Idén minden nagy gyártó vagy új csúcskategóriás alkatrészszettel jelent meg (Campagnolo Super Record, Shimano 7900) vagy jelentősen átdolgozta annak részleteit (SRAM Red, Campagnolo Record). Első bejelentések szerint a szettek tömege 2000 g alá ...
Váltórendszerek
A modern 9 és 10 fokozatú váltórendszerek kizárólag akkor működnek pontosan és megbízhatóan, ha a bowdenek tiszták és a bowdenházban finoman futnak. A bowdenkarbantartás a láncéhoz hasonlatos: nem érdemes megvárni, míg a ...
A kerékpározás sokkal élvezetesebb, ha a váltórendszer jól és megbízhatóan működik. Ezzel szemben a pontatlan, kerregő hang, a lánc folyamatos vagy váratlan megugrása tönkreteheti a kerékpározás élményét. Szerencsére a váltók nem túl bonyolult ...
A váltórendszer kezelőszerve a váltókar. Többféle rendszerű lehet, kerékpártípustól és gyártási évtől függően. Ebben az írásban rendszerezzük a típusokat, segítséget nyújtunk a karbantartással és az esetleges javítással kapcsolatban.
Általános ...
Megfelelő szerszámkészlet hiányában nem végezhetünk hasznos javítást a kerékpáron. A kerékpáron is speciális csavarokat, meneteket találunk, melyek kizárólag a hozzájuk tervezett szerszámokkal csavarhatók ki és be. Ebben az írásban bemutatjuk a ...
Visszatekintve 2008-ra, úgy tűnik, igen vállalkozó szellemű voltam, mivel az országúti kompakt áttételezés mellett a két lánctányéros montis áttételezést is próbára tettem. Ha az XC versenyzők gépeit látván, esetleg a jelenlegi váltáshibák ...
Az FSA 7 évvel ezelőtt rukkolt elő a modern, 110 mm-es furatkörrel rendelkező országúti hajtóművel. Nem lőttek nagy bakot vele: néhány éven belül már nemcsak a kisebb gyártók ugrottak fel a kompakt vonatszerelvényre, hanem a mára már három nagy ...
Múlt héten Mallorcán mutatták be a Multivan Merida Biking Team 2009-es versenyzői keretét és a versenyzők által idén nyúzásra kerülő 2010-es csúcsmodelleket. Szó esett 885 grammos országúti és 930 grammos montivázakról, no meg eddig csak a Forma 1 ...
Félreértés ne essék: nem új szabályt hozott az UCI a kerékpárok és alkatrészek aerodinamikai tulajdonságainak korlátozására, hanem egy meglévőt kíván szigorúbban betartani - látszólag már 2009-ben. A szigorítás főpróbája akár már a Tour of ...
Az alkatrészgyártók arra törekednek, hogy termékeiből a lehető legtöbb fogyjon. Ezt több módon érheti el: kínálhat a konkurenciánál magasabb technikai színvonalat, alacsonyabb árakat, vagy úgy alakíthatja ki rendszerét, hogy kizárólag a saját ...
A kerékpárunk működése kizárólag akkor nevezhető optimálisnak, ha forgó alkatrészei finoman gördülnek. Ehhez rendszeresen meg kell tisztítani a csapágyakat (beleértve a láncot), illetve annak megfelelő kenéséről is gondoskodni kell. Ismét a ...
Akik látták a gyorséttermeket lejárató dokumentumfilmet, tudják, hogy a több nem mindig jobb. És az új montis kerékméret-szabvány esetében a kérdés hogyan áll? Mit nyerünk, és mit vesztünk a "supersize" kerékátmérőjű bütykösökkel?
Azt hiszem, én ...