fbpx

ROSE XEON CRS 3000 kerékpárteszt: feketén-fehéren is megéri

A Rose kerékpártesztek végkicsengése általában az szokott lenni, hogy hasonló áron jobb bringát nehéz találni. Annyit elárulhatunk előre, hogy a Rose Xeon CRS 3000 esetében sincs ez másképp…

Rose XEON CRS 3000

Rose XEON CRS 3000

A német Rose – ahogy az 2014-ben elvárható – határozottan szegmentálta országúti kerékpárjait, kínálnak aerodinamikus (Cw), komfort (CGF/GF) és „hagyományos” (CRS) versenybringákat is, karbonból, vagy alumíniumból, s tegyük hozzá, hogy aluvázaik kimondottan igényes kidolgozásúak és tetszetősek. Most egy „hagyományos” karbonvázra épült országútiról lesz szó, a Rose CRS 3000-ről.

Azt mondtam otthon, hogy csak gyorsan elugrok a pékségbe...

Azt mondtam otthon, hogy csak gyorsan elugrok a pékségbe…

A CRS 3000 a külsőt nézve több ponton is szakít az aktuális trendekkel, hogy próbáljon igazi egyéniségként harcba szállni az egyik legnagyobb érdeklődésre számot tartó kategóriában. Az Ultegra-felszereltségű gépeket versenyzők is vásárolják, de igényes műkedvelők is választják alkalomszerű országúti sportoláshoz.

R - még mindig ROSE

R – még mindig ROSE

A manapság divatos matt-fekete/sötét designnal ellentétben a CRS-nél „diszkósra” vették a figurát, a váz csillogó fényt kapott, és a kiegészítőket is csillivilli lakk-fekete alkatrészek közül válogatták össze, aminek tulajdonképpen csak a Shimano Ultegra szett pár matt felülete, és a Mavic Ksyrium kerékszett fehér agyperemei tartanak ellen. Talán egy wet-white Ritchey-kormánnyal/stucnival tökéletes is lenne az egyensúly.

Mavic Ksyrium SLS

Mavic Ksyrium SLS (az alapkonfigurációban Ksyrium Elite kerékszettel)

A lakk alatt a napfényben érdekesen játszó karbon mintázat sem szokványos az országúti kerékpárok körében. Nem szabályos szálszerkezetet láthatunk a lakk alatt, vagy teljes festést, hanem a karbonrétegek natúr valóságukban csillognak, ahogy éppen kiadta a sors, illetve a gyártó üzem. Ezt a felületet helyenként csillogó sötétszürke festés egészíti ki. Az összképp tulajdonképpen a matt „allblackeverything” újraértelmezése fényes verzióban.

Mavic felni - Mavic gumi - nyerő

Mavic felni – Mavic gumi – nyerő

A geometria a CRS esetében az arany középút, 55-ös vázhoz 55-ös felsőcső (a tesztbringán a számomra ideálisnál egy centivel rövidebb 100-as stucnival), 73 fokos fejcsőszög, 74 fokos ülőcsőszög. Mondhatnánk semmi extra, de itt ez nem negatív kifejezés, hanem örülünk neki, az ideális országúti geót nehéz lenne újra kitalálni. Ami szintén jó hír a leendő vásárlóknak, hogy 8 méret közül választhatnak 2 cm-enként, 49 cm és 63 cm között. 2014-ben, az „XS-S-M-L-XL-korszakban” ez figyelemre méltó!

Alváz - középrész

Alváz – középrész

A váz egyébként a Rose által használt jobbik karbonszövetből, a High Modulus Aerospace T30/40–ből épül, masszív középrésszel (pressfit) és homlokcsővel (1,1/8-1,1/2” villa), de a lánc- és támvillák is karakteresen merevek, nem a komfortot helyezték előtérbe a tervezésnél. Ha valaki csillapítást szeretne, erre csak a 27,2-es nyeregszár átmérő ad lehetőséget, mondjuk egy felxibilis fejű nyeregcsövet választva. A váz alkalmas Di2 elektronikus váltórendszer fogadására is, a támvilla alá csavarozható az akkumulátor.

Rose T30/T40 Carbon

Rose T30/T40 Carbon

A gyakorlatban a koncepciózusan merev váz nekem tetszett, harmonikus az egész. A CRS egy versenybringa akar lenni, aminek ha odalépünk, akkor durván megindul, nem csavarodik sehol, stabil, egyben van. Emlékszem a Rose Cw aerodinamikus bringa tesztjére, azzal pont az volt kicsit a bajom, hogy a váz első háromszöge nagyon merev volt, a támvillák rugalmassága pedig nem illett ehhez. A Rose CRS-nél viszont nagyon jó az egész kerékpár karakterisztikája, amatőr versenyzésre szerintem tökéletes.

Ultegra 52-36

Ultegra 52-36

A váz súlya nincs a csúcs országútik szintjén, valamivel 1 kg alatt van gyári adat szerint, szemben a 800 gramm körüli high-end gépekkel, de ebben szerepe van a használt karbonnak, a már említett robusztus építésnek is, valamint nyilván törekedtek arra a Rose-nál, hogy minél kevesebb garanciális problémát kelljen kezelni a jövőben.

Ultegra 11-25, 11 fokozat

Ultegra 11-25, 11 fokozat

A full karbon villával, az Ultegra szettel, Mavic Ksyrium kerekekkel és Ritchey WCS kiegészítőkkel a komplett kerékpár tömege nagyon is vállalható, újonnan inkább hétszámjegyű összeg szerepel a hasonló súlyú kerékpárok árcéduláján… De ha valaki könnyebbre vágyik, választhatja a hasonló Xeon X Lite vázat, 855 gramm tömeggel, High Modulus Aerospace T40/T60 jelzésű – a Rose által használt legjobb karbonból.

Tökéletes Ultegra fékek

Tökéletes Ultegra fékek

Ezzel el is érkeztünk a Rose-tól megszokott egyik fő erényhez, az árhoz. Bár 1 995 euróért talán már lehet kapni olyan karbon országútit, amire 11-es Ultegra alkatrészeket szereltek, de azokon nem Mavic Ksyrium kerékszett (az alapkonfigurációhoz az Elite verzió tartozik, a tesztbringában látható SLS-sel 2 460 euró a CRS 3000), és nem Ritchey WCS/WCS Carbon kiegészítők díszelegnek. Szóval 600 000 Ft-nak megfelelő összegért egy pedál nélkül 7 kg-os országútit kapunk, „ready to race” konfigurációban. S mint tudjuk a Rose weboldalán a konfigurációt is módosíthatjuk, ha éppen magasperemes karbonkerékre vágyunk.

Monolink nyeregrögzítés

Monolink nyeregrögzítés

A 11-es Ultegra szett működésére most nem pazarolnék sok szót, ezt már megtettem korábbi tesztekben. Engem lenyűgöz, milyen könnyen mozdítható a fékváltókar, felső kormányfogásban akár még kisujjal, gyűrűsujjal is tudom kapcsolni az átdobót, pontos, jó. A fékek szintén tökéletesek, kellene a fenének tárcsafék országútira… Ami nekem bejött a Rose-n, az 52-36 tányérkiosztás elöl, hiszen az új négyágú Ultegra hajtókarcsillag ezt lehetővé teszi. Így annak is elegendő lesz hátul a finomabb emelkedésű 11-25-ös sor, akinek a 39-hez kellett a 27. Meredekeken jól tud esni az a 36-25, viszont nagy tányér marad a nagytányér is.

Belül futó bowdenek

Belül futó bowdenek

A Ritchey WCS kiegészítők az abszolút csúcstechnikát képviselik, ezeknél könnyebb alkatrészeket is nehéz találni széria bringákon. A WCS EVO Curve kormány hajlítását sokan kedvelik, én is, különösen kényelmes a fölső fogás más kormányokhoz képest. A Ritchey monolink nyeregrögzítése nálam szintén bevált, eddig ez a legjobb monolink megoldás, amit teszteltem, nagyon pontosan beállítható, stabil és meg se nyikkan. Ha pedig upgrade-elni akarjuk a bringát, a Mavic Ksyrium SLS szettet sokkal ésszerűbb választásnak tartom egy karbonkeréknél, hiszen könnyebbek kedvezőbb áron, és nagyon merevek is. OK, az aerodinamika és a “pornófaktor” hiányzik, de ebben a bringában szerintem jól mutatnak.

Vedd meg, és irány a Rose Challenge!

Vedd meg, és irány a Rose Challenge!

Összességében egy versenyzésre is tökéletesen alkalmas országútit ismertem meg, aminek van saját karaktere, ez egy merev, robbanékony, kemény bringa, sportos ridereknek. A design is erősíti ezt a jellegét, nagyon sokan megcsodálták, a csillogás vonzza a tekinteteket. A 2000 euró alatti árcédula meg talán a megfontolt vásárlókat vonzza majd…

Infobox:
A Rose kerékpárok forgalmazója: ROSE Bikes Hungary
Web: www.rosebikes.hu, a kerékpár IDE KATTINTVA tekinthető meg.
Származási hely: Németország
Vázgarancia: 10 év váztörésre
Vázméretek: 49 – 63 cm (2 cm-enként)
Alkatrész-garancia: 2 év korlátozás nélküli garancia versenyzésre is
Ajánlott fogyasztói ár: 1.995 EUR

Műszaki adatok:
Váz: ROSE XEON CRS
Villa: ROSE XEON C Modulus fullcarbon
Fékek: Shimano Ultegra 6800
Lánc: Shimano Ultegra 6800 11s
Hajtómű: Shimano Ultegra 6800 52-36
Középrész: Shimano Pressfit
Első váltó: Shimano Ultegra 6800
Hátsó váltó: Shimano Ultegra 6800
Fékváltókar: Shimano Ultegra 6800
Fogaskoszorú: Shimano Ultegra 6800 11s 11-25
Kormány: Ritchey WCS Evo-curve
Kormányszár: Ritchey WCS 4 Axis
Kerekek: Mavic Ksyrium Elite (alapkonfiguráció), tesztkerékpárban Ksyrium SLS
Nyereg: Selle Italia SLS Monolink
Nyeregszár: Ritchey WCS Carbon Monolink Flex Logic
Gumik: Mavic Yksion Pro Griplink 23mm

Geometria táblázat:

Vázméret 49cm 51cm 53cm 55cm 57cm 59cm 61cm 63cm
Szükséges nyeregbilincs átmérő 27,2 27,2 27,2 27,2 27,2 27,2 27,2 27,2
Ajánlott belső lábhossz (cm) 70-75 76-78 79-81 82-84 85-87 88-90 91-93 94-96
 
A – Nyeregvázcső hossz 490 510 530 550 570 590 610 630
B – Felsőcső Hossz 510 520 535 550 560 575 585 595
C – Fejcsőszög 71,0° 71,0° 72,0° 73,0° 73,0° 73,5° 73,5° 74,0°
D – Nyeregcső hajlása 75,0° 75,0° 74,5° 74,0° 73,5° 73,0° 73,0° 73,0°
E – Tengelytávolság 972 981 983 985 990 994 1004 1008
F – Front 576 585 587 589 594 598 608 612
G – Láncvilla hossz 406 406 406 406 406 406 406 406
HG – Fejcsőhossz 120 130 135 148 163 180 190 210
K1 – Felsőcső Mérete 1 (Magasság/Szélesség) 34/51 34/51 34/51 34/51 34/51 34/51 34/51 34/51
K2 – Felsőcső Mérete 2 (Magasság/Szélesség) 26/37 26/37 26/37 26/37 26/37 26/37 26/37 26/37
– Alsócs?-Hossz 1 60/55 60/55 60/55 60/55 60/55 60/55 60/55 60/55
M – Stack 525 516 533 549 563 581 591 612
N – Reach 370 382 387 393 394 397 404 408

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.