fbpx

Opel Combo Life – Amire egy bringás (család) csak vágyhat

Rendhagyó módon nem kerékpár, hanem autó teszttel jelentkezünk, ám kicsit abban az örömteli helyzetben érzem magam, hogy gombhoz választhatok kabátot. A Tormási Autóház Opel részlege rendelkezésünkre bocsátotta flottájából az új Opel Combo Life modelljének XL változatát, mely pontosan az a kabát, amelyre egy bringásnak, egy családnak, vagy egy bringás családnak okvetlen szüksége lehet.

Sztori:

Sokan tudhatják, hogy négyesikrek születtek a PSA csoport és a Toyota égisze alatt, vagyis a lemezek alatt a négy autó szinte megegyezik. Az Opel hazai viszonylatban az egyik legjobb emlékeket idéző márkanév, egyrészt ezért is lehet, hogy a Combo-ra adták le a legtöbb rendelést a tesók közül, másrészt mivel idén 120 éves fennállását ünnepelte a cég, így igen jó ajánlatokba lehetett belefutni a Best csomagajánlat keretein belül.

Külcsín:

Az autó nagy, illetve elég nagynak tűnik. A tesztelt XL verzió 475cm hossza viszont nem hosszabb, mint egy jelenleg futó középkategóriás kombi. Csak magasabb, ami olyan térérzetet garantál, amivel ha épp nem a család bringáit viszed, te lehetsz a település fél ificsapatát szállítmányozó partner. A szépség nyilván szubjektív, de az biztos, hogy márkaarculatba illő arcot varázsoltak neki, összetéveszthetetlenül opeles lett. A második üléssor megközelítését kétoldali tolóajtó biztosítja, ez nem csak gyerekszállítás szempontjából szerencsés, hanem kisebb-nagyobb eszközeink beszuszakolását is segítik.

Motorizáltság:

A motorpaletta két motortípust, egy benzines és egy dízel erőforrást kínál különböző teljesítményszintekkel. Az 1.2 literes benzines PureTech motor talán kevésnek tűnhet egy ekkora homlokfelületű autóhoz, de a felhasználói vélemények masszívan dicsérik az év motorjának választott kis háromhengerest. 110 illetve 131 lóerővel 6-os manuális, vagy 8 gangos automatával választhatjuk, úgy ahogy a legerősebb, 131 lóerős 1.5 literes BlueHDI dízelt is. Létezik a spórolós 75 lóerős és egy 100 lóerős dízel verzió, ám ezek a menettapasztalatok tudatában, illetve a hozzájuk társított karcos 5 sebességes manuális váltó miatt inkább a kerülendő típusok közé tartoznak. Nálam a 1.5 BluHDI 131 lóerős változata járt, melynek csúcsnyomatéka 300Nm@1750RPM, így mondhatni dinamikusan mozgatja a bódét még sok személlyel, vagy bringával megrakva is, bár teljes kihasználtság esetén autópálya tempónál már nem olyan rugalmas.

Belbecs:

Már az előző szériák is híresek voltak praktikumukról és kiváló térkihasználásukról, amin csak javítottak az új modell bemutatásával. Ráadásul kétféle karosszériaváltozatban érhető el: az M változat 440cm, az XL 475cm hosszúsággal rendelkezik, mindkettő alkalmas 7 ülésesként üzemelni, bár értelmezhető rakteret 7 üléssel csak a hosszabb verzió biztosít. A székes üléspozíciót leszámítva elég személyautós kezelhetőséget és műszerfalat kapunk, az opciós lista pedig olyan bőséges mozgásteret enged a különböző extra- és biztonsági opciók variálhatóságában, amit szintén nem szokhattunk meg egy kisteher alapú jármű esetén.

De jelen körülmények között talán nem is ez a traktus a legfontosabb: az igazi ütőkártya a hátsó részben rejlik, ugyanis az öt üléssel sem kicsi rakteret tovább bővíthetjük a középső sor síkba döntésével, így olyan mélységet kapva, ahol két raklap is elfér. Tényleg, a teher változat kapacitása két EUR raklap. Az első ülések pöffeszkedő beállítással is 210cm feletti egységes hosszúságú tárgy behelyezését teszik lehetővé.

Gyakorlat:

De hogy ez számunkra mindez miért fontos? Ez a hatalmas bendő egyben nyel el kerékpárokat. Igen, akár trekkinget is, bár nem feltétlenül ez a legpraktikusabb módja a szállításnak, ha több bringát is viszünk. Neki lehet állni milyen módon a legkényelmesebb a saját bringák elhelyezése, de a három gyerekbringa mellett a fél raktért megmarad 5 ülés esetén. Két felnőtt bringa szállítása esetén az első kerekek kiszerelésével egy, de maximum két ülés ledöntése elégséges, és a raktér fele szintén megmarad. Egy komplett 5 fős család bringaállománya kényelmesen bepattintható, bár esetemben ekkor csak három ülőhely maradt. Egész biztos vagyok benne, hogy van az a logikus elrendezés, ahol 5 ülőhellyel be lehet varázsolni az 5 kerékpárt.
A tetősín ugyan adott, de egy 180cm magas autóra saját részről már nem tennék semmit, legfeljebb tetőboxot. Ha igazán urizálni akarunk, és nem tartunk a vonóhorog használatától, akkor is a Combo lesz a megfelelő választás, ugyanis csak erre kérhető gyárilag fix vagy leszerelhető vonóhorog. Szóval egy hármas szállítóval megtoldva a konvojt, kényelmes 6 személlyel, cuccokkal és bringákkal utazhatunk a következő családi bringázásra, vagy néhány haverral a hétvégi versenyhelyszínre.

Nyakunkon a CX szezon, ázós-fázós-didergős futamok után milyen jó lenne csak lazán behajítani a csomagtartóba komolyabb szétszerelés nélkül, ugye? Pláne te leszel a pálya sztárja, ha megtudják, hogy nálad be lehet dugni a 230V aljzatba a vízforralót némi lélekerősítő teavíz reményében. Bár a tesztautóban nem volt benne, de ez is rendelhető és nem is túl drága opció.

Menettapasztalatok:

Az autó mintegy 1000 kilométert futott nálam, ez remek apropó volt, hogy megtapasztaljam az előnyeit és a hátrányait. Az előnyei közt említhető a tágassága, többcélú használhatósága és gazdag felszereltsége. Vezetni meglehetősen egyszerű, kicsit sem zavaró a hossza, könnyen megszokható amiben persze nagy segítség a nagy rakás vezetéstámogató rendszer. A fentebb említett (Enjoy) Best felszereltség már élből tartalmaz első-hátsó parkradart, tolatókamerát, sávtartó asszisztenst, tempomatot, de kényelmi extraként fűthető kormánykereket és persze első ülésfűtést, a nyári melegekre kétzónás automata klímát is. Multimédiára sem lehet igazán panasz, a 8″ érintőkijelző Android Auto és Apple Car kompatibilis, egész elfogadhatóan szól. 6 sebességes manuális váltója egy cseppet hosszú úton jár, de akadásmentesen, jól kapcsolható.

Menetkomfortja rendben van, de persze nem kanyarvadász futómű dolgozik alatta, némi megszokást igényel. Aki nem éli az ilyen jellegű célautókat az azt mondaná billegős, de számomra ez bőven a vállalhatóság korlátain belül mozog. A motor kulturáltan duruzsol, kevés hang jut be az utastérbe, még autópályán is emberi hangnemben tud kommunikálni az első és az utolsó sor. Nyilván a dízelségét nem lehet véka alá rejteni, de egy ekkora kasztnihoz bizony ez a karakterisztika áll a legközelebb. Fogyasztása 7 fővel,  130-150km/h körüli utazótempóval 500 kilométerre vetítve 7 liter volt, viszont két személlyel és 110-es tempóval 6 liter alá is becsúszott 100 kilométeren.

Hátrányként magam részéről az üléseket hoznám fel. Picit rövidek az ülőlapok és a comb alátámasztása sem túl markáns. Ezen észrevétel ellenére sem volt probléma egybefüggően autókázni 2×250 kilométert vele, ezt valószínűleg csak a megszokás mondatja velem. Valamelyest kárpótol a komfort vezetőlülés kartámassszal és állítható deréktámasszal.

Pro Tipp:
Ha autóban gondolkozol akkor érdemes lehet körbejárni a közeli kereskedéseket, nem is feltételen a legjobb ajánlatért, hanem a legjobb értékesítőért, aki végigkíséri az egész folyamatot és “fogja a kezed”, nem csak a megrendelés leadásáig.

További információért és segítségért bátran forduljatok a Tormási Autóház Opel részlegén ténykedő Lőrincz Lászlóhoz, aki igazán készségesen állt rendelkezésünkre kérdéseinkkel kapcsolatban. Amennyiben a közösségi média kollektív erejében hiszel, nyugodtan látogasd meg az idevágó csoportot, ahol tulajdonosok és leendő tulajdonosok cserélnek eszmét.

 

További képek:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo