fbpx

Bringaexpo képözön

Három napja fogadja a látogatókat a III. Port.hu Bringaexpo, ahol a Bikemag is képviselteti magát. Természetesen minket is érdekelt, hogy mivel rukkolnak elő a hazai gyártók/forgalmazók, így futottunk egy kört a fotóapparáttal, és csokorba szedve adnánk közre egy szubjektív válogatást.

Bringaexpo_2_01Vitán felül áll, hogy egyre szebbek a Gepidák

Bringaexpo_2_02

A Gepida Asgard XTR Carbon verzióját tesztelte az Aktiv Radfahrer, és kategóriájában tesztgyőztes lett, így megkapta a maga TIPP-jét!

Bringaexpo_2_03

Ilyen is volt: Mali sör a Budapest-Bamako Mali rally apropójából

Bringaexpo_2_04

A saját szememmel látom, de még mindig nem hiszem el, hogy egy összecsukható vázas montinak ilyen szinten precíz lehet az illesztése az összecsukási hely mentén. Harminc centinél távolabbról meg nem mondaná senki, hogy ez egy összecsukható gép. Korábban teszteltük mi is Dahon eme modelljét

Bringaexpo_2_05

Fékkarba integrált csengő, szintén Dahon módra. Ötletes, hasznos, és még jól is néz ki

Bringaexpo_2_06

Majdnem minden kint van, ami új a Manitou-nál. Nyomkodtunk mostanában néhányat, és pozitívak voltak a tapasztalatok. Úgy látszik, néhány év mélyrepülés után újra tud jó villákat gyártani a Manitou

Bringaexpo_2_07

Erőteljes Marzós utánérzés a felülről megfúrt váll ezen a Nixonon.

Bringaexpo_2_08

A DT a második cég, aki felvállalja a karbon vállas/nyakas XC villát. Az RS SID után hosszú időnek el kellett telnie, mire ezt más is bevállalta. Kíváncsian várjuk, hogy a jövő évi modellpalettában is benn lesz-e ez a megoldás. Már csak a karbon becsúszószár hiányzik…

Bringaexpo_2_09

Egyre több gyártónál jelenik meg a BB30, és ez jó. De csak akkor, ha legalább olyan merevségű (leginkább karbon, vagy üreges alu) karral párosítják, mint amit a tengely is nyújt. Az FSA karbon karja ilyen. Azért láttunk olyat is, amikor, egy sima keskeny profilú kovácsolt alu kar volt összepárosítva a BB30-as tengellyel. Se nem könnyű, se nem merev, ellenben jó drága

Bringaexpo_2_10

Csalódást okozott a Sram XX hajtókarja. Nagyon keskeny a profilja. A láncvilla felé eső oldalról kézzel megnyomkodva is érezhetően/láthatóan hajlott. A Sram XX első váltói viszont fenomenálisak: érdemes figyelni a vékony acéllemezes bilincset. Karcsú, keskeny, erős. A széles üreges forgáspontok is etalon felépítésűek. Mi kell még?

Bringaexpo_2_11

Nem könnyebbek az Avid G3-as alu bakos tárcsái, mint a hagyományos full acél, viszont kicsit nagyobb az oldalmerevségük, és jobb a kinézetük mint a normál tárcsáké

Bringaexpo_2_12

Még egy iszonyat jó Sram első váltó. Na ezek aztán tényleg széles és stabil forgáspontok. Itt aztán nem kell félni a kikotyogósodástól

Bringaexpo_2_13

Nagyon várom már, hogy melyik telógyártó lesz az első, aki felvállalja, hogy a 140-150 mm-es rugóút felett a minimális első tárcsaátmérő a direct 180 PM lesz. Végre el lehetne felejteni ezt a szörnyen bután kinéző 160PM-180PM adaptert

Bringaexpo_2_14

Egyre komolyabb megoldásokat látunk az UMF gépein is. Érdemes a középrész környékét sasolni…

Bringaexpo_2_15

Konnektor orrú Röfi barátunk is tiszteletét tette a Lazer palettájában

Bringaexpo_2_16

Jó néhány éven át gondot okozott a Shimanónak, hogy a cipői ne csak jók legyenek, hanem szépek és pofásak is. Az idei évre egész pofás darabokat sikerült összehozniuk. A képen láthatót szívesen bevállalnánk…

Bringaexpo_2_17

Ultrakönnyű nagy átmérőjű szarv a Protól 7075 T6 aluból

Bringaexpo_2_18

Okos tervezés, gyönyörű kidolgozás. Megmondanád, hogy ez egy RST teló válla? Lassan érdemes lesz őket is komolyan venni

Bringaexpo_2_19

Országúti/trekking fronton dettó ugyanez a helyzet

Bringaexpo_2_20

A szerelők által gyűlölt üreges Dura-Ace lánctányér, melynek oldalmerevsége és ebből következőleg váltási precizitása és erőátviteli hatékonysága viszont vitán felüli

Bringaexpo_2_21

Minimál design, maximális funkcionalitás: Egy mozdulattal blokkolható első-hátsó rugózás egy Scott gépen. Kicsi, könnyű, jól néz ki, és még állítható is. A Fox/Shimano óriásbumszli Lock-Out karja emellett labdába sem rúghat

Bringaexpo_2_22

Az egyik legjobb alu dirt váz a Scott Voltage, elképesztő csőátmérőkkel és profilokkal

Bringaexpo_2_23

égre itthon is elérhető a Holzfeller OCT verzióban, mely jóval nagyobb oldalmerevséget nyújt kisebb tömeg mellett, mint a hagyományos kovácsolt verzió. Tekintélyes a kar oldalvastagsága is

Bringaexpo_2_24

Vaddisznó karbon küllős / karbon agyas Mavic kerekek is elérhetők már itthon

Bringaexpo_2_25

Személy szerint nagyon kedvelem és nagyra tartom a kevlárt, mint alapanyagot, de sajnos kerékpáros vonalon elenyészően kevesen használják, pedig nagyon sok helyen sokkal jobb tulajdonságai vannak, mint a karbonnak. A Bianchi ellenben újra elővette, és a vázaikban, villáikban különböző helyeken felhasználva rezgéselnyelő elemként alkalmazzák a kevlárszálakat

Bringaexpo_2_26

Stábunk összes tagja szerint a Campa karbon karjai és hajtóművei a legszebb hajtóművek a piacon, ráadásul a bennük alkalmazott technológia is az abszolút etalon kategóriába sorolja őket. Az olaszok tudnak valamit. A négyszögtengelyes cuccaik után sokat kellett várni rá, de azt hiszem megérte…

Bringaexpo_2_27

Na erre a gépre nagyon rádurrantunk Lcs-vel. 12-es átütőtengely, 1,5-1 1,8”-os szűkülő fejcső, extra alacsony felépítés, 160 mm rugóút, és a tejszínhab: a Hammerschmidt. Ha minden jól megy rövidesen teszteljük

Bringaexpo_2_28

Érdekes megoldás egy Magura telón a Lock-Out bowdenjének elvezetésére

Bringaexpo_2_29

Gyönyörű Trek női városi gép. Kár, hogy a Trek nem akar megjelenni nálunk, pedig lenne miről írni velük kapcsolatban

Bringaexpo_2_30

Érdekes, szögletes formákra alapozó Bontrager nyereg. A sok „szopottgombóc” űberíves nyereg mellett üdítő változatosság. Bejön. Szívesen tesztelnénk ezt is

Szöveg és fotó: Ardó Tamás

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo