fbpx

Uebler X31 S vonóhorogra szerelhető kerékpárszállító teszt

A kerékpárszállítás kényes téma, bármennyire is gondolják sokan az ellenkezőjét! Esetenként több millió forintnyi bringa biztonságos transzportálását nem lehet egy legyintéssel elrendezni! Arról nem beszélve, hogy sokan nem szeretik ha egy karcolás is lesz kedvencükön (ártól függetlenül), vagy éppen azt unták meg (mint én is), hogy a bicajt mindig szét kell szedni, és még az utasteret is összekoszolja, akárhogy is vigyázunk rá.

A hazai törvényi szabályozás miatt leginkább háromféle módon tudod a gépedet szállítani. Tetőre szerelve, az autón belül, vagy vonóhorgos szállítón. Sajnos a hátsó ajtóra rögzíthető „univerzális” tartóknál 1-2 esettől eltekintve mindig takarásban van vagy az autó lámpája, vagy a rendszám, és ugye mindkettő törvényellenes. A tetőre rakással az a gond, hogy a konzolok autó specifikusak, és nem is éppen olcsók, így két autón használni nehéz, és autócserekor is zsebbe kell nyúlni. Arról nem beszélve, hogy hányszor láttam már fákra felakadó bringákat a versenyek helyszínére érkezéskor, mert egyszerűen elfelejtjük a tetőn a plusz másfél métert. Ha pedig a ma oly divatos egyterűvel, vagy crossoverrel rendelkezel (a terepjárót már nem is említve) akkor szép tornamutatvány feltenni a tetőre a bicajokat.

transport-systems-04

A tesztben szereplő kerékpárszállítót az Uebler hazai forgalmazója biztosította a számunkra. Maga a gyártó 50 éves múltra tekint vissza és mára olyan cégek beszállítója mint a BMW, a Toyota, vagy a VW csoport. Ezek a márkák viszont a legkomolyabb követelményeket támasztják a beszállítóikkal kapcsolatban. Tehát amikor az új 5-ös BMW-dhez beikszeled a vonóhorgos tartót, akkor bizony egy Uebler-t fogsz kapni!

Milyen minőségű tartóra bíznál rá 2-4 millió forintnyi bringát?

Milyen minőségű tartóra bíznál rá 2-4 millió forintnyi bringát?

És akkor meg is érkeztünk tesztünk alanyához, aki vonóhorogra szerelhető tartó, méghozzá abból is az egyik legprofibb. Három bringa szállítására alkalmas (de van négyes tartójuk is) http://www.uebler.hu/termekek/f-termekcsalad/uebler-f42, és mindent tud amit ma a piacon tudni lehet vagy érdemes.

Mindössze ennyi helyet foglal, és a súlya sem vészes!

Mindössze ennyi helyet foglal, és a súlya sem vészes!

Már átvételkor kiderül két nagy előnye. Az egyik, hogy egy táskában kapod, vagyis összecsukható. A másik amikor megemeled és érzed, hogy könnyű, mivel alumíniumból készült. Így mindössze 16 kiló. Ha azt hiszed ez nem számít, akkor egyszer rakasd fel a feleségeddel! Könnyű súlya ellenére 54 kilóval terhelhető, vagyis két elektromos bringát, vagy három downhill kerékpárt is könnyedén elbír. Mivel mi könnyű felső kategóriás merev vázas bringákat vittünk vele, ezért nem volt nehéz dolga. Az viszont nem mindegy, hogy milyen minőségű tartóra bízol rá esetünkben 4 millió forintnyi bicajt!

A gömbfejre a dokkolót nem kell ráemelni, csak csúsztatni.

A gömbfejre a dokkolót nem kell ráemelni, csak csúsztatni.

A kerékpárszállító felszerelése pofonegyszerű, a vonófej gömbjére való dokkolót nem lehet rosszul rácsatlakoztatni, és külön öröm, hogy nem rá kell emelni, hanem rá kell tolni. Higgyétek el, tud számítani az a pár centi különbség egy ekkora méretű tárgyal való hajlongás közben! A felrakáshoz kis mértékben szét kell nyitni a tartót, hogy a rögzítésre szolgáló karhoz hozzáférj. Végül nekem az a megoldás vált be a legjobban, amikor a földön szétnyitottam teljesen a végleges pozícióra, beléptem a keréktartó sínek közé, és mint a talicskát megemeltem a tartót. Itt pont az előnye jön ki annak, hogy a kerékrögzítő sínek nem futnak végig teljes szélességében. A vonóhorgon való rögzítés után természetesen kulcsal lezárható a fej, így illetéktelenek nem tudják leszedni.

Gumírozott a pofa, és simán rábízhatóak a karbon vázak is.

Gumírozott a pofa, és simán rábízhatóak a karbon vázak is.

A bringák rögzítése is pofonegyszerű és ebben a leginkább az okos kialakítású karok vannak segítségedre. Ugyanis kinyitott állapotukban a fejet összenyomva egy mozdulattal le tudod venni őket a keretről, és oda rakod ahol a legoptimálisabbnak gondolod. Más gyártóknál a leszerelés nagyon macerás tud lenni, pedig sokszor van rá szükség. Mivel itt ilyen egyszerű volt, ezért ha bringák nélkül mentem, leszedtem a karokat és a csomagtartóba tettem. Így nem zörögnek, koszolódnak, és zavarnak a kilátásban.

A felrakás pofonegyszerű

A felrakás pofonegyszerű

Az első és a második bringa a tartó alu keretéhez rögzül, a harmadik pedig a második géphez. Sokféle bringát raktam fel a teszt alatt, de nem volt olyan, hogy ne tudtam volna biztonságosan rögzíteni. Sőt a sínek közötti távolság is okosan van megtervezve. Mindig fel tudtam rakni úgy három bicajt, hogy sehová sem kellett közéjük szivacsozás, mert nem értek össze. Aki ment már több száz kilométert kitömködött bringahalommal a hátán, az tudja mekkora kincs ez a tulajdonság. A kerekeket racsnis szíj tartja a helyükön, és szerencsére nagyon hosszú a heveder, így 3.0”-os gumit is le tudsz vele fogatni, de még a fatbike is esélyes, csak az nem volt nálunk teszten. A szorítás mértékét a bringás cipőn lévő csathoz hasonlóan tudod állítani, így nem kézi erővel kell húzni a hevedereket!

A hátsó ajtó könnyen nyitható

A hátsó ajtó könnyen nyitható

A tartó természetesen dönthető is, akár bringákkal együtt is. Egy dologra kell vigyázni. Megpakolva lehajtáskor a kijjebb kerülő súlypont miatt kicsit lejjebb ül az autó hátulja, és ha nem egyenes a talaj, akkor leérhetnek az egyébként nagyon designos lámpák. Mivel a tartót rendesen le lehet nyitni, ezért az egyterű autó hátsó ajtajának lenyitása sem volt probléma, pedig azok sokkal nagyobbak mint a saját kombimon lévő.

via GIPHY

A KRESZ szabályok szerinti teljes hátsó világítással fel van szerelve az Uebler X31 S, és ezeket egy mozdulattal be is lehet hajtani, ami nem csak a hozzá adott tároló zsákba való elpakoláskor könnyíti meg a dolgodat, hanem parkoláskor is. Amikor bringa nélkül mentem vele, akkor parkolásnál behajtottam a lámpákat, mert ezek a legjobban kinyúló pontok, és egy bevásárlóközpont parkolójában nem biztos, hogy minden autós észreveszi a kinyúló tárgyat, meg a mai mini méretű parkolóhelyekről amúgy is kilóg már egy normális kombi is a tartóval felszerelve. Így ha neki is koccanna valaki, nem a sérülékeny lámpák törnének rögtön. Elektromos csatlakozója Can-Bus rendszerű, de van hozzá hagyományos adapter is. A rendszám rögzítése némi rutint igényel, de ha megvan a mozdulat, onnantól gyerekjáték.

Lényeges pont a hazai törvénykezésben a rendszám világítás.

Lényeges pont a hazai törvénykezésben a rendszám világítás.

A „lezárt német autópályán” 180-ig teszteltem a cuccot, ami bőven a gyárilag megadott 140-es érték fölött van, de igazából meg sem kottyant neki. Menet közben stabilan tartja a bringákat, a befogó karok gumírozása miatt nem tudja megkarcolni a vázat, és karbon csöveket is simán be lehet fogatni velük, a meghúzási erő jól érzékelhető. „Szerencsére” a hazai napi szintű közlekedés simán kenterbe veri a TÜV, ADAC, és egyéb nemzetközileg elfogadott teszteket (ahol egyébként kiválóan szerepelt), így tudom, hogy nagy sebbeségű vészfékezéskor, és hirtelen kikerülés esetén is stabilan tartja a bicajokat.

Okos, ügyes!

Okos, ügyes!

Igen, valóban nem olcsó. De miért kellene annak lennie? Mindent tud, amire csak szükséged lehet, mindezt a lehető legmagasabb minőségben. Minden eleme külön cserélhető, 1+2 év garanciát kapsz rá, és erre bízod a bringáidat. A konkurensei is hasonló árban vannak, bár a három bringát is fogadó, és összecsukható tartók listája nem túl hosszú. Egy vonóhorgos tartót nem 1-2 évre veszel, és ez több autódat is ki tudja szolgálni, sőt bármilyen vonóhorgos autón használni tudod. Elviszel három bringát, és közben megmarad a csomagtered, nem szedi le a festéket az autódról és akár tetőboxal is kombinálhatod.

Forgalmazó: Profcar Hungary Kft.

Elérhetőség: http://www.uebler.hu/termekek/x-termekcsalad/uebler-x31s

Viszonteladók: http://www.uebler.hu/orszagos-halozat

Ajánlott fogyasztói ár: 223.000 Ft

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo