fbpx

Rock Machine Gravelride CRB 900: Extrémen gravel

2020-tól a Rock Machine kínálatában már karbonvázas gravel bringa is található a Gravelride CRB 700 és 900 személyében, mindkét modell folytatja a gyártó hagyományait, azaz kicsit más, mint egy átlag gravel kerékpár, kicsit extrémebb, keményebb terepre is alkalmasak, persze csak a kategória határain belül. Még tavaly nyáron az elsők között szerencsénk volt tesztelni a Gravelride CRB 900 egyik első szériagyártás előtti modelljét, melyről most beszámolunk nektek.

Rock Machine Gravelride CRB 900

Rock Machine Gravelride CRB 900

A Rock Machine mindig is más úton járt, mint a kerékpármárkák többsége, tipikusan az a márka, akik a teljesítményorientált kerékpározás helyett az élménybringázást helyezik előtérbe. Ezt egyébként rendszeresen kihangsúlyozzák, de valójában elég csak ránézni a palettájukra és láthatjuk, hogy rengeteg “fun” bringa található a kínálatukban, ballonos gumik, lapos szögek és sok-sok szín teszi élvezetessé a Rock Machine kerékpárokat. Így nem volt kérdés, hogy a gravel kategóriába és belecsempésznek egy kis Rock Machine életérzést, hogy ne csak a klasszikus gravel utakra legyünk korlátozva, hanem az észszerű határok keretein belül képesek legyünk bárhol használni a kerékpárunkat.

Keresztül a mezőn

Rendszeresen olvasóink biztos emlékeznek a 2018-as Rock Machine Gravelride 700 tesztünkre, mely nem véletlenül kapta a “Zúzós gravel bike” címet, 650b-s kerekkel, dropper posttal és széles gravel kormányával egy igazi minden terepre alkalmas koskormányos bringa volt. Az arra a vázra épült alu modell a mai napi elérhető a gyártó kínálatában, viszont 2020-ra megjelentek a karbonvázas modellek, melyek formában mindenképpen újat hoztak, de továbbra is a terepre is alkalmas gravel vonalat folytatták.

A 2020-as Rock Machine újdonságok bemutatóján találkoztam a Gravelride CRB 900-zal, ami egyből felkeltette az érdeklődésémet lévén elég sok időt töltök gravel kerékpár nyergében. Külsőre teljesen más lett, mint az alu változat, ha messziről nézem akkor akár országúti is nézhetném, míg az aluvázas modellek inkább egy montira emlékeztettek.

Három dolog fogott meg rajta azonnal:
-az egyik, a támvilla-nyeregvázcső-felsőcső találkozás. Jól mutat, ahogy a nyeregvázcsövön keresztül oldalról a felsőcsőbe csatlakoznak támvillák, és ezt még az integrált nyeregcsőbilincs letisztult látványa is feldobja.
-a másik, a villa formailag integrálódik az alsócsőbe és a fejcsőbe. Országútiknál aerodinamikai szerepe van általában ennek, gravelnél pedig inkább csak formai. A lényeg, hogy jól néz ki, bár a bringamosás lehet nem annyira egyszerű emiatt 🙂
-a harmadik, a fejcső. Szemből nézve látható, hogy a fejcső közepe keskenyített. Ez is inkább formai elem egy gravel bringánál, de mindenesetre szerintem stílusos.

Rejtett bovdenek

A formák néhol országútisak, de valójában vérbeli gravel bringa a Gravelride CRB 900, rengeteg csomagtartó- és sárvédő szem, nagy sárférőhelyek és stabil geometria jellemzi a bringát. A váz tulajdonságait illetően ezen a szinten a belül vezetett bovdeneket és átmenőtengelyeket már említeni is felesleges, hiszen alapkövetelmény. Igazából bármilyen gravel bringát lehet építeni a karbon Gravelride modellekre, mert a nagy sárférőhely miatt 700-as és 650b-s kerekkel is lehet használni, emellett első váltót is fel lehet szerelni, tehát nem vagyunk feltétlenül az egytányéros rendszerekhez kötve.

Rival szett a tesztbringán, a boltokban már GRX-szel kapható

Az említett 2020-as Rock Machine bemutatón tesztelni is volt lehetőségem a Gravelride CRB 900-at, de azt meg kell jegyeznem, hogy ott más alkatrészekkel szerelték a tesztelhető bringát, mint végül ahogy a boltokba került vagy mint ahogy ki volt állítva a teremben. A legjobb példa, hogy ahogy a képeken láthatjátok a proto tesztbringa még Sram Rivallal volt szerelve, ezzel ellentétben a boltokba már Shimano GRX-szel érkezett. Mondhatnánk, hogy óriási a különbség a két szett között, de be kell vallani, hogy az élményt nem befolyásolja, mindkét rendszer vált és a fékek is fognak, valójában teljesítmény szempontjából nincsenek egymástól távol, személy szerint a GRX-et jobban kedvelem, de van ismerősöm, aki a Rivalt választaná.

Az első pár méteren két dolog tűnt fel egyből, az egyik, hogy a kormány számomra széles, a másik pedig, hogy a Gravelride CRB nem egy cyclo-cross alapokra épült gyorsan forduló bringa, hanem inkább egy stabilitásközpontú gravel bike, ami csomagokkal vagy terepen is megbízhatóan irányítható. Egyébként a széles, kifelé nyíló kormány is azért került a Gravelride-ra, hogy az akadályok nehezen tudják kicsavarni a kezünkből a kormányt.

WTB Resolute 42-es gumik

A Gravelride CRB 900 kényelmes bringa, a váz érezhetően csillapít, de hatékony a kategóriájához mérten, a komforthoz még pluszban hozzájárulnak a ballonos WTB gumik, a tesztbringán 42-es Resolute külsők voltak, de a gyári specifikáció szerint 45-ös Riddlerekkel kapható, ami még jobb választás is, extra kényelem és gyorsabb haladás az alacsony mintázata miatt.

Integrált nyeregcsőbilincs

A stabilitást már többször említettem a cikkben, ami fontos tulajdonsága a Gravelride CRB-nek, viszont emellett kellően sportos helyzetet is el lehet foglalni a bringán, tehát például országútiról átülve sem fogja az új tulajdonos azt érezni, hogy egy montira ült fel, bár a kerékpár terepező képességei is igencsak jók, amikhez a jó alkatrészválasztás is hozzájárul.

Első váltó fogadására is alkalmas

Hol tudnám elképzelni a Rock Machine Gravelride CRB 900-at?
A gyári felszereltséggel mindenképpen a földutakra és könnyű, közepes nehézségű terepre ajánlanám, de akár csomagos túrákra is jó választás lehet. Viszont egy kormány és gumicserével már aszfalton is igazán elemében érezheti magát rajta az ember. A Gravelride CRB 900 egy igazi all-rounder gravel bringa egy kis Rock Machine életérzéssel megfűszerezve.

További képek:

 

Ajánlott fogyasztói ár: 999 000 Ft
További információkért kattints ide.

A cikk a Rock Machine magyarországi forgalmazója a Bike Logistics Kft jóvoltából készült.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo