Három napja fogadja a látogatókat a III. Port.hu Bringaexpo, ahol a Bikemag is képviselteti magát. Természetesen minket is érdekelt, hogy mivel rukkolnak elő a hazai gyártók/forgalmazók, így futottunk egy kört a fotóapparáttal, és csokorba szedve adnánk közre egy szubjektív válogatást.
Vitán felül áll, hogy egyre szebbek a Gepidák
A Gepida Asgard XTR Carbon verzióját tesztelte az Aktiv Radfahrer, és kategóriájában tesztgyőztes lett, így megkapta a maga TIPP-jét!
Ilyen is volt: Mali sör a Budapest-Bamako Mali rally apropójából
A saját szememmel látom, de még mindig nem hiszem el, hogy egy összecsukható vázas montinak ilyen szinten precíz lehet az illesztése az összecsukási hely mentén. Harminc centinél távolabbról meg nem mondaná senki, hogy ez egy összecsukható gép. Korábban teszteltük mi is Dahon eme modelljét
Fékkarba integrált csengő, szintén Dahon módra. Ötletes, hasznos, és még jól is néz ki
Majdnem minden kint van, ami új a Manitou-nál. Nyomkodtunk mostanában néhányat, és pozitívak voltak a tapasztalatok. Úgy látszik, néhány év mélyrepülés után újra tud jó villákat gyártani a Manitou
Erőteljes Marzós utánérzés a felülről megfúrt váll ezen a Nixonon.
A DT a második cég, aki felvállalja a karbon vállas/nyakas XC villát. Az RS SID után hosszú időnek el kellett telnie, mire ezt más is bevállalta. Kíváncsian várjuk, hogy a jövő évi modellpalettában is benn lesz-e ez a megoldás. Már csak a karbon becsúszószár hiányzik…
Egyre több gyártónál jelenik meg a BB30, és ez jó. De csak akkor, ha legalább olyan merevségű (leginkább karbon, vagy üreges alu) karral párosítják, mint amit a tengely is nyújt. Az FSA karbon karja ilyen. Azért láttunk olyat is, amikor, egy sima keskeny profilú kovácsolt alu kar volt összepárosítva a BB30-as tengellyel. Se nem könnyű, se nem merev, ellenben jó drága
Csalódást okozott a Sram XX hajtókarja. Nagyon keskeny a profilja. A láncvilla felé eső oldalról kézzel megnyomkodva is érezhetően/láthatóan hajlott. A Sram XX első váltói viszont fenomenálisak: érdemes figyelni a vékony acéllemezes bilincset. Karcsú, keskeny, erős. A széles üreges forgáspontok is etalon felépítésűek. Mi kell még?
Nem könnyebbek az Avid G3-as alu bakos tárcsái, mint a hagyományos full acél, viszont kicsit nagyobb az oldalmerevségük, és jobb a kinézetük mint a normál tárcsáké
Még egy iszonyat jó Sram első váltó. Na ezek aztán tényleg széles és stabil forgáspontok. Itt aztán nem kell félni a kikotyogósodástól
Nagyon várom már, hogy melyik telógyártó lesz az első, aki felvállalja, hogy a 140-150 mm-es rugóút felett a minimális első tárcsaátmérő a direct 180 PM lesz. Végre el lehetne felejteni ezt a szörnyen bután kinéző 160PM-180PM adaptert
Egyre komolyabb megoldásokat látunk az UMF gépein is. Érdemes a középrész környékét sasolni…
Konnektor orrú Röfi barátunk is tiszteletét tette a Lazer palettájában
Jó néhány éven át gondot okozott a Shimanónak, hogy a cipői ne csak jók legyenek, hanem szépek és pofásak is. Az idei évre egész pofás darabokat sikerült összehozniuk. A képen láthatót szívesen bevállalnánk…
Ultrakönnyű nagy átmérőjű szarv a Protól 7075 T6 aluból
Okos tervezés, gyönyörű kidolgozás. Megmondanád, hogy ez egy RST teló válla? Lassan érdemes lesz őket is komolyan venni
Országúti/trekking fronton dettó ugyanez a helyzet
A szerelők által gyűlölt üreges Dura-Ace lánctányér, melynek oldalmerevsége és ebből következőleg váltási precizitása és erőátviteli hatékonysága viszont vitán felüli
Minimál design, maximális funkcionalitás: Egy mozdulattal blokkolható első-hátsó rugózás egy Scott gépen. Kicsi, könnyű, jól néz ki, és még állítható is. A Fox/Shimano óriásbumszli Lock-Out karja emellett labdába sem rúghat
Az egyik legjobb alu dirt váz a Scott Voltage, elképesztő csőátmérőkkel és profilokkal
égre itthon is elérhető a Holzfeller OCT verzióban, mely jóval nagyobb oldalmerevséget nyújt kisebb tömeg mellett, mint a hagyományos kovácsolt verzió. Tekintélyes a kar oldalvastagsága is
Vaddisznó karbon küllős / karbon agyas Mavic kerekek is elérhetők már itthon
Személy szerint nagyon kedvelem és nagyra tartom a kevlárt, mint alapanyagot, de sajnos kerékpáros vonalon elenyészően kevesen használják, pedig nagyon sok helyen sokkal jobb tulajdonságai vannak, mint a karbonnak. A Bianchi ellenben újra elővette, és a vázaikban, villáikban különböző helyeken felhasználva rezgéselnyelő elemként alkalmazzák a kevlárszálakat
Stábunk összes tagja szerint a Campa karbon karjai és hajtóművei a legszebb hajtóművek a piacon, ráadásul a bennük alkalmazott technológia is az abszolút etalon kategóriába sorolja őket. Az olaszok tudnak valamit. A négyszögtengelyes cuccaik után sokat kellett várni rá, de azt hiszem megérte…
Na erre a gépre nagyon rádurrantunk Lcs-vel. 12-es átütőtengely, 1,5-1 1,8”-os szűkülő fejcső, extra alacsony felépítés, 160 mm rugóút, és a tejszínhab: a Hammerschmidt. Ha minden jól megy rövidesen teszteljük
Érdekes megoldás egy Magura telón a Lock-Out bowdenjének elvezetésére
Gyönyörű Trek női városi gép. Kár, hogy a Trek nem akar megjelenni nálunk, pedig lenne miről írni velük kapcsolatban
Érdekes, szögletes formákra alapozó Bontrager nyereg. A sok „szopottgombóc” űberíves nyereg mellett üdítő változatosság. Bejön. Szívesen tesztelnénk ezt is
Szöveg és fotó: Ardó Tamás