fbpx

Wilier Montegrappa kerékpárteszt: best buy

Kétszer visszakérdeztem az árára, amikor felvettem a tesztbringát a Biondo Bike kerékpárüzletben. Egy Wilier „kétkilóért”? Nem hangzott reálisan, bár megszokhattuk már az elmúlt években, hogy az olasz gépek ár/érték aránya meglepően jó tud lenni. De a 200 000 forintos ársáv jellemzően a „kommersz” országúti kerékpárok vadászterülete.

Hát nem gyönyörű? De! Az olaszok értenek a szépséghez...

Hát nem gyönyörű? De! Az olaszok értenek a szépséghez…

Ez az árkategória, amiben a Montegrappa indul, elég veszélyes terület a „nagy márkák” esetében. Ugyanis a versenybringák árai nagyjából itt kezdődnek, és a hazai jövedelmi viszonyok miatt a legtöbben 2-300 000 forintot tudnak rászánni az első aszfaltos gépükre. Mit kapsz itthon 219 000 forintért a „konkurenseknél”? Ha szőrszálhasogatóak vagyunk, akkor azt kell mondanunk, hogy semmit… Egyedül a KROSS kínál Vento 1.0-t 199 000-ért, de azon a legalapabb A070-es szett van, a Kellys ARC10-es drágább, de még a CTM Blade 1.0-t is többért mérik, bár kicsit jobb felszereltséggel. Egyedül a Romet Huragan 2 az, ami reális konkurensként beszállhatna a harcba, Giant-et, Specializedet, de még CUBE-ot se keress ennyiért. Szóval itt tényleg elvágják a torkod 5 forintért az ellenfelek, vagy legalábbis megy a harc a legkisebb alkatrész specifikációján is, hogy ne lépjék át a 700 eurós összeghatárt.

Integrált kábelezés, minőségi festés, és persze a márkanév!

Integrált kábelezés, minőségi festés, és persze a márkanév!

Na ebbe a csatározásba csöppent bele a Wilier nagyjából úgy, hogy berúgta a Kék Osztriga bár ajtaját és bekiabált, hogy mi van „csajok”?! Nagyjából én is ilyen meglepetten néztem rá, és kicsit tartottam tőle, hogy mi lesz a konklúzió, hiszen a hazai vásárlóknak itt aztán meg kell mondani a tutit, nem lehet hímezni-hámozni, mert ez egy fontos szegmens. Kezdjük a vázzal! Már színében is feltűnő, sokkal többen megnézték mint a GTR Team Disc-et, ami szintén nálunk vendégeskedett (hamarosan jön arról is a teszt). Anyagát tekintve 6061-es T6-os duplán húzott csövekből hegesztett és utólagosan hőkezelt alumínium. Pontos adatunk nincs, de ha hinni lehet a sajtóanyagnak, akkor a váz súlya nem sokkal több, mint egy belépő karbon vázé…

A fejcső aránylag magas, de nem túl magas!

A fejcső aránylag magas, de nem túl magas!

Geometriája a csőszögekben gyakorlatilag megegyezik a karbon GTR-rel, viszont magasabb homlokcsővel készül, hogy kényelmesebb legyen, mivel ez mégiscsak egy belépő, túrázós gép. Bár felettébb érdekes, hogy a nem éppen alap (és főleg nem túrázós) Trek Madone 9.2 fejcsőhossza csak 0,5 cm-rel kevesebb! A váltóbovdenek integráltan futnak az alsócsőben, de a hátsó fék kábele kívül fut. Mennyivel szebb lett volna azt is belül vinni! A támvillák nem a nyeregbilincs alá futnak be, hanem jóval lejjebb, ezzel is tompítva az út felől jövő ütéseket.

Ha teheted, akkor a hajtóművet cseréld le egy SORA-ra.

FSA Tempo hajtómű kompakt áttétellel

A villa is karbon benne, ami nem megszokott ebben a kategóriában, így jár a piros pont! Az alkatrészcsalád 9 sebességes Shimano SORA első és hátsó váltóból illetve fékváltókarokból áll, bár sajnos a hajtómű nem SORA, hanem egy 50/34-es lánctányérokkal szerelt négyszögtengelyes FSA Tempo. Nyilván pár euróval olcsóbb, mint egy integrált tengelyes SORA, de ég és föld a kettő közötti különbség teljesítményben. Ha nem vagy 75 kiló fölött, akkor lehet az FSA-val sem lesz bajod, de nem egy szépség díjas darab, később persze lecserélheted, ha tuningolni szeretnéd a gépet. Kapható a Montegrappa-ból belőle Tiagra-s verzió is, ha rögtön komolyabb teljesítményre vágysz, 290 000 forintért, ami véleményem szerint még jobb ár/érték arányt jelent, már ha rá tudsz ennyit dobni.

A SORA szériájú fékek partiban vannak a felnikkel, pedig nem volt ideális a hőmérséklet...

A SORA szériájú fékek partiban vannak a felnikkel, pedig nem volt ideális a hőmérséklet…

A fékek SORA kategóriás, de szérián kívüli Shimano R-312-esek és szerencsére jó barátságban vannak a Wilier Triestina DRX-4000 fantázianevű fűzött kerékkel. Köszörült oldalfalú a felni, jól fognak rajta a fékek, persze kategóriájukban értékelve a teljesítményüket. Viszont az is tény, hogy a tesztidőszakban -5-10 fok között volt a hőmérséklet, ami azért nem kedvez a fékhatásnak. A Vittoria Zaffiro gumik 23 mm szélesek, szerintem jobban illett vona bele 25-ös, főleg a hazai utakra, de ez kb mindegy is, hiszen pár ezer kilométer után úgyis cserések a gumik, és azt veszel rá ami tetszik. Ezek a Zaffiro-k is jól teljesítenek és főleg tartósak, de hideg, nedves aszfalton azért nem árt vigyázni velük!

Kényelmes kerekek, tartós gumik

Kényelmes kerekek, tartós gumik

A kiegészítők, mint stucni-kormány-nyeregcső, mind a Promax-tól jönnek. Nincs ezzel baj, sőt, a Promax nagyon sok nagy gyártónak beszállítója. Konkrét neveket nem említenék, legyen elég annyi, hogy pár cent felárért azzal a matricával kapod, amivel szeretnéd 🙂 A stucni és a kormány is megfelelően merev, és ebben a kategóriában nagyjából ennyi, amit tudnia kell.

A SORA szett megbízhatóan, gyorsan és pontosan működik

A SORA szett megbízhatóan, gyorsan és pontosan működik

Nagyon kíváncsi voltam milyen lesz menet közben, mert jellemzően a belépő szintű bringák „semmilyenek”. Ez most elég rosszul hangzik, de igazából egy alap aluváztól, meg egy alap szettől sokat nem kell várni. Ehhez képest nagyobb meglepetés lett, mint gondoltam! Mert ez a bringa baromi jó! Persze másképpen lelkesedsz érte, mint egy Ultegrás karbon gépért, de már az első edzőkör után úgy voltam vele, hogy ha ennyiért kéne bringát vennem, akkor maradéktalanul (na jó a hajtómű) elégedett lennék vele. Nem egy lusta koskormányos trekking bringa, mint a többség ebben a szegmensben, hanem sportos menettulajdonságokkal bír, agilisan kanyarodik, de mégis stabil nagyobb tempónál. Természetesen nem egy csúcs versenygép geometriájával rendelkezik, de nekem mint amatőrnek simán vállalható lenne ez is, és hát ez erőteljesen az amatőröknek készült.

Nem csak a Selle SanMarco nyereg miatt kényelmes!

Nem csak a Selle SanMarco nyereg miatt kényelmes!

Ami még meglepőbb volt, az a kényelem. Ezt aztán egyáltalán nem vártam egy alu vázas bringától. Ok, persze, fűzött kerekek vannak benne, amik mindig kényelmesebbek (értsd rugalmasabbak) mint a gyári kerékszettek, és karbon a villa, de akkor is látszik, hogy a vázat nem csak kipipálták a TBG katalógusban és kértek rá egy Wilier festést, hanem valószínűleg pár munkaóra belement mielőtt megszületett a végleges terv. Nem vagyok járatos a váztervezésben (sem), így nem tudom a támvilla bekötése, a felhasznált alkatrészek, vagy a váz alapanyag miatt ilyen a végeredmény, de igazából mindegy is. Neked is csak az fog számítani, hogy nem ráz szét a jó magyar utakon!

Sokat fagyoskodtunk együtt, de megérte!

Sokat fagyoskodtunk együtt, de megérte!

A 9 sebességes SORA szett szépen vált, még terhelés alatt is, mára elég komoly teljesítményt nyújtanak a belépő Shimano cuccok is. A Selle SanMarco ERA nyereg pont jó volt a hátsómnak, bár ez elég egyéni dolog, de kényelmes volt ülni rajta. A hideg miatt 3 órásnál hosszabb tekeréseket nem abszolváltam vele, de irányadónak jó lehet az infó.

Sznobság vagy sem, inkább ilyen matricákat nézegetek a pénzemért!

Sznobság vagy sem, inkább ilyen matricákat nézegetek a pénzemért!

Na akkor most itt húzzunk egy vonalat! Konklúzió. Ennyiért menjél el és vedd meg! Vállalom a véleményem, hogy ennyiért ez most itthon verhetetlen ebben a kategóriában. És ami nem mindegy, hogy Wilier van ráírva. Igen, legyünk már kicsit sznobok akár ebben az ársávban is. Mert most megtehetjük. Egyik oldalról nézve nem sok pénz „kétkiló”, nem jön ki belőle egy rendes kerékszett. A másik oldalról valaki egy évig gyűjt rá. És ha beleraksz időt, energiát akkor ne valami „tucat” márkanév legyen már rajta, hanem olasz. Pedig nem vagyok egy olasz-buzi. De ránézel és szép. Tekersz vele és jó. Kell ennél több? Nem.

Adatok:

Forgalmazó: Biondo Bike

Elérhetőség: http://wilier-kerekpar.biondobike.hu

Ajánlott fogyasztói ár: 219 000 Ft

Váz: 6061-es alumínium, duplán húzott csövekből

Villa: karbon

Első váltó: Shimano SORA FD-3500

Hátsó váltó: Shimano SORA RD-3500

Váltókarok: Shimano SORA ST-3500

Hajtómű: FSA Tempo 50/34T

Lánckeréksor: Shimano HG-30 11/28T

Fékek: Shimano R-312

Kerekek: Wilier Triestina DRX-4000

Gumik: Vittoria Zaffiro 23-622

Stucni: Promax

Kormány: Promax

Nyeregcső: Promax

Nyereg: Selle SanMarco ERA

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.