fbpx

Mavic Crossmax SL 650b tartósteszt: Az etalon mountain bike kerék

A Mavic tavaly jelentette be a 650b kerékméretben is kapható új Crossmax SL kerékszettet, ami nem csak kinézetében változott a korábbi mountain bike versenykerekekhez képest. A tartósteszten egyelőre használat közben is jól – jobban – muzsikál az elődhöz és sok konkurenshez képest is.

A Mavic Crossmax SL 650b kerékszett

A Mavic Crossmax SL 650b kerékszett

Az MTB XC-versenyzők talán a leginkább gramm-mániás állatfajt képviselik a kerékpározásban, nekik jó hír, hogy az új Crossmaxok (29”- 27,5”- és 26” méretben is) könnyebbek lettek. Ha a 26-os tömegadatát nézzük, tulajdonképpen a valaha gyártott legkönnyebb Mavic mountain bike kerék, a tesztelt 650b Crossmax gyári adat szerint 1470 grammot nyom párban (665 g első; 805 g hátsó) és saját mérés alapján is éppen hogy az 1500 grammos lélektani határ alatt marad.

MAVIC-Laufradsatz-275-650B-Crossmax-SL-2015-1470g_b7

A Crossmaxokat azonban nem csak a súlyuk miatt szeretjük, sőt – amíg 10 éve valóban a legkönnyebbek közé számítottak – manapság már nem is igazán lehetne őket a tömegadattal eladni, rengeteg hasonló súlyú, vagy könnyebb szett van a piacon. A Crossmax viszont minden más szempontból is csúcskategóriás, az új verziót még korábbi legfőbb „betegségéből” is sikerült kigyógyítani, az agyak minőségén is javítottak.

Mavic-Crossmax-SL-profil

Az új rotorokhoz ITS-4 feliratú piktogramot rendeltek a katalógusban, a gyakorlatban nekem a jobb tömítések tűntek fel. Régebben pont ezen a ponton voltak gondok a Mavic agyakkal, sárban beragadtak. Most ellenkezőleg. Amikor a hátsó kereket forgatva a kazetta tovább forgatta a láncot és így a hajtókart is, már szentségeltem is, hogy biztosan lehet pucolni… De nem, egyszerűen a tömítések ennyire passzentosak, ezzel a jelenséggel együtt kell élni, s jó hír, hogy még fél év távlatában is hasonlóan működik, eddig nem is kellett pucolni.

karbon agypalást elöl

karbon agypalást elöl

Szintén megijeszti elsőre az embert, hogy könnyen kotyogni kezdenek az agyak, de a mellékelt célszerszámmal még egy műszaki analfabéta is 20 másodperc alatt képes utánállítani, amihez még a kereket sem kell kivenni. Összességében eddig nem veszítettek eddig az agyak használati értékükből. Itt érdemes még megjegyezni, hogy létezik Cannondale Lefty-hez illő első agy is, hátul pedig természetesen 10/11 sebességes kazettákkal is kompatibilisek a Crossmaxok és a SRAM XD sorhoz is rendelhető változat. Elöl karbon az agypalást, ami nem csak könnyű, de menő is.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo