fbpx

Tarlós István, Karácsony Gergely és Puzsér Róbert is konkrét kerékpáros fejlesztéseket ígért – több tízezren tekerhetnek vasárnap a biciklis fejlesztésekért

A Magyar Kerékpárosklub elküldte az őszi önkormányzati választásokra készülő főpolgármester-jelölteknek a vasárnapi I bike Budapest felvonulásra írt 12+1 pontot, amiben a következő ciklusban szükséges kerékpárosbarát fejlesztéseket foglalták össze. Céljuk, hogy Budapest mindenki számára bringázható várossá váljon, a lakossági igényeket hiányzó fejlesztések elégítsék ki. Tarlós István, Karácsony Gergely és Puzsér Róbert is elköteleződött a Kerékpárosklub céljai mellett, bár nem azonos mértékben vállaltak a későbbiekben számon kérhető lépéseket. Vasárnap több tízezer embert vár a Kerékpárosklub a bringás Budapestért rendezett I bike Budapest felvonulásra, ami miatt jelentős útlezárások várhatóak.

A Kerékpárosklub által összeállított bringás 12 pontért tartják az idén ötödik I bike Budapest örömtekerést és demonstrációt. „Az I bike Budapest felvonuláson olyan várost csinálunk egy napra, ahol mindenki bringára tud ülni. Lezárt utakon tekerünk át Budapest legszebb, egyben leginkább fejlesztésre szoruló pontjain, a felvonuláson rövidített útvonalon várjuk a kisgyerekes családokat, hogy ők se maradjanak ki a bringabarát Budapest élményéből. Hiszen a városban, ahol jó bringázni, ott jó élni” – mondja a Kerékpárosklub.

A szervezet 12 pontot állított össze az önkormányzati választásokra, olyan fejlesztéseket sorolva, melyekre a következő 5 éves ciklusban mindenképp szükség lesz a város bringázhatóbbá tételéhez. Tarlós István, Karácsony Gergely és Puzsér Róbert is támogatásáról biztosította a programot, bár eltérő mértékben.

A 2024-ig szükséges fejlesztések 12 pontja a következő:

  • A belváros összekötése a külvárosokkal.
  • Dél-Pest, és Kőbánya hiányzó kapcsolatainak pótlása kerékpársávval a Baross utcán és az Üllői úton, kerékpáros fejlesztéssel a Kerepesi út, Jászberényi út, Soroksári út, Kőbányai út, Gyáli út mentén.
  • A Hűvösvölgybe vezető kerékpárút modernizálása.
  • A dunaparti Eurovelo 6 érje el a nyugat-európai szakaszok komfortját, és legyen alkalmas a tömeges használatra.
  • Épüljön kerékpárút a pesti alsó rakparton!
  • Lánchíd átadása az akadálytalan tömegközlekedés, kerékpáros, gyalogos, motoros közlekedés és taxik számára, kerékpársávval a hídfőkben és a József Attila utcán
  • Kétoldali kerékpársáv a Bajcsy Zsilinszky úton
  • Lakóövezetek tehermentesítése a 30-as zónák és lakó-pihenő övezetek kiterjesztésével, forgalomlassító és csillapító módon.
  • Kerékpáros tengely kialakítása a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között
  • Petőfi-híd felújítása kerékpársávokkal
  • Érjen össze a Bartók Béla út két végén már megépült kerékpársáv!
  • Induljon kerékpártároló-építési program! Új kerékpártárolók a legjobban hiányzó, népszerű úticéloknál, közintézményeknél, tömegközlekedési átszállóhelyeknél. Kisebb bürokráciát és ingyenes köztérhasználatot a lakossági kezdeményezéseknek!
  • Hatékonyabb karbantartást: Több forrást, gyorsabb intézkedést, tartós javításokat a lakossági panaszok kezelésére, kerékpárutak lezárásánál tájékoztatás és terelőutak kijelölése.
  • Népszerűsítés és oktatás: Induljanak pozitív hangvételű szemléletformáló és oktató kampányok, épüljenek új tanpályák gyerekeknek
  • Felhasználóbarát Bubit: Jobb minőségű kerékpárokat, 21. századi ügyintézést, lakossági promóciót, az állomások sűrítését, bővítését kérjük.

+1: Kerékpárral is biztonságos Nagykörutat és Rákóczi utat!

Példa nélküli, hogy civil felkérésre politikai oldaltól függetlenül, számonkérhető vállalásokat tettek a főpolgármester-jelöltek. A kerékpáros közlekedés fejlesztése pártokon felül álló közérdek, amit jól mutat, hogy minden párt jelöltje konkrét ígéreteket tett a következő önkormányzati ciklusra vonatkozóan – írja a Kerékpárosklub a honlapján, ahol mindhárom jelölt válaszát el lehet olvasni:

https://kerekparosklub.hu/ibikebudapest/bringazhatobudapest_12pont_fopolgarmesterjelolt_valasz

4 híd, 2 rakpart, először Óbudán, gyerekszekció is lesz

A felvonulás startjához a város tucatnyi pontjáról indulnak csoportos tekerések. A margitszigeti Nagyréten már 13 órától zenés piknik kezdődik.

A margitszigeti nagyrétről 15 órakor indulva először Óbudára teker át a várhatóan több tízezres menet, a III. kerületben még sosem volt biciklis felvonulás. Ezután a Margit-híd, a pesti alsó rakpart, a Petőfi-híd, a budai alsó rakpart és az Attila út érintésével átgurulnak az Alagúton, majd a biciklis fejlesztésre szoruló Lánchíd érintésével jutnak el az Andrássy útra.

Meglepetés helyszíneken utcazenészek várják a felvonulást. Az Oktogonon a menet elejéhez csatlakozhatnak a legkisebb bringások: a lezárt szervizúton haladó I bike Mini szekcióba azokat a családokat várják, akiknél a gyerekek már kinőtték a bicikliülést, de a teljes távot még nem tudják letekerni.

A felvonulás a városligeti napozóréten ér véget, ahol piknik, dj-k, bringás fotózás, teherbicikli-tesztelés, közösségi szerelőműhely és bringás jótékonysági szervezetek is várják a felvonulást, ami a hagyományos bringaemeléssel ér véget.

A menetet Hollandia nagykövete, René van Hell nyitja meg. Hollandia 11 éve támogatja a magyar bringás fejlődést, segít megismerni azokat a megoldásokat, amiknek köszönhetően már több kerékpár van a holland háztartásokban, mint ahányan az országban élnek.

A felvonulás során korlátozások lesznek az autós közlekedésben, és több BKK járaton. A szervezők külön figyelmet fordítanak arra, hogy minél kevésbé zavarják a közösségi közlekedést. Ezért 400 rendezőt toboroztak, akik a menet megállításával szinte minden zebrán átengedik a gyalogosokat, a keresztező közösségi közlekedési járatokat, és nagyobb csomópontokban az autóforgalmat. Mindent megteszünk a dugók elkerülésére, mégis azt kérjük, hogy vasárnap délután ne jöjjön a belvárosba autóval, akinek nem muszáj.

Facebook esemény itt: https://www.facebook.com/events/2840415026184577/

Részletek itt: https://kerekparosklub.hu/ibikebudapest

Útvonalvideó: https://www.facebook.com/ibikebudapest/videos/2676937659001957/

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo