fbpx

SR Suntour Zeron Boost Lor 29 teszt

Manapság a rugós villák és tagok reneszánszukat élik a levegős rendszerek mellett. A nagyobb gyártók szinte mindegyike kínál ilyen lehetőséget a közepes és nagyobb rugóutas villáiból.

Az SR Suntour is így tesz, de meglepő módon, nem a Durolux verzióból kínálnak rugós rendszert, hanem a belépő szintű Zeron-ból.

A Zeron a 35mm-es becsúszószár átmérőjű Auron villa legkisebb testvére. A középső Aion névre hallgat. Szóval nézzük mit kapunk a pénzünkért! Először is, a villa vételára kedvező, 130 ezer Forint környékén mozog. Egyik szárban spirál rugó kapott helyet, belülről állítható rugóúttal 130/140/150mm között. A villaváll tetején pedig a rugó előfeszítést lehet növelni vagy csökkenteni. A másik szárban a csillapítás kapott helyet, amely a Suntour egyik legegyszerűbb olajos/gázos patronja. Felül egy teljes lock, alul pedig egészen tág határok között állíthatjuk a visszaút csillapítást. A villa vállak nem üregesek, mint a nagytesónál az Auronnál, illetve a Q-Lock 15mm-es tengely sem tartalmaz titán gyorszárat és alutengelyt. A költségek faragása miatt itt az acéllal kell beérni. Kapható 27,5-ös és 29-es kerékmérethez is. Nem mondanám túl könnyűnek, de nem is drága highend cucc.

Kíváncsian vártam az első tesztkört. Érdekelt a dolog, hogy mit tud egy belépő szintű villa a nagy nevek közt. Nehéz? Csavarodik? A csillapítása gagyi? A rugózása gagyi? Vagy pont ellenkezőleg?

A Zeront a saját Merida One Twenty 6000 bringámba építettem be. A bringa 29-es kerekeken gördül és hátul 120mm rugóúttal bír. 140mm-es rugóúttal használom elől, így a Zeron is erre lett állítva. Beépítési magassága szinte majdnem ugyan annyi, mint a Rock Shox Revelation-é amit váltott. Ellenben súlyban van némi különbség.

Ami elsőre feltűnt, hogy milyen jó a megindulása a Zeronnak. A gyári rugó szerencsére pont passzolt a súlyomhoz, a SAG-ot is könnyen be tudtam állítani. A rugó keménysége állítható, nekem a legkisebb előfeszítéssel volt tökéletes. A gyors beállítás utolsó lépése a visszaút csillapítás állítása volt, amelyet középre tekertem be egyből és úgy is maradt a teszt időszak alatt végig. Mivel az odaút csillapítás nem állítható, csak teljesen lezárható a villa, vagy nyitva van, ezért azt természetesen a nyitott állapotban hagytam. Ezek után pár kört tekertem a kertben, hogy megnézzem milyen az összhang a bringám hátsó felével. Örömmel nyugtáztam, hogy szuper, szinte olyan mintha egymáshoz teremtették volna őket. De egyből el is mosolyodtam, hiszen a rugó a nagyobb bemozgások közben nekiverődik a becsúszószárnak, aminek hangja van. Ettől elszokott a már régóta levegős rugózást hallgató fülem. Van ugyan zsugorcső a rugón, de még lehetne rátenni. Nos, ezek után irány élesben is kipróbálni, mit tud az olcsó rugós Suntour Zeron.

A kedvenc mátrai ösvényeimen próbáltam a villát, ott, ahol amúgy is a legtöbbet járok. Már az első tesztkörön megtetszett a villa. A megindulása szuper, a rugózása is tetszik, felfelé tekeréskor picit jobban mozog nyitott állapotban, mint egy levegős, de nem zavaró, inkább kényelmesen simítja az utat. Eleinte furcsa volt a plusz súly, a Revelationhoz képest, de aztán megszoktam. Lefelé véve az irányt a rugózás még mindig szuper, csak a csörgés zavaró néha. Az irányíthatósága precíz. Ami nagyon tetszett a Zeronban az az, hogy a rugóút közepe felé sem esik össze a villa, kellemesen „magasan” tartja a bringa elejét. A legmeredekebb lejtőkön, ahol a hátsó gumi súrolta a popsim, ott sem éreztem, hogy át akarnék esni a kormányon, ha húzom az első féket. Gyorsabb köves szakaszokon azonban lehetne benne egy jobb csillapító egység. Az a gond, hogy ez a belépő modell nem igazán szereti a gyors rázós részeket. Fogni kell a kormányt rendesen, néha olyan érzés, mintha kihagyna a csillapítás. Lassabb tempójú mozgás esetén jól működik. A rugóút végét nem éreztem, csak az o-gyűrű jelezte, hogy kimozogta a 140mm-t. Tetszett, hogy összhangban mozgott a vázammal, amiben levegős tag van.

Ha az árát figyelembe vesszük, akkor ez egy nagyon jó kis cucc. Egy kezdőnek, vagy lelkes amatőrnek jó választás, hiszen merev szerkezet, sokféle rugóút verziót tud és egyszerű, mint a szög. Nehéz, de olcsóbb, mint akár egy használt nagyobb nevű konkurens. Nagyon jó lenne, ha lehetne a Suntour többi csillapító egységéből választani és upgradelni a jelenlegi alap patront. Mondjuk egy RC-re. Igaz, súlyban akkor sem ő lenne a bajnok, de egy jó csillapítóegységgel jobban ki lehetne használni a benne rejlő lehetőségeket. Mindenesetre ár/ érték arányban a Suntour Zeron Coil kiváló választás.

Ára: 111 415 Ft-tól

További információkat a magyarországi forgalmazó honlapján találsz.

A teszt elkészítést a Neuzer Kft. támogatta.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.