Az UMF 2012-re nem kevesebb, mint 7 új modellel robbantja a piacot. A Merida One Sixty kapcsán már írtam, hogy erős VPP hullám söpör végig a piacon, tehát a virtuális forgáspontos felfüggesztések gyorsan nagy teret nyertek. Az elmúlt években a Freddy és a Duncan nem változott érdemben, de most átsétálva az UMF standra látható volt, hogy 2012-re azonban nagyot durrantottak…
A 2012-es Duncan, mondhatni szokásos VPP formát kapott, de ugyanez elmondható más márkákról is, hogy egy kicsit Sunday-es, kicsit Glory-s. De nincs ezzel gond, hiszen egy jól kitalált rendszerről van szó, és már többször bebizonyosodott, hogy az is járható út, ha egy kiforrott megoldást – kisebb, nagyobb különbségekkel – alkalmazunk.
A végeredményt tekintve szerintem sokkal „hi-tech”-esebb kinézetű lett az új Duncan, és nem olyan „építsünk jó nagy csövekből valamit a gyerekeknek, ami sokat mozog” típusú váz – és ez tetszik.
A Duncan 2-féle színben, 3-féle méretben lesz kapható. Hogy mégis tudjuk valamennyire már most is, hogy hová lőjük be a Duncaneket, íme egy-két fontos technikai adat: a váz 210 mm-t mozog, míg a Marzók elöl 200-at ugye. A fejcsőszög 63 fok, tehát verseny DH-ra optimalizált, a váz tömege állítólag 4,04 kiló, a komplett Duncan 3-é pedig 17,8 kg.
Stílusával hódít az UMF új fejlesztése, a Hardy MU, avagy az UMF első freestyle fixije, amely mindenféle trükköknek szabad utat enged az átgondolt tervezésnek köszönhetően. A 407 milliméteres láncvillának köszönhetően a Hardy Mu nagyon fordulékony, amihez az 50 milliméteres kormányszár is hozzájárul. a 700×35C gumik pedig nemcsak kényelmesek, de tolerálják, ha valamit elrontasz trükközés közben. A Hardy MU három vázméretben kapható.
Azt már régóta tudjuk, hogy a Freddy egy jó kis FR gép, 2012-re azonban teljesen megújult. A Freddynél is a VPP felfüggesztést kell kiemelnünk első körben, mely 180-at mozog. A váz tömegét 3,1 kilóra fogyasztották le (tag nélkül), de a Team modell amúgy is levegős Marzo Air RC WC taggal készül. Szeretni fogjuk az X12 tengelyt is hátul, ahogyan a tapered fejcsövet és az állítható nyeregcsövet is.
A gyártó gondolt a 180-195 cm magas versenyzőkre is, nekik a Brad Race Pro XXL modellt ajánlják karbon villával és nyeregcsővel, hogy ne legyen túl nehéz (9,1 kg). A kicsiknek pedig a MiniS modellt kínálják.
További információk:
UMF termékek a weben: http://www.umf-bikes.com/
UMF cuccok idehaza: Bikefun Kft.; www.bikefun.hu
Szöveg és fotó: Lcs
(x)