényel egy háromhetes körverseny egy WorldTour istálló számára a Giro d’Italia-n, az alábbiakban ebből kapunk ízelítőt:
A Lampre-Merida csapata 24 emberrel utazott a Giro d’Italia-ra, 9 versenyző, egy csapatvezető, két sportigazgató, egy csapatorvos, öt masszőr, három szerelő, egy sofőr, valamint két sajtós munkatárs alkotta a teamet.
A járműparkot tekintve egy lakóbusz, egy szerelőkamion, két furgon, és öt személyautó teljesített szolgálatot, sok kilométert összegyűjtve, például egy csapatautóba 6000 kilométer került, ami megfelel egy Milúnó-Taskent (Üzbegisztán) távolságnak.
A szerelőkamionban 56 Merida bringa sorakozott, versenyzőnként két Reacto Evo váz, két Scultura váz, két TT Warp váz, Scarponi és Niemiec számára pedig plusz egy-egy Scultura váz. A szerelők a verseny előtt 75 kereket gumiztak fel, és 90 tartalék szingót vittek.
A nem éppen ideális időjárási körülmények között a Lampre-Merida szerelői 40 doboz fékbetétet, és 50 láncot használtak el, ha egyenként 135 centivel számolunk, ez összesen 67,5 méter. Hogy mindig tiszták legyenek a rajtnál a bringák és a gépjárművek is, 100 flakon Chante Clair fogyott el.
A masszőrök 470 méter alufóliát használtak el a frissítésre készített szendvicsek becsomagolásához, 2000 kulacsot vittek, és 100 liter folyadékot ittak meg a versenyzők a szakaszok közben, aminek nagy része meleg tea volt. A twitteren és a facebookon a rajongók 170 poszt alapján követhették a csapatot.