fbpx

Northwave Flash Carbon országúti cipő teszt

Országúti cipőt választani nem könnyű dolog. Legyen merev a talpa, tartson jól a sarka, egyenletesen szorítson a fűzőrendszer, ne legyen hideg ősszel, de túl meleg sem nyáron… ja és mindezek mellett az sem árt ha kényelmes, hiszen van amikor egész nap ebben vagy.

És persze sokaknak egyáltalán nem csak ennyi, vagy nem ez a választási szempont. Az elmúlt két évet egy Extreme Road-dal nyomtam le, és ugyan nagyon könnyű, és nagyon merev, de túlzottan versenyzős. Mind a szabása, mind a kényelme. Tufi kollégám pedig meg volt vele elégedve, hiszen ő meg versenyző, addig van a lábán, amíg 100%-ot kell nyújtania, és ennyi. Én ellenben simán túrázom országútival, van hogy egész nap a lábamon van, teljesen más a követelmény. A kényelem érdekében engedek a súlyból vagy éppen a merevségből.

Ezért idén a Flash-re esett a választásom, méghozzá nem is a karbon talpas kivitelre, hanem a karbonnal erősített üvegszálasra. Egyrészt sokkal megfizethetőbb, így talán nagyobb érdeklődésre tarthat számot, másrészt valami túrázós, sportolós cipőt szerettem volna ami színben „mindenhez” megy. A Flash sem „olcsó”, hiszen 49 990 Ft a végfelhasználói ára, de sajnos ma egy minőségi országúti cipő ennyibe kerül, ha nem alapmodellt szeretnél. És bizony ez nem az. Attól, hogy valami nem fulkarbon talpas, még lehet nagyon jó.

A talpa a durva kiképzés ellenére is gyakorlatilag sértetlen!

Az SLW2-es kábeles „cipőfűző” rendszert már megszerettem az Extreme Road-nál, csak ott kettő van belőle. Tény, hogy egyenletesebben feszít a két külön tekerő, de igazából az egy is elég. Egyedül annyi a trükk, hogy egy ujjal érdemes felfelé húzni a damilt, hogy ne a felsőrész szoruljon először. Ellenben nagyon szeretem, hogy menet közben is könnyen tudom állítani a szorosságát, amire azért néha szükség van. Beledagad kicsit a lábad, vagy éppen fázik, vagy csak nem jól lőtted be induláskor a feszességet. Nekem konstans problémám, hogy elindulás előtt túl lazára húzom. Ezt menet közben csak 1 másodperc korrigálni.

A sarkán csúszásgátló szövetet találunk

A talp megfelelően merev, persze érzek különbséget a kétszer annyiba kerülő Extreme Road-omhoz képest, de az én céljaimra bőven elég. Mentem vele Tour de Zalakaros hosszút is, persze a magam hobbista szintjén, tekertem vele alpesi hágókon és sok-sok kilométert itthon. Nem zsibbad a talpam benne (kétféle talpbetétet is kapsz hozzá!), és a szellőzése is megoldott. A talp lyukacsos, NRG Air névre hallgat és öt szellőzőnyílással rendelkezik. Az orrán és sarkán csúszásgátló gumik találhatóak, ami nagyon jól jött a fotózások alkalmával. Szerintem 5x többet sétáltam a cipőben mint általában azok, akik ilyen kategóriát vesznek.

Perforált felsőrész

Felőrésze Biomap Aero Overlap fedőnéven fut, ami azt jelenti, hogy nem klasszikus „két fél” felsőrész van, hanem a cipő belső oldala áthajlik a jobb oldalra. Ez a szellőzés szempontjából kicsit hátrányosabb mert nem jut be annyi levegő, viszont biztosan aerodinamikusabb. Az előbbi nekem lényegesebb szempont. A zoknimon látható tekerés után, hogy nagy melegben, 30 fok fölött, jobban izzad a lábam benne mint az Extreme Road-ban, viszont nem vészes a különbség, főleg úgy, hogy fekete színű a perforált felsőrész. A tavaszi hűvös napokon viszont ideális volt, tehát akinek nincsen háromféle országúti cipője, vagy nem szeret kamáslizni mint én, annak jó választás lehet.

Szellőzőnyílások a talpon

A cipő az elmúlt fél évet gond nélkül túlélte, a talpa meglepően jól néz ki ahhoz képest, amit művelek vele (murván sétálás), sőt szemre jobban néz ki mint az Extreme Road-om egy hónap után. Miért? Azért mert ennek flanc mentes sima fekete alapanyaga van, nincsen rajta a szép fényes lakkozás, amin minden karc sokkal durvábbnak néz ki mint valójában. A puha tapintású, nubuk szerű felsőrész nagyon érzékeny a koszra, és tisztítani is nehezebb mint a „sima” bőr cipőket. Ellenben sokkal szebben néz ki (szubjektív), elegánsabb. A sarkamat nagyon jól megtámasztja, és iszonyatosan kényelmes volt. Sokkal kényelmesebb, mint az Extreme Road. Az nagyon jó egy néhány órás edzésre vagy versenyre, de utána alig várom, hogy levegyem. Ebben 8 óra bringázós, kajálós, fotózós túra meg sem kottyan. Ebben nagy szerepe lehet a lábamnak és a kaptafának is. Széles lábfejem van, magas rüszttel, az Extreme Road pedig keskeny alacsony kaptafájú. Az SLW2-es tekerőnek a magas rüsztöm meg sem kottyan, miközben a Shimano SH-R171-es cipőn csatját alig tudom bekattintani, pedig már a szélső állásban van. Ha pedig 8-as helyett 10-es merevségi indexűt szeretnél akkor válaszd a karbon talpas kivitelt.

Forgalmazó: Bikefun Hungary Kft.

Elérhetőség:
http://www.bikefun.hu/product/cipo-northwave-road-flash
http://www.bikefun.hu/product/cipo-northwave-road-flash-carbon-fekete

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo