fbpx

Készen áll Jack Bobridge és kerékpárja az egyórás csúcsra

 

Holnap ausztrál idő szerint este 7-kor Jack Bobridge a melbourne-i velodrómban kívánja megdönteni az egyórás kerékpározás világcsúcsát, aminek kapcsán most a bringáról is szó lesz.

Január 31-én a 4000 méteren világcsúcstartó (4:10,534 p) Jack Bobridge hazai pályán kísérli meg felülmúlni az osztrák Matthias Brandle 51,852 kilométeres egyórás rekordját. A 25 éves Bobridge fiatal kora ellenére nagyágyúnak számít ebben a diszciplínában, óriási tapasztalata van pályán és jó formában is van, amit láthattunk a vasárnap véget ért Tour Down Under-en, ahol megnyerte az első szakaszt.

Jack Bobridge
Jack Bobridge

Bobridge úgy nyilatkozott, hogy az egyhetes WorldTour viadal utáni hét a regenerációról, masszázsokról, átmozgatásról szólt, jó formában érzi magát, amit az ausztrál pályabajnokságon is letesztelt hét közben. A velodróm egyébként nagyon gyors, új ausztrál rekordok is születtek, és ha marad a napos, száraz idő, minden adva lesz egy remek időhöz, ha esősre fordul az idő, a párás levegő a fedett pályán is lassíthatja kicsit a kerékpárost.

A Cervelo T4 LightWeight kerekekkel
A Cervelo T4 LightWeight kerekekkel

Az ausztrál egyébként Wattra pontosan tisztában van vele, mit kell teljesítenie az új rekordhoz, és magabiztos:

„Jelenlegi testsúlyommal 375-380 Wattos átlagteljesítményt kell nyújtanom, hogy megdöntsem a rekordot. Az ausztrál időfutam bajnokságon, ahol 52 percet tekertem, 385 Watt volt az átlagteljesítmény, ami egy jó referenciapont, de azóta sokat dolgoztam, a Tour Down Under-en és újabb edzéseken is túl vagyok. Fontos, hogy ne lőjem el az elején a puskaport, keményen bekezdeni nagy hiba lenne az egyóráson. Úgy gondolom, nagyon oda kell figyelni az első fél órára, a második felében pedig kitartásra lesz szükség és ki kell adnom magamból mindent.”

Videó a kerékpár összeszereléséről:

Az egyórás csúcs értelemszerűen egy óráig tart, ami önmagában is hatalmas kitartást igényel ilyen terhelésénél, ráadásul a fix áttétel tovább nehezíti egy időfutamhoz képest, hiszen itt még a nyeregből kiállni sem szokás, kevesebb a lehetőség minimális lazításra is, mint az országúton egy kanyar előtt, vagy kijövet lószolva, iszonyúan be tud állni a vázizomzat is. Éppen ezért játék a tűzzel a minél aerodinamikusabb pozíció kialakítása is a kerékpáron, s ahogy láthatjuk, a képen, Bobridge sem fog túlságosan mélyre hajolni.

3T időfutam-kormány
3T időfutam-kormány

A kerékpár egy széria Cervelo T4 vázra épül, ami egy csúcsminőségű merev és aerodinamikus karbonváz, de bárki megrendelheti egy kerékpárboltban. Ebből is látszik, hogy az eltúlzott aerodinamikai elemeknek nincs sok értelme a bringán, sokkal fontosabb a pozíció, a fejvédő és a fejvédő belövése a kerékpáros pozíciójához. Bobridge 3T kormányt használ majd, könyöke kimondottan szűken, aerodinamikus pozícióban lesz. Figyelemre méltóak a méregdrága Lightweight Runkurs telekerekek, melyek kimondottan könnyűnek számítanak még ezen a szinten is.

Egyelőre edzőáttétel Wattmérővel
Egyelőre edzőáttétel Wattmérővel

A képeken még nem, de a videón már a csúcskísérlethez is használandó, gyönyörű Campagnolo Bora TT karbon hajtómű látható a kerékpáron, az áttétel még nem ismert, Bobridge a körülményektől függően dönti majd el, mit hajt. A képeken SRM wattmérős kar van még a gépen, hiszen egészen a csúcskísérletig tesztelik az ausztrál formáját. (Ránézésre ez egy 51-15 körüli edzőáttétel lehet +/- egy-egy fog.) A nyilatkozatból kiindulva nem kizárt, hogy akár 400 Watt környéki teljesítményre is képes legyen egy órán keresztül, ami azt jelenti, hogy több kilométerrel is túlszárnyalhatja Brandle-t…

Facebook-oldalunkon teszünk majd ki élő stream-et a csúcskísérletről, ha lesz elérhető…

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.