A középcsapágy többféle rendszerű lehet, de mindegyiket a középcsapágyház menetébe kell behajtani. A menet a legtöbb kerékpáron vagy olasz, vagy angol rendszerű: a kettő nem csereszabatos. Szerencsére az utóbbi időben a gyártók szabványosították ezt ...
A hajtómű két hajtókarból, a lánckerékből és a középcsapágy-egységből áll. A kerékpáros által leadott erő ezen az alkatrészen koncentrálódik, így minden részegység beállítása, rendszeres karbantartása különösképpen fontos. A középcsapágy megfelelő ...
Valamikor 2001. január környékén foglalkozott az újság utoljára tárcsafék szereléssel, azóta szinte már egy új nemzedék nőtt fel. Jönnek is csőstül minden irányból mindenféle kérdések, sokan nem merik a féküket még normálisan beállítani sem a vázon, ...
Rituálé, vagy szükségszerűség? Avagy hogyan készítsük fel gépünket a versenyre...
Az országúti versenyzés és a megmérettetésekre való felkészülés meglehetősen komplex kérdéskör, a végső siker pedig rengeteg előzetes tényezőn múlik. Ezek közül az ...
A fékrendszerek terén az utóbbi néhány év jelentős fejlődést hozott: először az MTB, majd a városi és trekkingkerékpárokon is megjelentek a tárcsafékrendszerek. Ennek ellenére szilárd burkolatú használatra az ősrégi abroncsfék is megtartotta ...
Az alábbi cikk vitaindító célzattal íródott, a régebbi Bikemag számokban megjelent országúti témákkal foglalkozó cikkekhez hasonlóan most is két szerző adja elő véleményét. Ellenben ezen írásban nem a Campagnolo/Shimano párharc két oldaláról ...
A kerékpározás sokkal élvezetesebb, ha a váltórendszer jól és megbízhatóan működik. Ezzel szemben a pontatlan, kerregő hang, a lánc folyamatos vagy váratlan megugrása tönkreteheti a kerékpározás élményét. Ha a probléma komoly, már többre van ...
Bizonyára sokan vannak, akik még mindig csak ízlelgetik a 7900-as Dura Ace formavilágát. Nos, számukra itt az újabb emésztenivaló: 2009 júliusától elérhető lesz az új, 6700-as sorozatszámú 2010-es évjáratú Shimano Ultegra szett, a nagytesóhoz ...
I. Ellenőrzés
Rendkívül fontos, hogy minden kerékpározás előtt gépünk működését ellenőrizzük, legalább havonta vagy 500 km után tüzetes ellenőrzésnek vessük alá. Ezzel elkerülhetjük, hogy út közben jelentkezzen a meghibásodás, amelynek megoldása ...
Ha kerékpározásunk során otthonunktól eltávolodunk, előbb vagy utóbb szembesülni fogunk egy olyan helyzettel, ahol útközben kell egy hibát megoldanunk. Erre célszerű felkészülni mind a szükséges eszközök, szerszámok tekintetében, mind a ...
A lánchajtás kifejlesztése áttörés volt a technika fejlődésében: így valósulhatott meg többek közt a hatékonyan hajtható kerékpár. Sokan nem ismerik fel ebben a zsenialitást, kerékpárláncuk karbantartását elhanyagolják, inkább nagyobb erőfeszítéssel ...
A váltórendszer teljesítményét bizonyos mértékig meghatározza a láncvonal, mely azt mutatja, hogy az első lánckerekek milyen távol vannak a váz középvonalától, azaz mely hátsó lánckerékkel vannak egy vonalban. A jelen rövid írás elmagyarázza a ...