35 mm-es gumik, integrált világítás, radar, menetes középcsapágyház, ezekkel hódít az új Cannondale Synapse.
2022-re megújult a Cannondale Synapse, az amerikai gyártó endurance kategóriás országútija, ami mindig is azoknak készült, akik egy kényelmes, kissé túrázósabb geometriájú országúti kerékpárra vágytak, de a sebesség élményéről sem akartak lemondani. Az új Synapse is ilyen elvek mentén készült, a kényelmet, a stabilitást és a sokoldalúságot helyezte a fókuszba a gyártó, amikor ezt a kerékpárt megálmodta.
A profik is gyakran mennek már 28-30-as gumikkal, így várható volt, hogy az endurance kategóriában már e fölé fognak menni és nem elégszenek meg a max 32-es gumimérettel, a 2022-es Cannondale Synapse 35 mm-es külsőkkel is kompatibilis. Ennek ellenére gyárilag a 30-as a normál méret, ami jó kompromisszum, még nem túl lassú, de bőven ad kényelmet. Akinek meg ennél többre van szüksége, az akár egy keskenyebb gravel gumit is felrakhat. A geometria a régi Synapse-hez hasonló, hosszú fejcsőnek köszönhetően nem kell millió távtartót rakni a kormányszár alá és az irányítást is magas kormánypozícióhoz hangolták.
Nagy újdonság az integrált világítás, ahol a Lezyne-t hívta segítségül a Cannondale, az első lámpát a kormány alá helyezték, míg a hátsó a nyereg alá került. Az akkumulátor az alsócsövön, a kulacstartó alatt kapott helyett, bármikor levehető és gyorsan feltölthető. Mondhatnánk, hogy nem nagy dolog, hogy gyárilag lámpák kerültek a kerékpárra, de a Cannondale ezt még megfejelte a Garmin Varia rendszerével, tehát radarok dolgoznak a kerékpáron, amik jelzik nekünk már 140 méter távolságból, hogy éppen valamilyen jármű közeledik és a fényerejüket is így változtatják. (Egyébként fékezésre is erősödik a hátsó lámpa fénye, de ezt már elég sok alap lámpa is tudja – szerk.) Többféle modellt kínál a Cannondale a Synapse-ből, az “L” típusjelzésűek világítással vannak felszerelve, az “RL” modellek radar és világítással, míg az “RLE” modelleknél mindent megkapunk. Érdekesség, hogy a német piac annyira nagy szerepet játszik a Cannondale-nél, hogy a német lámpa szabályoknak megfelelő modelleket is külön gyártanak.
Érezhető, hogy az új Synapse-szel a Cannondale már elment a mindenes kerékpár irányába, amit jól bizonyít, hogy sárvédő kompatibilis az új modell, persze a régire is lehetett tenni, de az újnál már kifejezetten figyeltek erre a mérnökök.
A középcsapágyház nem szokott a technikai tartalom középpontjában lenni, de az új Synapse-nél fontos megemlíteni, hogy hagyományos menetes középcsapágyházzal rendelkezik, remélhetőleg vége a Cannondale féle nem túl racionális szabványoknak és nem kell szenvednünk a recsegő középcsapágy miatt és hajtóműválasztást is megkönnyíti a gyártó ezen a lépése. Ezenfelül érdekes, hogy az összes új modell Shimanoval van szerelve, bár más típusoknál is megfigyelhető a Cannondale-nél az óriási Shimano dominancia. (Lehet nem tud szállítani a Sram? – szerk)