fbpx

Lehet ezt még fokozni? – Bemutatták az új Giant TCR Advanced országútikat

Ezen a héten bemutatták a Giant új top országútiját a TCR Advanced SL-t és annak kistestvéreit, az eddig is közel tökéletesnek számító modell legújabb verziójával 2,28 wattot nyerhetünk és 38 grammot faragtak a vázszett tömegéből az elődhöz képest.

A TCR gyakorlatilag már egy legenda az országútik között, a világ legnagyobb kerékpárgyártójának országúti modellje már a 90-es évek második fele jelen van a profi kerékpársportban, a Giant generációról generációra fejleszti, megújítja ezt a modellt, több azóta már elterjedt megoldás a TCR-en debütált.

A napokban bemutatott modell már a TCR 10. generációja és kérdés volt, hogy a Giant mit tud újítani az egyébként is tökéletes 9. generációs modellen, amit egyébként 4 éve tesztelhettem. Az új modell bemutatójának pletykájának hallatán éppen 2 héttel ezelőtt találgattuk, hogy mit fog tudni az új modell. Az nem volt kérdés, hogy a Giant biztos beleáll és megcsinálja az integrált bovdenvezetés a kormánynál (bár én eddig éppen azért szemeztem a TCR-rel, mert annak szabadon mentek a bovdenjei a kormánynál és egy esetleges kormánycsapágycsere nem jár fél napos tortúrával és fékcső vágással…), aztán még hogy mit fog tudni ezenfelül… talán nagyobb gumikkal is kompatibilis lesz.

Miután megkaptam a sajtóanyagot kicsit elmosolyodtam, őszintén szólva fentieken kívül nagy változás nem történt, amit a nemzetközi szaksajtó is megemlített, a forma nagyon hasonló az elődhöz, a bovdeneket bevitték a fejcsőbe és a kormányszárba és látszólag kb ennyi történt. Persze ha jobban belenézünk akkor láthatjuk, hogy azért még gyártástechnológiában történt változás, az új vágástechnológiának köszönhetően képesek pontosabban vágni és kevésbé roncsolni a karbonszálakat, ezért egy kis minimális mennyiségű anyagot meg tudnak spórolni, illetve a Giant által használt műgyanta 14%-kal jobban ellenáll a behatásoknak, mint a standard műgyanták.

Számokban nézve a gyártó adatai alapján az új TCR Advanced SL vázszett 38,43 grammal könnyebb, mint az előző, amiből a váz önmagában 75 gramm súlynyereséget jelent, de az integrált bovdenvezetés miatt nehezebb lett a kormánycsapágy és a távtartók. Merevség/hatékonyság tekintetében 0,5% körüli javulás történt, ami nagyjából elhanyagolható, viszont légellenállásban 2,28 wattot javult az elődhöz képest a vázszett, sőt ha a teljes kerékpárt nézzük akkor 4,19 watt a nyereségünk, bár az utóbbiban nagy szerepet játszik az új Cadex kerék, mert az új modellhez új kormányt és kerekeket is piacra dobott a Giant.

A top modellnél a kormányszár is említést érdemel, a fullkarbon Contact SLR AeroLight stucni 100 mm hosszban 123 grammot nyom és könnyen szerelhető, mert nem fut át rajta a bovdenezés, tehát egy kormányszár cserénél nem kell elvágni a fékcsöveket, szép és okos megoldás.

A nyeregcső az SL modellnél maradt integrált, ami alacsonyabb tömeg mellett nagyobb hatékonyságot jelent, a Pro és az Advanced modellek maradtak “hagyományos” Variant nyeregcsővel szereltek. A modell között ezenfelül a vázanyagban van különbség, az SL az SL karbonból készül, a Pro és a normál Advanced váza megegyezik, de a Pro-ban SL villa található.

Összefoglalva, a Giant a 9. generációs modellel nagyon feladta a leckét magának (bár a 8. generáció is már nagyon jó volt), így a 10. generációra nem maradt igazi áttörés. A bovdenek integrációján kívül nem igazán történt olyan dolog, amire azt mondanám, hogy “hűha, ez kell nekem!”. Viszont ez azt jelenti, hogy kerékpárvásárláskor nem feltétlenül kell az új modellt választanunk hanem nyugodtan megvehetjük a régebbit is is, főleg mert azt hallani, hogy van még belőlük készlet és nagyon jó áron hozzájuthatunk a jelenlegi túlkínálattal küzdő kerékpárpiacon.

 

Giant TCR Advanced SL 0 Disc 2021 teszt – A kerékpár, amivel Tour de France-t lehetne nyerni

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo