Augusztus 24. és szeptember 15. között a kerékpáros világ szeme Spanyolországra szegeződik, a világ egyik legnagyobb körversenyén, a Vuelta a Espanán csapnak össze korunk meghatározó országúti kerékpárversenyzői. Az útvonalban 2019-ben sem csalódhatunk, az átlagnál több hegyibefutóknak és a forróságnak köszönhetően biztosan izgalmas csatákat láthatunk az összetett menők között. Lássuk az útvonalat!
A 2019-es Vuelta Torreviejában kezdődik egy csapatidőfutammal, ahol egy 13,4 km-es pályán mérik össze erejüket a csapatok, a pálya sík, de mivel közvetlenül a tenger mellett halad így az erős szél bekavarhat a végeredménybe.
Másnap már egy közel 200 km-es szakasszal folytatódik a verseny, ahol várhatóan nem a sprintereké lesz a főszerep, ugyanis 2. és 3. kategóriás emelkedőket is tartalmazni fog az útvonal, ráadásul az utolsó 2. kategóriás hegy 30 km-rel található a cél előtt, amit nem biztos, hogy ki fognak bírni a gyorslábú sprinterek.
A 3.-4. szakasz óriási hegyekben nem fog bővelkedni, a szervezők a kisebb emelkedők ellenére síknak nevezik őket , ezeken a napokon biztos el fog menni egy-egy szökevény csapat, akiket a cél előtt be fog kebelezni a mezőny és a végén mezőnyhajrán fog eldőlni a szakasz végeredménye.
Az 5. szakaszon elsőként láthatjuk az összetett menőket versenyezni egymással, ez a nap tipikusan a Vueltára jellemző útvonalat kapta, egy hosszú dombos szakasz egy nehéz elsőkategóriás hegyibefutóval végződik, a 11,1 km hosszú, átlag 7,8%-os hegy nem lesz könnyű falat a mezőny számára.
A 6. szakasz is hasonló lesz az előző naphoz, de a végén csak egy harmadik kategóriás emelkedő vár a versenyzőkre. Esélyes, hogy egy szökevény csoport próbál majd hazaérni ezen a szakaszon.
A 7. szakasz sem lesz egy sétagalopp, bár az útvonal első fele teljesen sík, a szakasz második felében 3.-2.-3.-2. kategóriás hegyek sorozatát kell leküzdeniük a versenyzőknek, amit a végén egy elsőkategóriás hegyibefutó koronáz meg.
A 8. szakasz 167 km-es távján lesz lehetősége pihenni a mezőnynek, mindösszesen “csak” egy második kategóriás emelkedőt kell megmászniuk az cél előtt kb 30 km-rel.
A 9. szakasz csak 94,4 km hosszú lesz, de annál nagyobb izgalmak várhatóak rajta, a rövid távon 2db első, 2 db második és egy kiemelt kategóriás hegyet kell teljesíteniük a versenyzőknek, és természetesen hegyibefutóval fog végződni a szakasz… Ezen a napon biztos el fog dőlni, hogy kik azok, akik végső összesítettben esélyesek a győzelemre.
A 10. szakaszt egy pihenőnap előzi meg, ami biztosan rá fog férni a mezőnyre a kemény 9. szakasz után. Az összetettben érdekeltek a 10. szakaszon sem pihenhetnek, ugyanis egy 36,2 km hosszú sík időfutam vár rájuk. Ezen napon visszahozhatnak a hátrányukból azok, akik a meredek emelkedőkön nem szerepeltek jól, de a “hegyimanóknál” jobban teljesítenek időfutamon.
A 11. és a 12. szakaszt valószínűleg meg fogják hagyni a szökevényeknek, bár előfordulhat, hogy a kisebb emelkedőket jól bíró sprinterek csapatai ezt megpróbálják megakadályozni és mezőnyhajrára vinni a szakasz sorsát.
A 13. szakaszon ismét a hegyek lesznek a túlsúlyban, 3. és 2. kategóriás emelkedők sora fogja fárasztani a versenyzőket a szakasz során, hogy a végén egy kiemelt kategóriás hegyibefutón küzdjenek meg egymással a legjobbak. Érdekes napnak ígérkezik.
A 14. szakasz a sprintereké lesz, a 188 km-es pályán gyakorlatilag semmi nem áll a sprintbefutó útjában. Egyedül a szél szólhat közbe, mert a tengerhez közeli útvonalat választottak aznapra a szervezők.
A 15. szakasz ismét nagyon nehéz lesz, tökéletes alkalmat teremtve arra, hogy a legerősebbek eldöntsék a versenyt, a 154 km alatt 4 db elsőkategóriás hegyet kell leküzdeniük, természetesen hegyibefutóval a végén.
A 16. szakasz sem lesz könnyebb, mint az előzőnapi 2 db elsőkategóriás és egy kiemelt kategóriás hegyibefutón csapnak össze a 2019-es Vuelta legjobbjai.
Ezután lényegében két nap pihenőt kap a mezőny, a tényleges pihenőnapot egy sík szakasz követi, ahol biztosan nem fog történni semmi érdemleges, maximum annyi, hogy egy nagyobb szökevény csoport ér-e haza vagy a sprinterek csapatai fognak dolgozni a mezőnyhajráért.
A 18. szakaszon nem lesz alakalom túl sok pihenésre, 4 db elsőkategóriás hegyet tettek az útvonalba a szervezők, bár annyiban megkegyelmeztek a mezőnynek, hogy nem lesz ezen a napon hegyibefutó, így még az is előfordulhat, hogy nem fognak támadni az összetettben érdekeltek.
A 19. szakasz ismét a sprintereké lesz, már ha marad sprinter versenyben a Vuelta utolsó hetére, a 165 km-es sík szakaszon az összetettben változás biztosan nem lesz.
A 20. szakasz az utolsó lehetőség arra, hogy valaki változtasson a helyzetén az összetettben, amire a két elsőkategóriás hegy és a hegyibefutó jó alkalmat adhat, bár lehet ekkora már mindenki annyira fáradt lesz, hogy örül, ha meg tudja tartani a pozícióját.
A 21. azaz a zárószakasz már az ünneplésről a sprinterek madridi összecsapásáról fog szólni, így túl sok izgalom nem várható, maximum az utolsó km-eken láthatunk egy kis versenyt.