fbpx

Kerékpár szerelő állvány a Lidl-ből: most akkor megéri, vagy sem?

Nagyon sok kommentet kapunk különböző tesztek alkalmával, hogy bezzeg a Lidl-ben kapható ez meg az mennyivel olcsóbban ugyanolyan jó, mint a nagy világmárkák termékei. Fogtuk magunkat, megkerestük a Lidl marketing osztályát, és kértünk tőlük tesztre termékeket. Ők pedig elláttak minket egy adaggal, amiket a bringásoknak kínálnak. Elsőként jöjjön a közkedvelt szervizállvány tesztje!

Ennyi pénzért kihagyhatatlan!

Ennyi pénzért kihagyhatatlan!

Különböző fórumokon konkrét viharként gázolt végig a Crivit kerékpárszerelő állvány, ami március második hetétől kapható az áruházláncban. Mindenki arra volt kíváncsi, hogy a tízezer Forint alatti fogyasztói áron kapható cucc vajon milyen minőséget képvisel, hiszen 30 000 forintnál olcsóbban gyakorlatilag nem lehet a bringaboltokban szerelő állványt kapni.

Igényes kialakítás, de kétkezes fej

Igényes kialakítás, de kétkezes fej

A Crivit állvány két perc alatt használatra késszé varázsolható a dobozból kiszedve, semmilyen tudás nem szükséges az összeszereléséhez, és hát nyilván van minimális technikai érzéke annak, aki szerelő állványt vesz. A vázszerkezet és a csövek fémből vannak, szerelési magassága 107-188 cm-ig állítható, így mindenki be tudja lőni a neki kényelmes pozíciót. A szerelőfej magassága és a lábak terpesztése egyszerűen egy gyorszár segítségével állítható, a gyári beállításhoz képest célszerű néhány fordulattal szorosabbra húzni az imbuszokat.

A szorítás erősségét az alsó szárnyas anyával tudod szabályozni

A szorítás erősségét az alsó szárnyas anyával tudod szabályozni

Maga a vázat befogó fej pofáinak nyitását egy szárnyas anyával tudod belőni, a fej dőlésszöge pedig forgatógombos szorítással működik. Nagyjából 25-45 mm-es átmérőjű vázcsöveket tudsz rögzíteni benne, ami a gyarkolatban azt jelenti, hogy eddig minden tesztbringánkkal simán boldogult. A rögzítő kar erősségének állítása (ami egyben a csőátmérőhöz való beállítást is jelenti) kicsit fapados a szárnyas anyával, de azért az, hogy nálunk heti 3-4 bringához kell átállítani, nem túl szokványos, otthon egyszer beállítod és kész. Sokan félnek tőle, hogy nehogy összeroppantsa a karbon vázat, de ahogy a képen is látható ez teljesen alaptalan félelem. Mivel nagy felületen érintkeznek a befogó pofák, ezért alig kell szorítóerőnek lennie a kar lecsukásakor. Kipróbáltam komolyabb szorítással is, de higgyétek el, semmi gond vele…

Simán bírja az állított pozíciót is (persze ne ebike-ot tegyél így bele)

Simán bírja az álló pozíciót is (persze ne ebike-ot tegyél így bele)

A befogó pofák dőlésszöge állítható, a nagy forgatógombot kilazítva tudod mozgatni. A műanyag fejnek van egy kis holtjátéka, amikor a bringát rárakod, de hamar kitapasztalod, hogy mennyivel kell a vízszintes fölé állítani hogy pont jó legyen akkor már gyerekjáték. A tartósságát nem befolyásolta, kicsit zavaró, de megszokható.

A lábai óriási terpesztéssel bírnak, így szinte képtelenség felborítani, ami a „K” alakban álló régi állványomról nem volt elmondható. Viszont kinyitva brutális helyet foglal, de hát valamit valamiért. Viszont, ha nem nehéz a bringád (13 kiló alatt), akkor nem kell teljesen szétnyitni a lábait, úgy is stabilan áll, és kisebb helyen is elfér. Amennyiben van saját műhelyed, akkor akár le is fúrhatod a lábait, mivel a csövek végén lévő önbeállós talpakon egy-egy furat található. Ezek a talpak egyenetlen talajon is full stabilan kitámasztják az állványt, így versenyekre is tudod vinni, nem süllyed bele a földbe.

Jár hozzá egy szerszámtartó tálca, középen mágneses csíkkal, így a csavarok sem gurulnak szanaszét, bár két kisebb mélyedést is találunk rajta, ahová szintén be lehet az apróságokat rakni. A tálca peremén kis lyukakat találsz, amibe az imbuszkulcsokat be lehet dugni. Ez szerelés közben nagyon praktikus.

Kapsz az állványhoz egy állítható rudat is két gumi hevederrel amivel egyenesbe rögzítheted a kormányt. Ez főleg akkor jön jól amikor nem vízszintesen áll a bringa az állványban. Egyébként simán elbírja a tizenkilós gépeket akár álló helyzetben, de pedelec-et (elektromos bringa) csak vízszintesen tegyél rá, mert ott már azért kezdi elérni a határait, ugyanis 30 kg a terhelhetősége.

Mivel már egy éve vettem magamnak egyet, így most már flottában nyomjuk

Mivel már egy éve vettem magamnak egyet, így most már flottában nyomjuk

A teszt érdekessége, hogy én magam egy éve már ilyet használok itthon, így van már vele hosszútávú tapasztalatunk is. Majdnem napi használatban van, de pontosan ugyanolyan mint újkorában. Komplett bringa szét és összeszereléseket végeztem már el a segítségével, volt rajta még elektromos bringa is. Nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy árában verhetetlen. Simán partiban van a boltokban 25-30 000-ért kapható „nevesebb” szerelő állványokkal. Azért tettem a nevesebbet idézőjelbe, mert mindegyik tetszés szerinti márkára logózott Távol-Keleti gyártmány, tehát azoktól sem kell hasra esni . Egy profi Park Tool, vagy Feedback Sport pedig ennek pontosan a nyolc-tízszeresébe kerül. Hobbiból szerelésre, otthonra, versenyre elvinni tökéletes. Összecsukva kis helyet foglal, aránylag könnyű és strapabíró. Ha járna hozzá még egy hordtáska is, az lenne csak a non plus ultra.

Ami nem tetszett, hogy a befogó pofákon lévő és a vázat védő kék betétek le tudnak esni róla mikor kiveszed a bringát belőle. Simán beleragasztottam (még az első héten) és azóta sosem jött le. De ezzel vége is a „nemszeretem” listának. Amiben egy profi állvány sokkal jobb tőle, az a befogó fej. Csakhogy az egykezes, full fém fejek önmagukban 50-60 000 forintos tételt jelentenek, és igazából a hobbi felhasználóknak nincs is szükségük rájuk. Szóval gyorsan szaladjatok be a Lidl-be amíg van, és szerezzetek be belőle egyet! Akkor sem lesz gond ha elfogy, mert lesz még idén újra bringás szortiment. Ja igen, és 3 év garancia jár hozzá!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo