Amikor egy kerékpárverseny hátterét próbáljuk bemutatni, általában a bringákat, szerelőket fényképezzük, most azonban kivételt teszünk: jöjjenek a Mallorca Challenge kísérőkocsijai!
Egy kísérőautó több funkciót teljesít a kerékpársportban, sok követelménynek kell megfelelnie, bár a nagy költségvetésű csapatoknál elsősorban a versenyeken és edzéseken kísérik a bringásokat. Amiben minden profi teamcar megegyezik: nagyméretű kombiból építik őket.
A Jaguar XF Sportbreak-től egészen a kedvezőbb árú Skodákig találkoztunk kísérőkocsikkal, utóbbi márkát használja a legtöbb csapat. Pedig a jaguaros luxus kifizetődő lehet az 5-6 órás szakaszokon, hiszen a szerelők a hátsó ülésről pattannak ki a cserekerekekkel, és nem mindegy, hogy a verseny hajrájában elcsigázottan, vagy a lehető legfrissebben végzik a dolgukat döntő pillanatban.
Szintén fontos az erős motor, tökéletes futómű, hiszen a versenykörülmények között iszonyú kemény „rally” zajlik a kísérőautók között is a szerpentineken, nagy kanyarsebességekkel. No meg a magas szintű vezetői tudás is elengedhetetlen, a sportigazgatóknak külön teamcar-vizsgát is kell tenniük.
A kísérőautókat telezsúfolják a legkülönbözőbb elektronikai felszerelésekkel is, ilyen szempontból egy katonai jármű szintjén vannak. Csapatrádió, versenyrádió, melyekhez tökéletes adó-vevő rendszer szükséges, valamint műhold-vevő, ugyanis ha van, a televíziós közvetítés is élőben megy a teamcarban.
Az egyik legfontosabb tartozék a kerékpár- és a keréktartó, ezeket erre specializálódott műhelyek készítik, a profi csapatok nem használnak kereskedelmi forgalomban kapható kerékpárszállítókat. Versenyen fontos, hogy a négy külső tartó egy mozdulattal nyitható és zárható legyen, a befogó rész kompatibilis legyen a legkülönbözőbb keresztmetszetű vázcsövekkel, ugyanakkor stabilan tartsa a kerékpárt.
További kísérőkocsik a parkolóban:
Facebook-galéria: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.728169197217111.1073741853.133666210000749&type=1
.