fbpx

Mavic Crossmax SL 650b tartósteszt: Az etalon mountain bike kerék

A különböző tengelyek közül elöl 15QR-rel, hátul 12×142 mm-eressel használtam, de a dobozban ott voltak a különböző adapterek, vagyis hagyományos gyorszárakhoz, vagy 12×135 és 12×142 mm-es hátsó tengellyel is kompatibilissé tehetjük. Az átmenőtengelyek a komplett bringát teszik stabilabbá, de maguk a kerekek is merevek, pedig a Maxtal alumíniumból ISM 4D technológiával (a felnit hidegen, hengerek között formázzák, a terhelés szempontjából ideális keresztmetszeten kívül még az aerodinamikára is figyeltek) készült felnik kimondottan könnyűek. A stabil építéshez hozzájárulnak a Zicral alumínium kardküllők (20 db/kerék) és a küllőfuratok elhelyezkedése is.

A sok tartozék, szerszám, átalakító mellett keréktartó táska is van a dobozban

A sok tartozék, szerszám, átalakító mellett keréktartó táska is van a dobozban

A felnikre és a küllőkre is igaz, hogy egyelőre tartósnak bizonyultak – bár ismeretségi körben a Zicral küllők töréséről sokszor hallottam már – nálam egyben van a kerék, deformáció nélkül. Mindezt úgy teljesítik, hogy azért közel nyolcvan kilómmal finoman szólva is nehezebb vagyok egy XC/maraton versenyzőnél. A tubeless perem sem sérült, pedig érték a felnit komoly ütések köveken, mivel legtöbbször 2 bar vagy alacsonyabb nyomáson használom a gumikat, nagy a sérülésveszély. Ebben szerepe van annak is, hogy a Mavic kerekeknél nem erőltetik a keskeny profilt, inkább a biztonságra mennek.

2016-ra lesz egy Crossmax SL Pro LTD változat a képen látható sárga, vagy a szürke felirattal, gyári gumiszettel

2016-ra lesz egy Crossmax SL Pro LTD WTS változat a képen látható sárga, vagy a szürke felirattal, gyári gumiszettel

És akkor el is érkeztünk a Mavic Crossmax kerekek egyik legjobb tulajdonságához, nekem ezek a felnik váltak be legjobban (a korábbi verzió is) a belső nélküli használat szempontjából. Eleve nem kell pepecselni tubeless-szalaggal és a perem kiképzése is az egyik legjobb. A gyakorlatban nálam ez abban nyilvánul meg, hogy a Mavic UST Tubeless kerekeknél nem kell igazgatni a gumit, könnyedén a helyére pattan és erős a kapcsolat, nagyon ritka, hogy egy-egy felütés során akár csak minimális levegő szökjön. Két defektet kaptam összesen a szezonban, de mindkettő a gumi oldalfalán keletkező vágásból adódott, amit már nem tudott mérete miatt megfogni a defektgátló folyadék.

Az AlpenTour négy napja során jóformán még pumpálni sem kellett, hiba nélkül működött

Az AlpenTour négy napja során jóformán még pumpálni sem kellett, hiba nélkül működött

Összefoglalva az eddigi tapasztalatokat a kerék merevségét, jó gyorsíthatóságát emelném ki, valamint a belső nélküli használat előnyeit. Mindemellett viszonylag könnyű is, ráadásul az ára is sokkal kedvezőbb (kb. 300 000 Ft/1000 euró), mint például az idén szintén tartós teszten használt országúti karbon C40-nek. Említésre máltó hátránya nem is jut eszembe hirtelen, az agyakat állítgatni kell ugyan, de ez csak másodpercek kérdése időnként. Ja, és majdnem megfeledkeztem róla, hogy a design sem utolsó!

Bővebb Mavic-információk a hazai forgalmazó oldalán: http://mavic.beszweb.hu/index.php?id_category=8&controller=category

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo