A Look bemutatta a legújabb fejlesztésű pályakerékpárját, melyet T20 névre kereszteltek el. Az új bringa a francia versenyzőknek fog segíteni minél jobb eredményeket elérni az olimpián. A gyártó állítása szerint a T20 mindenben jobb, mint az elődje, könnyebb, merevebb, aerodinamikusabb és jobban személyre szabhatóbb, mint az R96. Nézzük, hogy mit tud a legtöbb olimpiai arannyal rendelkező gyártó legújabb csodafegyvere!
A kerékpársportok közül a pályakerékpározás az, ahol talán a többi szakághoz képest is kiemeltebben fontos a kerékpár, mint eszköz, hiszen például egy sprintszámban óriási sebességet érnek el a versenyzők, és mint tudjuk a légellenállás a sebességgel négyzetesen arányosan növekszik, tehát nagyon nem mindegy, hogy milyen bringát használnak Vagy akár a merevséget és a hajtáshatékonyságot is említhetnénk, fokozottan lényeges, hogy ne vesszen el az erő hajtás közben, mert minden milliméter számít a célban. Emiatt a klasszikus pályakerékpár gyártó márkák folyamatosan próbálnak minél jobb tulajdonsággal rendelkező kerékpárokat tervezni, mert lehet, hogy pont a kerékpárjuknak köszönhetően nyer valaki egy olimpiát, vagy legalábbis hozzásegíti egy jobb eredmény eléréséhez.
A Look az egyik legrégebbi és legsikeresebb gyártó a pályakerékpárok világában, a legtöbb olimpiai aranyat az ő kerékpárjuk nyergében nyerték, és nem szeretnék, hogy a jövőben ez megváltozzon, így folyamatosan fejlesztik a kerékpárjaikat és támogatják a francia válogatottat, persze nem csak ők, hanem számos versenyző választja az ő bringáikat, például a magyar válogatott pályabringásait az ő kerékpárjaikon láthatjuk.
2020-ban ismét nyári olimpiát rendeznek, ezért szükség volt egy újabb nagy dobásra Looknál, hogy ne veszítsék el a versenyt. Így 4 év tervezés után megjelenik a T20, ami mindenben felülmúlja az elődjeit, például a gyár állítása szerint 11%-kal csökken a légellenállása, 10%-kal könnyebb, és 27%-kal hatékonyabb az erő átadása (hajtáshatékonyság), mint az elődjeinél, ami összességében 30 Watt nyereséget jelent egy maximum sebességű sprintben – ha ez igaz akkor kicsivel 1% fölötti nyereséget jelent, ami már messze nem az elhanyagolgató kategória ezen a szinten.
A T20 könnyebb és merevebb, mint az elődjei, konkrétan az UCI által meghatározott 6,8 kg-os súlyhatár elérhető vele. 800 grammal könnyebb, mint az R96, mondjuk érdemes hozzátenni, hogy a tömeg az, ami nem biztos, hogy elsődleges ebben a szakágban, bár ha nem megy a merevség rovására, akkor valószínűleg egyik versenyző sem bánja a súlynyereséget. Viszont ahogy említettük már a T20 merevebb is, mint az R96, a Look mérései szerint a középcsapágyház 25%-kal, a hátsó háromszög 12,5 %-kal, míg a fejcső 12%-kal merevebb, mint az elődnél.
Igazán újdonság még a T20-nál, hogy a hátsó kerék is átmenőtengelyes, Rióban az R96-nál debütált az első keréknél az átmenőtengely, most pedig már mindkét keréknél a legmerevebb kerékrögzítést használják. A kerékpár személyre szabhatósága is fejlődött, gyakorlatilag az összes kerékpáros alá pontosan beállítható a T20, ami kétféle verzióban készül, T20 Speed változat a sprinterek számára, míg a TT változat az időfutammenőknek.
Hajtóműből a londoni olimpián debütáló Look Zed található a kerékpárokon, melyek hossza állítható. Végezetül a kerekeket sem szabad kihagyni, a Look a Corimával közösen fejlesztette a T20-at, így a kerekek aerodinamikailag is tökéletes egységet alkotnak a vázzal.
Vajon hány aranyat fognak nyerni a T20-szal Tokióban?
Fotók: Look