fbpx

Aranyérmes kerékpárok: Specialized az Eurobike-on

A Specialized a világ egyik legnevesebb gyártója, talán nincs olyan bringás, aki még nem hallott volna róla. A Specialized az egyik legrégebbi márka, amely a mountain bike elterjesztésében is úttörő szerepet játszott. Időközben a kerékpárgyártás kibővült a kiegészítőkkel, ruházattal, filozófiával és innentől már nem csak egy egyszerűen jó márkáról beszélünk, hanem egy életérzésről, amit a Specialized és a hozzá járó körítés nyújt nekünk. Sokak szerint a nagy “S” mindenki előtt jár egy kicsit.

A munkába járós bringák

A Specialized “Work” szériája egy “városi csótány” specializedes kivitelben. Az alig látható feliratok, a feltűnést kerülő színek nem teszik a kerékpártolvajok legfőbb céltáblájává, az egyszerű kivitel pedig a városi használat tartósságát biztosítja. A három különböző felszereltségű modell – Work 1, 2 és 3 – mindegyike egyaránt kapható női és férfi kivitelben. Jó érzés volt végignézni, hogy egyetlen különleges, fölösleges alkatrész sem volt rajta, ugyanakkor egyetlen összképbe nem illő, gagyi apróság sem, ami elrontaná a szánk ízét. Csak megveszed, és használod évekig szerelgetés nélkül.

Epic S-works Carbon 29″

Nincs az a cross country vagy maraton versenyző, aki ne akarna egy ilyen össztelós 29-est magának. Az Eurobike Demoday-en nekünk is volt lehetőségünk kipróbálni és fájó szívvel vittük vissza. Az a jó Specializedben, hogy nem bonyolítja a dolgokat, hanem egyszerűsíti. Ez a helyzet az Epic S-Works-ön is szolgálatot teljesítő Brain rendszerű rugóstaggal és teleszkóppal, ami az all mountain bringákon is beválik. Más gyártók rengeteg állítási lehetőséget kínálnak, ezzel kettő vagy akár három plusz kar is kormányunkra kerül, Speciék pedig megoldják automatán. Egyszer kell beállítani és utána magától teszi a dolgát.

Emellett a bringa mellett mindenki büszkén állna

A Demo Day az örömködésről szólt, ezért a nap első tesztjeként a Specializedet vettük célba. Sokan voltak ezzel így, mert közel fél órás sorbanállás után sikerült megaparintanunk 1 db M-es XTR szettel szerelt és 1 db L-es XX szettel szerelt Epicet. A szerelőlány(!) pillanatok alatt a súlyunkhoz fújta a rugóstagot és a teleszkópot és már indultunk is. A Brain szelepet a zárt állapottól 2-3 kattanásnyival visszább állítottuk és mentünk. Semmivel nem kellett törődni, csak azzal, hogy időre visszaérjünk… Ez volt a legnehezebb. Ez alatt a fél óra alatt szerzett vigyor egész napra kiült az arcunkra. Nincs más választásunk: kell egy ilyen össztelós bringa!

A Demo karbon vázra épült

A karbon vázak mostanában kezdhetik elmondani magukról, hogy múltjuk van. A downhillre szánt karbon vázaknál még nagyobb csoda volt, hogy valamelyik gyártó be merte vállalni. A Demo esetében ezek az első karbon modellek.

A pályabringa

A Langster és a Langster Pro eredetileg pályára teremtett modellek, amiket előszeretettel vásárolnak a városi fiatalok, a wannabe-futárok is. Sőt, közelebbről megnézve a Langster inkább a streetfightereknek készült, tágabb hellyel a villáknál, fék felszerelésének lehetőségével, hosszabb láncvillával.

Az olimpiai aranyérmes Vinokurov cipője

A csúcs S-Works országúti cipő csak 221 grammot (darabja) nyom 42-es méretben. A cipő talpának külső fele 1,7 mm vastag, a belső is csupán 4,5. Ez lett a Specialized eddigi legmerevebb, legjobban illeszkedő cipője, amit valaha is készített. A méréseik szerint 7 másodpercet lehet vele nyerni egy 10 kilométeres időfutamon. Vinokurovot már hozzásegítette egy olimpiai aranyhoz és sok profi bringás választja a Specialized-ot azok közül is, akinek nincs szponzori szerződése cipőre. A női verzió fekete és fehér színben, csajosabb dizájnnal érkezik.

A direkt nőknek készült Amira

A mindössze 900 grammos vázzal érkező Amira bringák is direkt a női igényekhez igazodva készültek. Míg az Amira a női országúti vonal csúcsát képezik, addig a közép és alsó szegmensben a Ruby és Dolce modellek szolgálják ki az igényeket.

A mattfekete Tarmac SL4

A stand túloldalán (mint a női és férfi szakasz a cipőboltban) az új, négyes szériaszámú Tarmac SL kimondottan férfias design-t kapott. A mattfekete SL4 az egész Eurobike egyik legszebb országútija volt. Sajnos a Demo Day-en nem maradt időnk tesztelni, pedig érdekes lett volna, ugyanis a merevség-komfort viszonylatában etalon Tarmac SL3-hez képest állítólag kicsit kényelmesebb lett. Kíváncsiak lettünk volna, milyen az a kerékpár, ami változott egyik irányba a “tökéleteshez” képest….

1,1/8-1,3/8 tapered homlokcső

Érdekesség még az 1, 1/8-os-1, 3/8-os tapered homlokcső, vagyis alul nem másfeles. Pár gramm mínusz, de az irányítás ugyanolyan stabil, plusz ki van zárva, hogy a sarki boltban vásárolhassunk hozzá valami gagyi noname csapágyat… Amúgy a Contador számára is elég könnyű vázon alakítottak a kábelezés szempontjából is, hogy fogadjon minden modern elektronikus vagy mechanikus szettet.

Carve SS egyedi dizájnnal

A Specialized cross country palettáján már nem találunk 26″-os bringát, ellenben a 29″-os vonalon tisztességesen beleerősítettek. A tavaly debütált Carve az elérhetőbb árkategóriát testesíti meg. 4 modell közül választhatunk, de akár a vázat külön is megvásárolhatjuk. Az összes bringa az M4SL alumínium vázra épült és akár versenyzésre alkalmas felszereléssel is kapható.

72 versenyző, 23 ország, 1 csapat

Kulhavyt ez a kerékpár segítette az olimpiai aranyéremhez

Kulhavy olimpiai bringája is kinn díszelgett a Specialized standon. A 29″-os Epic S-works szinte teljesen szériafelszereltségű, egyedül a festése egyedi, ami direkt az olimpiára készült. A felszereltség a “mindenből a legjobb”-bal jellemezhető: SRAM XX1 hajtás, Brain-es Fox rugóstag (A Brain egy intelligens vezérlési egység. A lelke egy tehetetlenségi szelep, ami érzékeli a lentről ill. fentről érkező ütéseket és ennek megfelelően nyit vagy zár. Így biztosít vajpuha mozgást terepen és totális merevséget a sík részeken.) AutoSAG-gal (Az AutoSAG pedig egy kis bemélyedés a becsúszószáron, ami a kamrák közt engedi mozogni a levegőt és a felhasználó súlyához állítja a nyomást) , Roval karbon kerekek stb.

Vinokurov rikító piros bringája

Az olmipiai egyenszín. Az összes olimpián induló Specialized versenyző rikító piros kerékpárral, ugyanilyen színű cipőben és sisakban versenyzett. Ha már kukacos aprólékossággal szabályozta a NOB a szponzorfeliratokat, akkor nesztek! Valószínűleg nem volt még egy márka, ami ilyen harsona színnel, de mégis titokban képviseltette magát. És nem volt még kerékpárverseny eddig, amelyen ennyire egyértelműen lehetett messziről látni, ki az, aki Speciális.

További fotók: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.480548785312488.112908.133666210000749&type=1

További információk elérhetők a gyártó honlapján immáron magyar nyelven is.

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.