Tavaly bemutattuk a Lemonbike.eu webshopot, ahol a vásárlók igényeinek megfelelően építenek személyre szabott kerekeket. A cikk után mi is kipróbáltuk a webshopot és építettünk egy egyedi gravel kerékszettet, sőt még tubeless gumi is kértünk rá, hogy minden szolgáltatás tesztelve legyen. A kerék gyorsan megérkezett, amit tavaly ősz óta nyúztunk egy kicsit mindenféle terepen, hogy lássuk mit bír egy ilyen fűzött (nem gyárilag épített) kerék.
Mostanában az a ritka, ha valaki kereket fűz vagy fűzet magának, a többség a gyárilag épített kerekeket keresi, pedig ha jobban belegondolunk akkor a kerékpárokban található kerekek nagy része nem egy kerékgyártó terméke, hanem valamelyik kerékpármárka gyárában felni+agy+küllőkből fűzött kerék, sőt sok kerékmárka is “csak” fűzi a kerekeket különböző gyártók alkatrészeiből, szóval a gyári kerekeken is bőven van túl élet. Ilyenkor elgondolkozik az ember, hogy van-e olyan szolgáltatás ahol ő maga válogathatja össze az alkatrészeket a saját igényei szerint és egy szakértő épít belőle kereket. A válasz egyszerű, van!
Tavaly ősszel már bemutattuk a Lemonbike.eu webshopot, ahol elérhető ez a szolgáltatás, lehetőségünk van “összekattingatni” egy kereket, amit pár nap múlva már a kezünkben is foghatunk. Kb gyorsabban mint egy helyi szervizben, ráadásul olyan helyről, akik keréképítésre specializálódtak, ezért sem eszközből, sem alkatrészből, sem szakértelemből nincs náluk hiány.
A tavalyi cikk megjelenése kipróbáltam a Lemonbike.eu webshopot, egy egyedi gravel kereket állítottam magamnak össze, amire még gumit is választottam. Szükségem volt egy modernebb gravel kerékre, amin a szélesebb gumik is jól állnak, illetve jól bírja a terep okozta megpróbáltatásokat. Felniből a DT Swiss GR531-re esett a választásom, ami a 24 mm-es belső szélességével már elég széleskörűen használható akár 40 mm feletti gumikkal is, és erősségben is bírni fogja ha időnként odacsapom egy-egy kőhöz. A DT Swiss 350 agyak ár-érték arányban elég jók, nem sokkal nehezebbek, mint a 240-es agyak és hasonlóan strapabíróak, és nem mellesleg jóval kedvezőbb az áruk. Küllőből a Sapim D-light modelljét kértem bele, kerekenként 24 db-ot, ami jó középút az erősség és az alacsony tömeg között. Mivel a webshopban gumikat is árulnak és vállalják a tubelessre szerelést (amit sok kerékpárgyártó nem mer bevállalni…) ezért egy pár Pirelli Cinturato H-t is kértem a kerékre 40-es méretben tubelessként felszerelve folyadékkal feltöltve. Érdekelt, hogy hogyan fog megjönni a kerék, vajon leereszt-e a gumi és a folyadék ott lesz-e szétfolyva a dobozban.
Egy héten belül hozta a futár a kerekeket, ami meglepő, hiszen Lengyelországból érkezik a csomag, ahonnan maga a szállítás is több nap. Gondosan becsomagolva érkeztek egy nagy dobozban, mindkét kerék befóliázva, köztük külön erre a célra kialakított kartonok védték a kerekeket a sérülésektől. A gumik természetesen a kerekeken voltak és a fenti kérdésemre gyorsan megkaptam a választ, nem folyt ki a folyadék, ugyanis a gumik tartották a nyomást, mindkettőben 3 bar fölött volt. Tehát nem fordult elő az, mint ami a tubeless gumiknál időnként megesik, hogy az első éjszaka leeresztenek, valószínűleg az összeszerelés után tesztelték, hogy tartják-e megfelelően a levegőt. Megrázva a kerekeket érezhető volt, hogy nem spóroltak a folyadékkal.
A kicsomagolás után gyors fotózás, aztán már ment is be a bringámba. Szépen futott mindkét kerék, a küllőket megfelelően feszítették meg, a DT Swiss 350 agynak pedig szép hangja van. Az elődjét használom két másik kerekemben is, de az új modellnek jobban tetszik a hangja (egyébként könnyen szervizelhetőek ezek az agyak ha később csapágyat kellene cserélni bennük). A tömegüket nem mértem le a kerekeknek, mert felgumizva, X mennyiségű folyadékkal feltöltve nem sok értelmét látom, a Lemonbike.eu szerint 1740 g a szett, ami reális lehet.
A kerékteszt az mindig egy érdekes dolog, főleg egy többnyire terepre szánt modellnél. Mit lehet róla írni? Működik vagy nem? Szétesik vagy nem? Mindenesetre én úgy voltam vele, hogy mivel nehezebb gravel terepre építettem ezt a kerékszettet ezért egy köves, helyenként inkább montis terepre emlékeztető 100 km fölötti bringázás során avatom fel a Kelet-Bakonyban. Kapott szegény rendesen, főleg a lejtőkön fék nélküli száguldást, ahol választhattam, hogy fogom a kormányt és nem fékezek vagy inkább a rázkódástól fájó ujjakkal fékezek, de zokszó nélkül tűrte a kerékszett. Itthon megforgatva nem lett benne 1 mm-es nyolcas sem, szóval tényleg jó lett a fűzés, a keréképítésnél rendesen “megfeszegethették” a küllőket, hogy a helyükre kerüljenek. Ezután még ősszel párszor kivittem a kerekeket terepre amíg minden száraz volt és problémamentesen működtek. Legközelebb most tavasszal kerültek vissza a bringámba az erdő felszáradásával együtt és remélhetőleg idén egész szezonban ezeken fogok gurulni, persze a gumikat lehet cserélem majd idővel ha elkopnak vagy nagy sár lenne egy versenyen (várható a Pirelli Cinturato H-ról is külön teszt a későbbiekben). Jelenleg szépen futnak a kerekek és van egy olyan megérzésem, hogy a jövőben is így lesz, maximum egy nagyobb esős verseny után, mint pl tavaly a vasvári MK volt lesz szükség csapágycserékre.
Megéri kereket építtetni a Lemonbike-kal?
Egyértelműen igen. Te választhatod ki, hogy milyen alkatrészekből álljon a kereked. Ha bizonytalan vagy akkor szívesen segítenek neked a Lemonbike munkatársai. Akár felgumizva, tubeless folyadékkal feltöltve, sőt még inserttel is kérheted a kerekedet. Pár nap alatt megkapod a kiválasztott kereket biztonságos csomagolásban. És a legfontosabb, profi munkát végeznek a Lemonbike keréképítői, ezért a fűzésre garantáltan nem lesz panaszod.
További információkért keressétek a Lemonbike.eu oldalt.
Gravel kerekek
Országúti kerekek
MTB XCO kerekek
MTB enduro kerekek