2019-re sem maradunk új bringák nélkül a KTM a kínálatában, közel egy tucat új modellel találkozhatunk az osztrák gyártó palettáján, minden eddiginél könnyebb montik, gravel bike, integrált akkumulátoros országúti és e-bike-ok hada szerepelt újdonságként az Eurobike-on.
Az előrehozott, júliusi Eurobike jó alkalom volt a KTM számára, hogy bemutassa 2019-es kínálatát, mivel az osztrák márka új modelljeinek jelentős része hamar, akár az adott év őszén a boltokba kerül, ezért nem kell rájuk várnunk közel egy évet. A Eurobike-ra hihetetlen mennyiségű kerékpárt hozott ki ismét a KTM, óriási kínálattal rendelkezik az osztrák márka, minden szegmenst lefedve állítják össze a palettáját.
Egyetlen modell nem volt még kézzel tapogatható, egy üveg mögül csodálhattuk az új országúti, a Revelator Alto Sonic Di2-t, ami a képeket elnézve feltételezhető, hogy még fejlesztési stádiumban van, bár nem kizárt, hogy őszre már 100%-ban kész lesz. Tárcsafékekkel is éppen az UCI limit fölött található egy kicsivel, 6,9 kg.ot “nyom” a mérlegen, ami ebben a kategóriában kifejezetten nem rossz súly. A KTM adatai szerint a váz 790 gramm, a villa pedig 370 gramm. A mai modern igényeknek megfelelően átmenőtengelyes tárcsafékes kerekeket fogad és elektromos Dura-Ace szettel szerelték.
A csúcs Myroon Sonic és Scarp Sonic XC bringák jövőre elérhetőek lesznek az új 1×12-es XTR szettel, mellyel így még nehéz pedállal is a merevfarú Myroon 9 kg, az össztelós Scarp pedig 10 kg alatt marad.
A tavaly bemutatott Prowler Sonic 2019-es változatán is már az új XTR díszeleg és a KTM gyárlátogatáson meggyőződhettünk róla, hogy éppen hogy csak egy hajszállal 12,5 kg fölött van a bringa tömege, ami a felhasználást és a 150 mm-es rugóutat tekintve igencsak nem hétköznapi. A Prowler-ből már többféle modell lesz elérhető, a különböző felszereltségű karbonvázas változatok mellett már alumínium vázzal is elérhető lesz.
A gravel vonalon is erősít a KTM az X-Strada-val, eddig nem igazán kínált erre a felhasználási területre kerékpárt az osztrák márka, bár a Canic-kal is lehetett földutakon bringázni, de most kifejezetten erre a célra tervezte ezt az új alumínium vázas modellt, amivel bátran elhagyhatjuk az aszfaltutakat és hosszabb csomagos túrákra is elvihetjük mivel van rajta csomagtartószem. A festése is különlegesnek számít, hiszen nem a megszokott KTM fekete-narancs színben pompázik, hanem egyedi zöld színt kapott tervezőitől.
A világítás is az egyik központi téma volt a KTM standján, többféle megoldással szerelhetünk lámpát a KTM kerékpárokra, melyeket minden típusnál jelöl a gyártó. Egyes modelleknél minden elő van készítve az adott világító egységnek, másoknál pedig konzolra van szükségünk. Pl az új Macina Scout első lámpája egy a rendszerbe teljesen integrált változat.
E-bike fronton még mindig gőzerővel dolgoznak a KTM-nél, még mindig úgy érzik, hogy nem tudnak mindent igényt kielégíteni és évről-évre egyre több modellel jelennek meg. Egyébként nem véletlenül, hiszen a nyugati piacokon több pedelecet adnak már el, mint hagyományos, rásegítés nélküli kerékpárt.
Az idei Eurobike egyik trendje az alsócsőbe teljesen integrált akkumulátoros e-országúti. A KTM sem mardhatott ki ebből, persze ők azért szebben oldották meg, mint a gyártók többsége, hiszen a név kötelezi őket. A Macina Mezzo nem a piac legkönnyebb e-országútija, de a könnyű modellek közé tartozik a 13,48 kg-os tömegével, amiben jelentős részt vállal a könnyű karbonváz és az Ultegra Di2 szett. A kerékpár szívét a Fazua rendszere adja, mely 60nm-rel nyomatékot tud leadni és 25 km/h-ig segíti a kerékpárost a hegyeken.
E-mtb fronton is találkozhatunk új modellekkel, az egyik a 125 mm-t mozgó, össztelós Macina Chacana, melyet kapásból többféle felszereltséggel kínál a KTM, annyira széles spektrumot kívánnak lefedni ezzel a modellel, hogy lesz belőle sárvédős típus is.
A másik új e-mtb modell a Macina Ride, mely egy egyszerű felszereltségű, árban sokak számára elérhető pedelec. Akkumulátora lényegében egy egységet képez az alsócsővel, mellyel letisztult megjelenést kapott a tervezőitől.
A Macina Scout-ot nem csak a sorokban találhattuk meg, hanem a stand elejére egy dobogóra is kiállították. Érdekes konstrukció, a kerekeivel és motorjával akár terepen is bátran használható, de a kormánya és lámpája trekking felhasználást sejtet. Valójában egy igazi öszvérről van szó, amivel mindkét “terepen” megállja a helyét.
Ezzel még nem értünk a végére az új e-bike-ok sorának. A Macina Cross a Ride modellhez hasonló akkumulátor megoldással rendelkezik, de a nevéből adódóan krossz felhasználásra ajánlja a gyártó.
A Macina Sport-nál is a már említett integrált akkumulátort használja a KTM, viszont sárvédőjével és csomagtartójával városi illetve trekking bringaként funkcionál jól igazán.
A Macina Mila a kényelem bajnoka, fullos városi felszereltségével hibátlan választás azoknak, akik közlekedési célokra keresnek e-bike-ot.
A Macina Race is egy magyar szemmel nézve érdekes konstrukció, egy sárvédős, csomagtartós e-mtb, amit nyugati tulajdonosai valószínűleg városban fognak használni, ugyanis Ausztriában nem ritka, ha valaki sárvédős montit használ városi bringának.
A 2019-as KTM gépeket keresd majd a www.ktm-bikes.at, és a www.ktmteam.hu oldalakon, illetve a legközelebbi KTM kereskedőknél érdeklődhetsz.