fbpx

Megéri egyedi kereket fűzetni a Lemonbike-kal? – Gravel kerékszett teszt

Tavaly bemutattuk a Lemonbike.eu webshopot, ahol a vásárlók igényeinek megfelelően építenek személyre szabott kerekeket. A cikk után mi is kipróbáltuk a webshopot és építettünk egy egyedi gravel kerékszettet, sőt még tubeless gumi is kértünk rá, hogy minden szolgáltatás tesztelve legyen. A kerék gyorsan megérkezett, amit tavaly ősz óta nyúztunk egy kicsit mindenféle terepen, hogy lássuk mit bír egy ilyen fűzött (nem gyárilag épített) kerék.

Mostanában az a ritka, ha valaki kereket fűz vagy fűzet magának, a többség a gyárilag épített kerekeket keresi, pedig ha jobban belegondolunk akkor a kerékpárokban található kerekek nagy része nem egy kerékgyártó terméke, hanem valamelyik kerékpármárka gyárában felni+agy+küllőkből fűzött kerék, sőt sok kerékmárka is “csak” fűzi a kerekeket különböző gyártók alkatrészeiből, szóval a gyári kerekeken is bőven van túl élet. Ilyenkor elgondolkozik az ember, hogy van-e olyan szolgáltatás ahol ő maga válogathatja össze az alkatrészeket a saját igényei szerint és egy szakértő épít belőle kereket. A válasz egyszerű, van!
Tavaly ősszel már bemutattuk a Lemonbike.eu webshopot, ahol elérhető ez a szolgáltatás, lehetőségünk van “összekattingatni” egy kereket, amit pár nap múlva már a kezünkben is foghatunk. Kb gyorsabban mint egy helyi szervizben, ráadásul olyan helyről, akik keréképítésre specializálódtak, ezért sem eszközből, sem alkatrészből, sem szakértelemből nincs náluk hiány.

A tavalyi cikk megjelenése kipróbáltam a Lemonbike.eu webshopot, egy egyedi gravel kereket állítottam magamnak össze, amire még gumit is választottam. Szükségem volt egy modernebb gravel kerékre, amin a szélesebb gumik is jól állnak, illetve jól bírja a terep okozta megpróbáltatásokat. Felniből a DT Swiss GR531-re esett a választásom, ami a 24 mm-es belső szélességével már elég széleskörűen használható akár 40 mm feletti gumikkal is, és erősségben is bírni fogja ha időnként odacsapom egy-egy kőhöz. A DT Swiss 350 agyak ár-érték arányban elég jók, nem sokkal nehezebbek, mint a 240-es agyak és hasonlóan strapabíróak, és nem mellesleg jóval kedvezőbb az áruk. Küllőből a Sapim D-light modelljét kértem bele, kerekenként 24 db-ot, ami jó középút az erősség és az alacsony tömeg között. Mivel a webshopban gumikat is árulnak és vállalják a tubelessre szerelést (amit sok kerékpárgyártó nem mer bevállalni…) ezért egy pár Pirelli Cinturato H-t is kértem a kerékre 40-es méretben tubelessként felszerelve folyadékkal feltöltve. Érdekelt, hogy hogyan fog megjönni a kerék, vajon leereszt-e a gumi és a folyadék ott lesz-e szétfolyva a dobozban. 🙂

Egy héten belül hozta a futár a kerekeket, ami meglepő, hiszen Lengyelországból érkezik a csomag, ahonnan maga a szállítás is több nap. Gondosan becsomagolva érkeztek egy nagy dobozban, mindkét kerék befóliázva, köztük külön erre a célra kialakított kartonok védték a kerekeket a sérülésektől. A gumik természetesen a kerekeken voltak és a fenti kérdésemre gyorsan megkaptam a választ, nem folyt ki a folyadék, ugyanis a gumik tartották a nyomást, mindkettőben 3 bar fölött volt. Tehát nem fordult elő az, mint ami a tubeless gumiknál időnként megesik, hogy az első éjszaka leeresztenek, valószínűleg az összeszerelés után tesztelték, hogy tartják-e megfelelően a levegőt. Megrázva a kerekeket érezhető volt, hogy nem spóroltak a folyadékkal.

A kicsomagolás után gyors fotózás, aztán már ment is be a bringámba. Szépen futott mindkét kerék, a küllőket megfelelően feszítették meg, a DT Swiss 350 agynak pedig szép hangja van. Az elődjét használom két másik kerekemben is, de az új modellnek jobban tetszik a hangja (egyébként könnyen szervizelhetőek ezek az agyak ha később csapágyat kellene cserélni bennük). A tömegüket nem mértem le a kerekeknek, mert felgumizva, X mennyiségű folyadékkal feltöltve nem sok értelmét látom, a Lemonbike.eu szerint 1740 g a szett, ami reális lehet.

A kerékteszt az mindig egy érdekes dolog, főleg egy többnyire terepre szánt modellnél. Mit lehet róla írni? Működik vagy nem? Szétesik vagy nem? 🙂 Mindenesetre én úgy voltam vele, hogy mivel nehezebb gravel terepre építettem ezt a kerékszettet ezért egy köves, helyenként inkább montis terepre emlékeztető 100 km fölötti bringázás során avatom fel a Kelet-Bakonyban. Kapott szegény rendesen, főleg a lejtőkön fék nélküli száguldást, ahol választhattam, hogy fogom a kormányt  és nem fékezek vagy inkább a rázkódástól fájó ujjakkal fékezek, de zokszó nélkül tűrte a kerékszett. Itthon megforgatva nem lett benne 1 mm-es nyolcas sem, szóval tényleg jó lett a fűzés, a keréképítésnél rendesen “megfeszegethették”  a küllőket, hogy a helyükre kerüljenek. Ezután még ősszel párszor kivittem a kerekeket terepre amíg minden száraz volt és problémamentesen működtek. Legközelebb most tavasszal kerültek vissza a bringámba az erdő felszáradásával együtt és remélhetőleg idén egész szezonban ezeken fogok gurulni, persze a gumikat lehet cserélem majd idővel ha elkopnak vagy nagy sár lenne egy versenyen (várható a Pirelli Cinturato H-ról is külön teszt a későbbiekben). Jelenleg szépen futnak a kerekek és van egy olyan megérzésem, hogy a jövőben is így lesz, maximum egy nagyobb esős verseny után, mint pl tavaly a vasvári MK volt lesz szükség csapágycserékre.

Megéri kereket építtetni a Lemonbike-kal?

Egyértelműen igen. Te választhatod ki, hogy milyen alkatrészekből álljon a kereked. Ha bizonytalan vagy akkor szívesen segítenek neked a Lemonbike munkatársai. Akár felgumizva, tubeless folyadékkal feltöltve, sőt még inserttel is kérheted a kerekedet. Pár nap alatt megkapod a kiválasztott kereket biztonságos csomagolásban. És a legfontosabb, profi munkát végeznek a Lemonbike keréképítői, ezért a fűzésre garantáltan nem lesz panaszod.

További információkért keressétek a Lemonbike.eu oldalt.
Gravel kerekek
Országúti kerekek
MTB XCO kerekek
MTB enduro kerekek

Személyre szabott kerekek a Lemonbike-nál

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo