A kék óriás erőfitogtató standinstallációja évről évre hívogató újdonságokat tud mutatni, méretével pedig messze a konkurencia fölé emeli a lécet. Szerencsére szó sincs marketing fújta óriáslufiról, annyira széles a kínálat, hogy másképp már prezentálni sem lehet. A Shimano kék színét a stand többi eleme is hangsúlyozta, ezzel hozzátéve az érzethez:
Mielőtt komolyabban belevágnánk úgy tűnik, hogy futotta egy kis humorra is az előzd meg Sagan-t kampány keretein belül. A bátor próbálkozókról kép is készült, lesz miről mesélni az unokáknak.
De visszatérve a témához öröm és boldogság, hogy végre a gravel irányzat is kapott saját, dedikált szettet a GRX személyében, s nosza, egyszeriben csak lett belőle elektromos verzió is. Hogy ennek van-e létjogosultsága, majd az idő eldönti, magam egy “kaland szett” tulajdonságai közt nem tartom túl relevánsnak, de kétségtelen, hogy maga az elektromos váltás nagy találmány. A hajtóművek kiszolgálják az 1x és a 2x rendszereket, fékei természetesen hidraulikusak, váltása pedig akár elektromos is lehet, ahogy fentebb említettem.
A Shimano-nál egyébként nem csak a GRX szett megjelenése volt attrakció, hanem a köré szervezett kiegészítők köre is bővült. Például az RX-8-as cipővel, amely kifejezetten gravel célokra lett fejlesztve, vagy a PRO bikepacking táskáival, de erről hamarosan egy másik cikkben lehet olvasni.
A standon szemlátomást az elektromos szekció volt az egyik leglátogatottabb a ruházat hívogató tálalása mellett, a japán gyártónak már igen széles kínálata van ezen a téren is. Bár újdonságról itt nem tudunk beszámolni, az E5000-től az E8000-ig mindent meg lehetett tapizni.
Az XTR szett mindig szemet gyönyörködtető alkotás, ám már korábban bemutatott szettről lévén szó, már közzétettük a key-feature dolgokat. Azért nyálcsorgatás apropóján hagynék itt némi képet.
Az M8100 XT család kapott külön demo gépet, immáron 12 sebesség közül választhatjuk ki a terepviszonyoknak legjobban megfelelő áttételt. Csinos szett lett, ezt meg kell hagyni, a technológiák leszivárogtatásával ismét egy “kicsi XTR” lett belőle. Árazásban pedig ugye tudjuk, hogy mindig is a jóval kedvezőbb kategóriát célozta.
Szerencsére a legtöbbek számra elérhető kategóriát, az SLX-et is megcsapta a változás szele, és az M7100-as szett is közelít a nagytesókhoz: váltása szintén 12 sebességes, ugyanúgy megkapta a Hyperglide+ technológiát, mint a nagyok, inkább mint már megszokhattuk némi anyagfelhasználásbeli különbség jelenti a differenciát.
Országúton kevéssé történt érdemi változás, az Ultegra kapott egy ergonómikusabb fékváltókart a kisebb kezű felhasználók igényeire szabva.
További információ:
Paul Lange Magyarország
Paul Lange Hungary Facebook
További képek: