fbpx

Lazer 2017: ágyúgolyóval támadnak a belgák!

A belga Lazer bukókat leginkább a belga Lotto csapat profi versenyzői révén ismerhetjük, 2017 legfőbb újdonságát is Andre Greipelék segítségével fejlesztették ki, de nem csak a Bullet figyelemre méltó újdonság 2017-re.

lazer_2017_003

A Lazer történetéről röviden: A belga gyártó az egyik legnagyobb hagyományokkal és know how háttérrel rendelkező cég a piacon, közel egy évszázada van a bizniszben, motorkerékpározáshoz és téli sportokhoz is kínálnak fejvédőket a bringás modelleken kívül. Ez a rengeteg tapasztalat mélyen áthatja termékeiket, érezhető, hogy sehol nem kötnek kompromisszumot csak azért, hogy megfeleljenek valamilyen trendnek, divatos extremitásnak.

A saját útjukat járják, de a végeredmény ennek ellenére mindig modern és trendi is. A belga kerékpáros csapatok többsége Lazer sisakokat használ, például a Lotto-Soudal WorldTour-gárda Andre Greipellel az élen. Sokáig a Quick Step versenyzői, Bettini, Boonen is Genesisben nyomták, de a bringaszállító szponzor miatt váltottak. Lazert használ a belgák új cyclocross sztárja, Wout Van Aert (Vastgoed Service Golden Palace), s persze a fél cx-mezőny.

lazer_2017_002

2017-re az új csodafegyver a Lazer Bullet, ami nem csak az aerodinamika szempontjából figyelemre méltó. A Lotto-Soudal versenyzői egész éven át tesztelték ezt a fejvédőt, többször is módosítgatták, hogy a lehető legkomfortosabb legyen a lehető legjobb aerodinamika és a tökéletes biztonság mellett. Nagy hangsúlyt fektettek a jó szellőzésre, amit a kedvező légellenálló bukóknál nehéz jól megoldani.

lazer_2017_006

Legfőbb jellegzetessége az egy mozdulattal nyitható-zárható szellőzőnyílás a homlokrészen, ami tervezői szempontból nagy kihívás volt. Nyilván nem csak annak kellett megfelelni, hogy akár nedvesen, izzadt kézzel is könnyen tudja a versenyző működtetni, hanem annak is, hogy emellett jól nézzen ki, szívesen vegyék fel az amatőrök.

A tartalomhoz a forma elvet követték, és a design meghatározó része a méhsejtrács-szerű felület, amin nem csúszik meg a kezünk még szakadó esőben, hidegben, vagy éppen teljesen izzadtan sem. Csak odakapunk a homlokunkhoz és zárjuk vagy nyitjuk a szellőzőt. A középső csúszka jól illik a teljes formatervbe is, igazi „egyéniség” a végeredmény.

Az új Tardiz2 triatlon/időfutam bukón is visszaköszön a méhsejtrácsos megoldás. Itt külön opció, hogy a nyíláson keresztül felülről locsolhatjuk magunkat verseny közben, miközben a rács miatt megmarad a sisak kedvező légellenállása, nincs olyan méretű hézag, ami jelentősen befolyásolná az aerodinamikát.

lazer_2017_010

Mellette a kompromisszumok nélkül a lehető legjobb légellenállási mutatókkal rendelkező időfutam fejvédő látható, a Track-Air. A plexivel együtt ez a sisak pontosan úgy hasítja a levegőt, mint az ágyúgolyó, pályán világrekordok felállítására is alkalmas.

lazer_2017_019

Mountain bike fronton egy új, moduláris koncepció mentén kifejlesztett fejvédő széria jelenti a „forradalmi” újdonságot 2017-re, Revolution néven. Főleg a keményebb vonalas mountain bike-ozáshoz ajánlott, trail, enduró felhasználásra. Választható a manapság létező legmagasabb szintű, MIPS védelemmel is, ami már jóval korszerűbb, mint az „egyszerű” InMold technológia. Utóbbinál egyszerűen összeolvasztják a külső műanyag héjat az EPS habréteggel, az MIPS-nél viszont van két réteg, ami el tud mozdulni egymáshoz képest, nagy mértékben tompítva az ütések erejét.

A moduláris koncepció azt jelenti, hogy alapvetően egy kiterjesztett tarkóvédelemmel ellátott bukóról beszélünk, amely alapkivitelben szabadon hagyja a fület. Illeszthető viszont hozzá fülvédő rész, amiben természetesen a „füles” is jól elhelyezhető. Kapcsolódhat hozzá állvédő is, a tetején pedig kamera konzol felerősítésére is van lehetőség.

lazer_2017_011

Ha már szóba kerültek az e-bike-ok, manapság kötelező fejleszteni külön e-bike bukót is, aminek papíron nagyobb sebesség miatt szigorúbb követelményeknek kell megfelelni. Érdekes kérdés, hogy mikor megyünk gyorsabban e-bike-kal, mint amikor mondjuk az Alpokban 100 km/h körüli sebességet is el lehet érni országútival, de ez a trend, na…

Természetesen a Lazernek is van válasza a jelentkező igényre Anverz néven, aminek nyitott és zárt változata is elérhető lesz 2017-ben. A nyitotton megfigyelhető, hogy tulajdonképpen a fenti Revolution fejvédők alapjaira épül, komoly tarkóvédelemmel. A zárt változat messziről beillene egy robogóhoz használatos sisaknak is kinézete alapján. Utóbbin sok szellőzőnyílást nem találunk, de a városban elektromos rásegítéssel nem is nagyon kell izzadni.

lazer_2017_015

Az új e-bike sisakoknál úgy van kialakítva a fülvédőrész, hogy könnyen elvezethessük a telefon fülesét, a plexi pedig több pozícióban variálható, vagy akár le is szerelhető. Megkapta a Lazer mágneses csatját, ami talán a legkönnyebben oldható-zárható csat a világon. A városi kivitel egyszerre elegáns, modern és fiatalos is, egyszóval menő.

lazer_2017_020

A Lazernek eddig is volt stílusos városi közlekedésre szánt kerékpáros fejvédője az Armor személyében, ami továbbra is a paletta részét képezi. Ami újdonság 2017-re, az állítható magasságú opcionális plexi, hogy pontosan olyan távolságra állíthassuk az orrunktól a műanyagot, ahogy az komfortos.

lazer_2017_005

Továbbra is kaphatóak jól ismert Lazer modellek, amin túl sokat nem lehet fejleszteni, ha megnézzük a belgiumi cyclocross világkupák mezőnyét, még mindig a Z1-et használják a legtöbben. A bukó tetejéről állítható Advanced RollSys rögzítési rendszer már hosszanti állítást is lehetővé tesz, amivel jobban hozzáigazítható a fejmérethez a bukó. A sisak tetején található tekerő forgatásával pedig tökéletesen beállíthatjuk, mennyire szorosan illeszkedjen a fejünkre. Mindezt 200 gramm alatti tömeggel…

lazer_2017_001

Ami még megfigyelhető a 2017-es palettán, hogy egyre nagyobb hangsúlyt kapnak, jól elkülöníthetőek a nőknek tervezett termékek, és természetesen a gyerekek számára ajánlott sisakok is. Nem csak színekben mások, de apró részletek tekintetében is figyelembe veszik a tervezésnél például a hosszú hajat, vagy más különbségeket.

A Lazer fejvédőket keresd a Paul Lange Hungary partnerüzleteiben!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo