fbpx

ROSE X-Lite Team kerékpárteszt: tiltott szernek minősül

A ROSE X-Lite Team-nél drágább kerékpárt már próbáltam. Jobbat még nem. Annyira tökéletes versenybringa, hogy ebben a formájában túl nagy előnyt jelentene a mezőnyben, így tiltott szernek minősül…

ROSE X-Lite Team kerékpárteszt

ROSE X-Lite Team kerékpárteszt

Amennyire könnyű volt a hegyre felsuhanni a 6 kilós bringa nyergében, annyira nehéz tesztet írni róla, mert egy dicshimnusz sose hangzik túl jól. Pedig az egyetlen negatívum, amit fel tudok róni, az is csak szubjektív vélemény: hozzám nem áll közel az ennyire szürke design, amikor mindent alárendelnek a funkciónak, s első ránézésre alig látható díszítés. Ja és ne feledkezzünk meg arról a „hibáról” sem, hogy túl könnyű: a 6,8 kilogrammos UCI-limit eléréséhez rá kéne pakolni ballasztot, hogy versenyezni lehessen vele.

A Roubaix-n túl könnyű tömege miatt nem lehetett volna indulni vele, de a szerényebb pesti pavén bizonyított a ROSE X-Lite Team!

A Roubaix-n túl könnyű tömege miatt nem lehetett volna indulni vele, de a szerényebb pesti pavén bizonyított a ROSE X-Lite Team!

Adott egy kerékpár, ami eszméletlen könnyű, kiváló a hajtáshatékonysága, ugyanakkor a karbonváz az út egyenetlenségeit is remekül kezeli. A villa tökéletes harmóniában van a vázzal, pontosan irányítható, ugyanakkor kellő komfortot is biztosít. A 290 grammos villára nagyon büszke a gyártó, a legkönnyebb szériamodell a piacon. Ráadásul talán még azt is kijelenthetjük, hogy mindezt a versenytársak közül a legjobb áron, az egymillió forintos lélektani határ környékén táncolva kínálja.

Egyedi nyeregcső-bilincs

Egyedi nyeregcső-bilincs

Még tavaly nyáron, a ROSE Press Camp-en megtudhattuk, hogy 2015-re változtak a vázaknál használt anyagok, a ROSE nagy hangsúlyt fektetett erre idén, jobb minőségű karbonnal, és alumíniummal dolgoztatnak és az eddigieknél is szigorúbban ellenőrzik a gyártást. A prezentáción elmesélték az új ROSE karbonvilla történetét, melyet még könnyebbre, 270 grammosra terveztek eredetileg és az újabb és újabb tesztpéldányokat kipróbálva lőtték be a végleges konstrukciót. A prototípusok elkészülte után szigorú tűréssel ellenőrizték a gyártásból kikerülő darabokat is, és a 100%-os biztonság kedvéért inkább megerősítették, ahol kellett.

fényes ékszer a matt vázon

fényes ékszer a matt vázon

A német gyártó 2015-re a tárcsafékes komfort országútik fejlesztése mellett erre a bringára fektette a legfőbb hangsúlyt. Nézzük a váz és a villa száraz műszaki paramétereit: 800 grammos váz 290 grammos villával, a német Tour magazin etalonnak számító mérése alapján a valaha volt legjobb merevség/komfort mutatóval (2014/07). Tegyük itt hozzá, hogy még a jóval kedvezőbb árú (2100 euró) ROSE X-Lite CRS 3000 váza is csak a felhasznált karbonban különbözik, kialakítása hasonló és Ultegra szettel is csak 6,75 kilogrammot nyom (pedál nélkül).

"a szürke 50 árnyalata"

“a szürke 50 árnyalata”

A ROSE kerékpárok alapvetően puritánok, „csak semmi csicsa” – ahogy mondani szokták. Mégis, az X-Lite Team-en tetten érhető, hogy finomabbak lettek a korábban tesztelt modellekhez képest a részletmegoldások, jobb minőségű a bowdenek bemeneti pontjának kidolgozása, a középrésznél is egy okos cserélhető elemet alkalmaztak, ami megkönnyíti a szerelést is. R-logó díszeleg az egyedi nyeregcsőbilincsen és a homlokcsövön is, a feliratokkal való játékról – egy mostanság erőltetett metaforával élve – a „szürke ötven árnyalata” juthat eszünkbe.

a világ legjobb féke

a világ legjobb féke

A felszereltség taglalását most nem a Dura Ace szettel kezdeném. Sokkal inkább a kiegészítőkkel, melyek terén általánosságban elmondható a ROSE kerékpárokról, hogy adott kategóriában lekörözik sok konkurensük drágább modelljét. Még az alumínium vázak és a Shimano 105 szettek szintjén is márkás, kimondottan könnyű stucnival vagy kormánnyal találkozhatunk (Ritchey WCS, Easton), vagy építhetünk be ilyeneket a konfigurátorban minimális felárral.

Ritchey WCS SuperLogic

Ritchey WCS SuperLogic

A ROSE X-Lite Team esetében ez a nívós felszereltség konkrétan méregdrága és hiperkönnyű Ritchey SuperLogic karbon kormányt és nyeregszárat, WCS stucnit, és Selle Italia SLS karbon monolinkes nyerget jelent. A kormányt 220 fokban körülölelő befogóval érkező kormányszár végre használható Tom Ritchey bácsi rossz viccéhez, a C260-ashoz képest, lehet stucnit cserélni a bandázsok lebontása nélkül. Az alkatrészcsalád mechanikus Shimano Dura Ace, a kerekek elég könnyű Mavic Ksyrium SLS modellek. És ha valaki azt hinné, hogy ez a legjobb felszereltségű ROSE X-Lite Team, téved, ugyanis Mavic R-SyS SLR kerekekkel, és elektromos Dura Ace-szel 4850 euróért is rendelhető kerékpár.

A középrésznél kivehetőek az átmenetek

A középrésznél kivehetőek az átmenetek

A mechanikus Dura Ace szettről sok izgalmasat nem lehet írni, a fékek a világ legjobbjai, és tökéletes a váltás a viszonylag nagy áttételtartományban is, elöl 52-36, hátul 11-28-as kiosztással. A tesztbringán pici állítgatásra még szükség volt, hogy nagytányérról az egész sort váltsa, de attól kezdve ment minden, mint a karikacsapás. A kerék (hátsó) hajtásirányban nagyon merev, oldalirányban gyors kanyarokban jó közepes, a Mavic gumik viszont továbbra is remekül tapadnak nagy nyomáson, nedvesen is. Kiemelném még a SuperLogic kormányt, ami brutálisan merev a szinte nem létező tömegéhez képest.

Az általam eddig nem túlságosan kedvelt monolink nyereg sem nyöszörgött, csak durván meg kellett tépni a csavarokat

Az általam eddig nem túlságosan kedvelt monolink nyereg sem nyöszörgött, csak durván meg kellett tépni a csavarokat

Menettapasztalatok? Először is életem legkönnyebb tesztbringája. Namármost kis különbségeket nem annyira érzékel az ember, de egy hatkilós gépet igen. Szinte repültem vele hegyre felfelé és iszonyúan jól gyorsult. Mindehhez hozzátett a rendkívül merev középrész is, ami nem volt rossz hatással a komfortra, mert utóbbi tekintetben is kiváló a bringa. Számomra is hihetetlen, de sikerült megvalósítani azt a kombinációt, amire azt szoktuk mondani, hogy valamely tényező rovására kompromisszumot kell kötni. Vagyis szuperkönnyű, merev, de mégis komfortos vérbeli versenybringa, ráadásul relatíve kedvező áron (szinte a feléért, mint néhány ajnározott márka hasonló szintű, de merem állítani kisebb tudású modellje). Próbáld ki!

R, mint legyünk realisták?

R, mint legyünk realisták?

Lábjegyzet: Presztízs vagy funkciók teljesítése?

Az egyik oldalon ott a verhetetlen ár/érték arány, a másik oldalon a ROSE X-Lite Team már abban az árkategóriában tanyázik, ahol – ne legyünk álságosak – számít a “sznobfaktor”. Ha személy szerint konkrétan vásárlás előtt állnék, valahogy így okoskodnék: Nyilván megnézném a hasonló értékesítéssel modellel működő német konkurensek termékeit. A Canyon 500 euróval drágábban kínál egy közel fél kilóval nehezebb bringát, ugyancsak Dura Ace szettel és a divatosabb színű Ksyrium kerekekkel, saját logós kiegészítőkkel (ha csak a SuperLogic kiegészítőket számoljuk már csak itt odaver újabb 500 eurót a ROSE). A Radonnak nincs hasonló szintű vázra épített, hasonló felszereltségű bringája, ami “úgy néz ki mintha” az 600 euróval olcsóbb, de nem is egy ligában játszik. Ezen a ponton Radon felejtős, a Canyon összességében kicsit gyengébb specifikációval kicsit drágább. Őszintén szólva ha van 3-5- vagy még több ezer euróm egy bringára, nyilván olyat választanék, amire örömmel nézek rá nap mint nap, örömmel mutogatom a baráti körömben is. Utóbbi szempontból nézve kerékpáros ismerőseim többségének szemében – nézzük az egyszerűség kedvéért csak a C-betűseket, hogy senki ne sértődjön meg – egy Cannondale, egy Colnago, vagy az újabbak közül egy Cipollini vagy egy Cervelo a presztízsmárka. Példaként – megint csak a saját ismeretségi körömről beszélek – egy Canyon vagy egy Cube a presztízsét nézve ugyanúgy tökéletesen hidegen hagy és zéró értéket képvisel, mint ez a ROSE vagy éppen egy Radon, használtan értékesítve is ugyanolyan bukás bármelyik. A számok viszont makacs dolgok – ár, súlyadatok, Tour magazin mért adatai, alkatrészek ára stb. – és a számokat egymás mellé téve nem hiszem, hogy a ROSE X-Lite Team-en kívül más modellben gondolkoznék, hacsak nem konkrétan egy Colnagót vagy Cipollinit szeretnék hajtani bármi áron…

További képek:

InfoBox:
A kerékpár a következő linken tekinthető meg a ROSE Bikes honlapján: http://www.rosebikes.hu/bike/rose-x-lite-team-4000/aid:755918
Elérhetőség (egyedi kérdés esetén): rosemail@rosebikes.hu
Származási hely: Németország
Vázgarancia: 5 év versenyszerű használatra is
Alkatrész-garancia: 2 év teljes körű
Vázméretek: 50 cm, 53 cm, 55 cm, 57 cm, 59 cm és 62 cm
Ajánlott fogyasztói ár: 3 399 EUR

Műszaki adatok:
Váz: ROSE X-Lite Team
Villa: ROSE X-Lite Team 2015.
Fékek: Shimano Dura Ace 9000
Lánc: Shimano Dura Ace 9000 11s
Hajtómű: Shimano Dura Ace 9000 52-36
Középrész: Shimano Pressfit
Első váltó: Shimano Dura Ace 9000
Hátsó váltó: Shimano Dura Ace 9000
Fékváltókar: Shimano Dura Ace 9000
Fogaskoszorú: Shimano Dura Ace 9000 11s 11-28
Kormány: Ritchey WCS SuperLogic Carbon Evo Curve
Kormányszár: Ritchey WCS C 220
Kerekek: Mavic Ksyrium SLS
Nyereg: Selle Italia SLS Carbon Monolink
Nyeregszár: Ritchey WCS Superlogic Carbon Monolink Flex Logic
Gumik: Mavic WTS Yksion Pro Griplink 23mm
Geometria:
rahmen_geometrie_race_2015.gn6quj5xo6
Vázméret 50 cm 53 cm 55 cm 57 cm 59 cm 62 cm
Szükséges nyeregbilincs átmérő 27,2 27,2 27,2 27,2 27,2 27,2
Ajánlott belső lábhossz (cm) 73-77 78-81 82-84 85-87 88-90 91-93
50 cm 53 cm 55 cm 57 cm 59 cm 62 cm
A – Nyeregvázcső hossz 461 484 505 526 553 586
B – Felsőcső Hossz 516 528 543 560 577 596
C – Fejcsőszög 72,0° 72,3° 73,0° 73,5° 73,8° 74,0°
D – Nyeregcső hajlása 75,0° 74,5° 74,0° 73,5° 73,3° 73,0°
E – Tengelytávolság 976 981 985 992 1003 1016
F – Front 580 586 589 596 607 620
G – Láncvilla hossz 406 406 406 406 406 406
H – Fejcsőhossz 127 138 150 165 185 200
K1 – Felsőcső Mérete 1 (Magasság/Szélesség) 36/50 36/50 36/50 36/50 36/50 36/50
K2 – Felsőcső Mérete 2 (Magasság/Szélesség) 25/37 25/37 25/37 25/37 25/37 25/37
L1 – Alsócső-Hossz 1 54/58 54/58 54/58 54/58 54/58 54/58
L2 – Alsócső-Hossz 2 45/59 45/59 45/59 45/59 45/59 45/59
M – Stack 523 534 548 565 585 600
N – Reach 376 380 386 393 401 412

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.