fbpx

Rock Machine Blizz INT e90-27+ teszt – A zúzós e-bike

Az európai trendeknek megfelelően az elmúlt időszakban a Rock Machine is beleerősített az e-bike vonalba. Természetesen az elektromos rásegítéses modellek is tökéletesen passzolnak a gyártó már jól megszokott extrémebb arculatába. Tesztünk alanya, a Blizz e90-27+ is a lejtőkön érzi magát igazán otthon, de erős motorjának köszönhetően könnyedén feltekerhetünk vele a meredek emelkedőkön is.

A 2018-as és a 2019-es Rock Machine újdonságokat bemutató cikkeinkben is már említettük, hogy a gyártó e-bike modelljeinek száma rohamosan növekszik, sőt a teljes palettára vonatkoztatva az új modellek jelentős részét már ezek a bringák adják, ami a többi gyártóval összehasonlítva teljesen normálisnak mondható, mivel Magyarországtól nyugatra itthoni szemmel nézve hihetetlen mennyiségű elektromos rásegítéses kerékpárt adnak el. A Rock Machine az e-bike-okat is a “hagyományos” kerékpárjai mintájára tervezi, lényegében eljutottunk oda, hogy szinte minden modellnek már van pedelec párja is.

A Rock Machine Blizz INT e90-27+ a Flash E-series család tagja, melybe a gyártó e-bike-jai tartoznak. A modell neve beszédes, nem csupán fantázianevek egymás után pakolása, minden egyes jelölésnek megvan a saját jelentése, Blizz a modell neve, mely a Rock Machine agresszív merevfarú kerékpárja, az “INT” a teljesen integrált akkumulátorra utal, az e90-ből az “e” az elektromos a “90” pedig a felszereltség típusa (minél magasabb a szám annál jobb alkatrészekkel szerelik), a “27+”-ot senkinek nem nehéz kitalálni, a gumiméretet jelöli.

E-BLIZZ_alsocso

A Rock Machine az e-bike-jait gyakorlatilag a hagyományos párjuk geometriájával tervezi, ezért is lesznek az elektromos rásegítéses modellek is olyan remekül irányíthatóak, mint a normál verziók. A tesztünk alanya is csak minimálisan tér el geometriában a motor nélküli Blizz-től, így megtartva annak lejtőző- és mászó tulajdonságait. Tavaly már írtunk róla, hogy a legnagyobb kihívás ezen e-bike-ok megalkotásakor az alsócső megtervezése volt, egy olyan alsócsövet kellett létrehozni, melyben teljesen elfér az akkumulátor, viszont mindezt anélkül, hogy a cső meggyengülne. Végül úgy oldották ezt meg a tervezők, hogy a felnikhez hasonló öt kamrás “csövet” készítettek, mely megfelelően erős. A Rock Machine-nál büszkék erre a megoldásra, sőt azt is elmesélték, hogy ez az elem ugyanott készül, mint egyes Apple alkatrészek, tehát a minőségre biztos nem lehet panasz. Az akkumulátort egyébként egy erős nejlon takaró lemez fedi, ami jól ellenáll a behatásoknak.

sharkspine

A Blizz e-bike változatánal is megfigyelhető a Sharkspine EVO (cápagerinc váz) kialakítás, ahol a felsőcső a fejcső utáni szakaszon ívesen megtörik (akárcsak egy cápa feje), ennek köszönhetően a váz jobb rezgéselnyelő-képességgel rendelkezik, mint a hagyományos kialakítású vázak. A törés után a felsőcső a régebbi évek modelljeihez képest meredekebb esésű, ennek egyértelmű célja az alacsonyabb átlépési magasság elérése volt, kisebb méretű vagy rövidebb lábú emberek is képesek nagyobb vázakat használni, ezenfelül technikás terepen is több helye marad a kerékpárosnak a felsőcső fölött mozogni. Azért, hogy az alacsony átlépési magasság mellett is normál hosszúságú nyeregvázcsövet tudjanak használni a nyeregvázcső-felsőcső csatlakozás egy erősítést kapott, amivel még inkább hasonlít a váz egy cápa hátára.

A Blizz INT e90-27+ az elektromos Blizz-ek között a topmodell, bár felszereltségét tekintve a motoron kívül nem csúcskategóriás alkatrészekből épül fel, mellyel elérhető szinten tartotta a gyártó az árát, mindamellett, hogy a használati értéke szinte egyáltalán nem csökkent. Jó példa erre a SR Suntour Raidon 34 modellje, melynek működésére nem lehet panaszunk, állíthatjuk rajta a visszaútcsillapítást, találunk rajta lockout-ot és az erősebb kerekek érdekében Boost szabványú agyakat fogad.

A váltást és a meghajtást három márka termékeire bízta a Rock Machine, SLX váltókarral, XT hátsóváltóval terelgethetjük a KMC láncot a 11 sebességes Sunrace soron. A hajtómű természetesen Shimano, az E8000 STePS rendszer része és ha már a meghajtásról írok akkor a rásegítést sem szabad kihagynom, komplett E8000 szett dolgozik a Blizz-ben, mechanikus váltóval, de a kormány bal oldalán is találunk váltókarhoz hasonló szerkezetet, mely arra szolgál, hogy a StePS rendszert vezéreljük vele.

A Tektro fékek sokaknak elsőre szokatlannak tűnhetnek, én sem használtam még ezelőtt HD-M745 fékeket, de előjáróban annyit elmondhatok róluk, hogy a plusz tömeg ellenére 180-as tárcsákkal sem volt gond velük, szépen tették a dolgukat.

A kerekek tökéletesen illenek az összképbe, a Shimano 6010-es agyakra fűzött WTB Scraper i35 felnis kerekeken a WTB Vigilante 27.5×2.65″ TCS LHG gumik feszülnek, melyek arra lettek tervezve, hogy minden körülmény között megfelelő tapadást biztosítsanak.

A kiegészítők (kormány, stucni, nyeregcső) a saját márkás nyerget kivéve mind a Race Face-től kerültek ki, az Aeffect 125 mm dropper nyeregcső jó szolgálatot tud tenni a technikás lejtőkön, anélkül állíthatjuk a kormányról, hogy leszállnák a bringáról.

A sok-sok mese után már gondolom mindenki kíváncsi, hogy milyen menet közben ez a hajnal színében pompázó bringa. Röviden jellemezve, síkon, emelkedőn minimális erőbefektetés mellett is hihetetlenül gyors, lefelé pedig még gyorsabb.

Használat előtt az alsócsövön található gombbal be kell kapcsolni a STePS rendszert és máris indulhatunk, az akkumulátor töltöttségét a kormányon található kijelzőn és az alsócsövön is láthatjuk, ha hosszabb útra indulunk akkor mindenképpen érdemes feltölteni teljesen az akkut, hogy ne érjen váratlan meglepetés minket a hegyen. Indulás után kb 4-5 tekeréssel már 25 km/h-val száguldhatunk, amit akár emelkedőn is tudunk tartani, ha elég erősek vagyunk vagy elég rásegítést használunk (pl BOOST módban elég komoly teljesítménnyel segít a rendszer). Síkon akár elég lehet az ECO mód is, mi pl a teszt során azzal játszadoztunk, hogy 25 km/h-val haladtunk, melynek következtében folyamatosan ki-, bekapcsolgatott a rásegítés. Persze nem síkra tervezték ezt a rombolót hanem komoly terepen érzi magát elemében.

Felfelé sem kell aggódnunk, ha a Blizz INT e90-27+ van alattunk, olyan emelkedőkön tudtam vele felmenni, amin hagyományos bringával esélyem se lett volna. BOOST mód bekapcsol és a legdurvább falakon is felhúz a Blizz. Mondanám, hogy irányításra kicsit lomha felfelé, de nincs így, mivel olyan tempót tudunk vele felfelé is menni, aminél nem érezhető a lapos fejcsőszög. Nehéz bármi negatívumot is mondani a mászóképességéről, mert a rásegítés lényegében bármit megold és a hobbi bringások is képesek lesznek olyan tempót diktálni, amire eddig csak a profik voltak.

A Shimano E8000 rendszere az egyik legjobb a pedelecek piacán, szoftveresen és hardveresen egyaránt jól megépítette a Shimano. Nagyon gyorsan, jól érzékeli a rendszer, hogy éppen milyen erővel terheljük a pedált és annak megfelelő rásegítést ad, pl ha jobban odalépünk akkor a rendszer is nagyobb erőt ad (így lehet vele véletlenül is gyönyörűen egykerekezni) és nem késlekedik negyed vagy fél fordulatot, hanem teljes mértékben együtt él a bringással.

Lefelé egy elpusztíthatatlan tank a Blizz, a nagy gumik, az eltalált geometria kitűnő lejtőző képességet biztosít, még úgyis, hogy 23 kg a bringa tömege. Kicsit érezhető, hogy kanyarokban nem olyan fürge, mint a normál verzió, de gyorsan megszokható. A levegőben is stabil, persze az elején érdemes odafigyelni, mert a súlypont máshol lesz.

A teszt során elgondolkoztam azon, hogyha lenne egy ilyen bringám akkor valószínűleg a kisebb szintkülönbséget tartalmazó bike parkokban biztos nem használnék felvonót, mert simán felvisz a hegyre a Blizz (tavaly a Rock Machine egyik menedzsere szintén nem használt felvonót Kalnica-n, hanem gond nélkül feltekert a sípályán a hegytetőre, ráadásul gyorsabban, mint ahogy a felvonó felment.

A Rock Machine Blizz INT e90-27+-t azoknak ajánlanám, akik a lejtők szerelmesei és valamilyen okból csak lassan, illetve nehezen tudnának normál kerékpárral feljutni hegyre és szükségük van egy olyan bringára, amivel a legmeredekebb hegyek is meghódíthatók, hogy utána lezúzhassanak róluk.

Részletes specifikáció, geometria és további információk a Rock Machine oldalán.
Ajánlott fogyasztói ár: 1 299 900 Ft

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.