fbpx

Elektronikus váltórendszerrel a Tour de France-on

Az idén sorozatgyártásba került Shimano Dura-Ace Di2-es elektronikus vezérlésű szettel 5 csapat 41 versenyzője vágott neki a nemrég elrajtolt francia körversenynek. A Shimano által szponzorált csapatoknál mezőnyszámoknál továbbra is a hagyományos rendszer használata dominál, az időfutamok esetében azonban már kevésbé konzervatív a hozzáállás: négy csapat szereli az összes időfutambringát Di2-vel. Nézzük, melyek is ezek:

Columbia High Road:
Mezőny: Michael Rogers, George Hincapie, Maxime Monfort
Időfutam: Mark Cavendish, Bernhard Eisel, Bert Grabsch, George Hincapie, Kim Kirchen, Tony Martin, Maxime Monfort, Mark Renshaw, Michael Rogers

Garmin Slipsteam:
Mezőny: Bradley Wiggins, David Millar, David Zabriskie
Időfutam: Christian Vandevelde, Julian Dean, Tyler Farrar, Ryder Hesjedal, Martijn Maaskant, David Millar, Danny Pate, Bradley Wiggins, David Zabriskie

Francaise des Jeux:
Mezőny: Sebastien Joly, Benoit Vaugrenard, Jeremy Roy
Időfutam: Jerome Coppel, Sebastien Joly, Sandy Casar

Rabobank:
Mezőny: Joost Posthuma, Grisha Niermann, Oscar Freire
Időfutam: Denis Menchov, Stef Clement, Juan Antonio Flecha, Oscar Freire, Juan Manuel Garate, Robert Gesink, Grisha Niermann, Joost Posthuma, Laurensten Dam

Skil Shimano:
Mezőny: Koende Kort, Jonathan Hivert, Kenny van Hummel, Cyril Lemoine
Időfutam: Cyril Lemoine, Fumiyuki Beppu, Koende Kort, Simon Geschke, Jonathan Hivert, Kenny van Hummel, Thierry Hupond, Piet Rooijakkers, Albert Timmer

Di2 szett a Bikemag boncasztalán

Di2 szett a Bikemag boncasztalán

A tendencián nagyon meglepődni nem érdemes, hiszen ahogyan korábban mi is írtuk, a Di2 valódi előnyei legjobban éppen az időfutamgépek esetében jöhetnek elő. Az elektronikus vezérlésű Dura-Ace szett időközben éppen magazinunknál vendégeskedik, túl van már a második ezresén és a változékony időjárás jóvoltából a sokadik esős meneten is. Hogy milyenek voltak vele az első tapasztalatok, arról a Bikemag nemsokára megjelenő 2009. július-augusztusi számában szólunk, a hosszútávú tapasztalatokról pedig a weben számolunk majd be.

Forrás:
Shimano sajtóközlemény

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.